loeihard rijden en dan....

Is al een heel oud filmpje en heeft niets met een XO-1 te maken....

Nou ja het was een goede gok aangezien dat de advertentie snelheid van Traxxas is. Het is natuurlijk minder knap als je langs dat paaltje wilde rijden om de snelheid te meten. Ontzettend dom natuurlijk, maar met die snelheid is er ook niet meer te sturen. Sturen is dan gelijk aan lanceren.

Iemand enig idee wat die rookwolk net voor de crash kan zijn? Ik dacht bij het eerste filmpje in eerste instantie aan een nitro car (uitlaatgassen, hoewel kleine kans met zo'n snelheid), maar toen zag ik dat het een elektro auto betreft. Motor/lipo die het begeeft of een poging tot remmen?:p

Iemand enig idee wat die rookwolk net voor de crash kan zijn? Ik dacht bij het eerste filmpje in eerste instantie aan een nitro car (uitlaatgassen, hoewel kleine kans met zo'n snelheid), maar toen zag ik dat het een elektro auto betreft. Motor/lipo die het begeeft of een poging tot remmen?:p
Volgens mij ligt daar een beetje zand

idd, door de vleugel ceëer je een vacuum achter de auto, zand en stof zal daardoor omhoog gezogen worden.

Ook zonder de vleugel wordt er een vacuüm gecreëerd. Gewoon een kwestie van luchtverplaatsing waardoor er lucht moet worden aangezogen en in dit geval gebeurt het vanaf onder wat dus de stofwolf veroorzaakt. De vleugel zorgt er alleen voor dat de lucht die over de auto heen gaat naar boven gedirigeerd wordt waardoor de achterkant naar beneden wordt gedrukt.

Kwam deze tegen in de turnigy 5000 challenge, interessante speed challenge met als winnende snelheid 242 km per uur.
Degene van dit filmpje is de nummer 1 in de epic fail!

[URL="
[/URL]

Dit laat goed zien hoe gevaarlijk hoge snelheden zijn als er iets mis gaat!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back