Logo 10 3D rookie

Hoi,

mijn vader en ik, oud zweefvlieggekken hebben een logo 10 3D gekocht. En zijn er erg content mee. Hebben verstand van zweefvliegen, met name in Duitsland op de helling, maar heli vliegen is toch heel wat anders :)

In elkaar prutsen is geen probleem, zo ver zijn we, maar nu kom het electro aansluiten ed.

Wie woont er in de buurt van Almelo, Borne, Hengelo en zou ons eens een keer willen helpen?

Zal vanmiddag even alle specs van onze heli en equipment hierbij noteren, kijken offet wat is :)

Jelle
Logo 10 3D
Plettenberg Orbit 20-10
1xmultiplex micro digi speed
rest vd servo's HS85MG
Robbe 3D gyro
Mega Regelaar TMM 80123S 80A mega bec profi line
carbon bladen
21 tands tandwiel

en de volgende vraag is, voldoen, in jullie ogen, de bovengenoemde onderdelen om mee te vliegen?

De ontvanger is vamme pa, moet ff zien welke dat ook alweer precies is...

Jelle

Servo's kunnen er wel mee door, alleen die gyro schijnt niet super te zijn. Om mee te leren moet het voldoen maar er zijn simpelere gyro's.

niet super vanwege de complexiteit qua aansturing, of de gyro an sich is niet zo super, hoe moet ik dat precies interpreteren?

Dank voor de tips alvast!

Jelle

Gyro is an sich is niet zo super. (beter keuze zou een GY240 of GY401 zijn)
Servo's gaan net, maar niet voor 3D. Dus de heli kop niet mechanisch op de 3D instelling afregelen (zie handleiding)
Wat voor accu pakket gaat er in?
80 ampere regelaar is wel een beetje overkill.

Ah, ok, dank!

Die ene digitale servo moet toch goed kunnen, mooi snel met 0,06 sec, of bedoel je niet sterk genoeg?

toch eerst gewoon leren vliegen, écht 3D komt later pas...

De regelaar is van een andere brushless motor :)

Lipo accu;s gaan erin.

Ow ja, weer een vraagje, in de tekeningen staat dat de paddles bekleed dienen te worden, maar er zit geen folie of zo bij. Wat gebruiken jullie daarvoor?

DANK dank DANK

Jelle

Wat voor lipo accu? (aantal cellen, cappaciteit, vermogen)

Als het goed is zit er een sticker bij die je op de paddles kunt plakken. Anders kan je er ook wat krimpfolie overheen krimpen (Let er op dat het gewicht gelijk is!)

goede vraag, moet ik ff navragen, ligt bij mn pa.

Met zn MC24 is het zo te zien makkelijk programmeren, alles mooi op het schermpje weergegeven.

Toch nog eens goed kijken. Zijn er nog meer dingen waarvan je/jullie zeggen dat we op moeten letten?

We gaan dit weekend de electra aansluiten en dan es zien of we hem tot leven kunnen roepen :-)

Jelle

Tja, ik wil je toch aanraden naar de club te gaan en instructie van iemand te vragen. Als je nog nooit zo'n ding hebt zien vliegen in het echt verkijk je er behoorlijk op.

Als hij bij de eerste hopjes al omklapt zit je zo met 150€ schade. Maak in ieder geval een goed trainings kruis. en voor je dat ding voor het eerst wil activeren, haal de staartbladen en hoofdbladen er af. Dan loop je niet zo het risico gekapt te worden ;)
Kijk of de regelaar een soft start heeft en governor functie.

Rustig alles goed instellen.

we gaan hem ook zeker niet zo maar ff aansluiten en starten... goede voorbereiding is het halve werk

er komt ook iemand helpen die we kennen, maar dat duurt nog even, als ik iemand kan vinden die in de komende 2 weken ergens tijd zou hebben dan zou dat fijn zijn, want eerder heeft hij geen tijd.

En het trainingskruis is gemaakt, dus dat zit snor :)

komt allemaal vanzelf, we hebben ook niet zooooveel haast...

Thx
Jelle

Satoer zei:
en voor je dat ding voor het eerst wil activeren, haal de staartbladen en hoofdbladen er af. Dan loop je niet zo het risico gekapt te worden ;)

dat kan verder geen kwaad voor de electronica en zo?

Ga vanmiddag ff naar Quartel, ff zien voor een mogelijke andere gyro en ontvanger.

Nog andere adviesen misschien?

Ow ja, de servo voor de staartroto hebben we nu op het frame, is het verstandiger om die op de staart te maken of makt het niet zooooveel uit?

Thx
jj

Ga vanmiddag even naar Quartel, even zien voor een mogelijke andere gyro en ontvanger.

Advies: Ga niet naar Quartel en bestel de Gyro/Ontvanger bij een webwinkel die VELE malen goedkoper is.

Bijvoorbeeld rchelistore.com heliparts.nl of 4rc.nl of een andere... maar ga alsjeblieft niet je geld weggooien door het dubbele te betalen bij Kwakkel.

Een GY401/9254 is de beste keus, evenals een 149DP ontvanger (als je futaba vliegt).

Cheers,

Rich 8)

Nog een tip als je boel onder stroom zet : Haal de pinion eraf of schuif de motor zodat er nog even geen aandrijving is. De heli is enorm krachtig en in staat zichzelf kompleet te verwoesten op je werkbank. Een club is dus erg verstandig, ik spreek uit ervaring ! Lees hier maar eens

Vraagje, we hebben gemerkt dat beschermkapjes van de bovenste lagers op de hoofdas wat los zitten, lees; beetje speling. Die 2 plastic kapjes met 4 kleine schroefjes erdoor, 2 lagers erin en een dwarsas, weet niet of het een naam heeft.

Er staat verder geen kracht op, maar helemaal dicht krijgen we het niet, of de ene of de andere kant heeft die speling. ooit iemand gezien/meegemaakt? Magda?

En vraag 2, de paddles hangen wat scheef in ruststand, alle knuppels in ruststand. Maar niet helemaal horizontaal, komt dat door de middelpuntvliedende kracht wel goed tijdens het draaien of zien we wat over het hoofd?

Ik hoor het graag

Thx
Jelle

Back