Logo 10 Afbouwen.

je kan 2 dingen doen:
- Zorgen dat alle hevels bij 0 instellingen precies horizontaal staan.
- Zorgen dat alle stangen precies 90 graden hoek maken met de hevels bij 0 instellingen.

Ik zet altijd alles op de zender vast op 0 dus pitch op 0 op alle punten en de swash afr ook op 0 (swash gevoeligheid) zodat mijn knuppel standen de servo's niet beinvloeden. Je kan dan mooi de servo's afstellen met de sub trim zonder dat je met de pitch knuppel enzo in de weg zit.

Zorg daarna dat de swash goed staat (alles 90 graden met 0 graden pitch) en maak alle 3 de links naar de swash op dezelfde lengte, dan ben je daar ook klaar mee. Zo heb ik het ook afgesteld en daar ben ik na het inelkaar zetten niet meer aan geweest :)

Oke bedankt voor alle tips, de Logo heeft vandaag gevlogen :D Moet nog wat finetunen, maar hij vliegt al lekker stabiel.

Groeten,

Kris

Bevalt zeker goed hoor. Hele fijne heli om mee te vliegen. Ook nog nergens speling te vinden :D Alleen jammer dat de onderdelen niet overal te krijgen zijn.

Dan heb ik nog een vraagje aan jou ; het gaat om de montage van de volgende onderdelen op pagina 15 van de bouwbeschrijving ( http://www.mikado-heli.de/shop/logo10/logo10_bauanleitung.pdf) .
De steuerhulse , #2455 bevat schroefdraad om in de steuerbrucke #2450 te schroeven.
Echter kon ik de steuerhulse zo in de steuerbrucke drukken zonder daarbij te draaien. Het lijkt alsof de steuerbrucke ietsiepietsie te groot is OF dat het schroefdraad op de steuerhulse ietsiepietsie te fijn is.
Was dit bij jou ook zo ???

Ik heb er nu wat locktite op aangebracht zodat het wat opgevuld wordt en toch wel aardig vast zit maar ik heb er geen goed gevoel bij , er komt tenslotte toch wel wat kracht op te staan vermoed ik zo. Bovendien is locktite er eigenlijk helemaal niet voor bedoeld ...

666yeti666 zei:
Dan heb ik nog een vraagje aan jou ; het gaat om de montage van de volgende onderdelen op pagina 15 van de bouwbeschrijving ( http://www.mikado-heli.de/shop/logo10/logo10_bauanleitung.pdf) .
De steuerhulse , #2455 bevat schroefdraad om in de steuerbrucke #2450 te schroeven.
Echter kon ik de steuerhulse zo in de steuerbrucke drukken zonder daarbij te draaien. Het lijkt alsof de steuerbrucke ietsiepietsie te groot is OF dat het schroefdraad op de steuerhulse ietsiepietsie te fijn is.
Was dit bij jou ook zo ???

Ik heb er nu wat locktite op aangebracht zodat het wat opgevuld wordt en toch wel aardig vast zit maar ik heb er geen goed gevoel bij , er komt tenslotte toch wel wat kracht op te staan vermoed ik zo.

Dat hoort niet zo. Even Mikado en mailtje sturen en waarschijnlijk heb je vandaag dan al antwoord dat je gratis een vervangend deel opgestuurd krijgt.

Kriz, welke accu heb je er nu in zitten en wat weegt dit vliegklaar cq. leeg ?
Hoe lang kun je vliegen en hoeveel rpm heb je op de kop ?

Hoi,

Ik vlieg met een Flightpower 4s2p- 5000Mah Lipo, vlieg daarmee zo'n 11-12 min. Het gewicht moet ik je even schuldig blijven. Vanavond maar even op de weegschaal zetten want ik weet het niet precies meer. Toerental heb ik nog niet gemeten :oops: . Rond de 1600-1750 schat ik zo?

Groeten,

Kris

Sorry voor het wat late antwoord. Maar de heli weegt vliegklaar 2,5 kilo. Dit is wel met alle carbon upgrades behalve het frame. Ook zit er een datalogger op, wat natuurlijk weer extra gewicht heeft.

2.5 kilo klinkt zwaar , ik dacht dat hij lichter zou zijn, zeker als je veel carbon hebt en lipo's gebruikt.
Oh, jee, ik ga met konions vliegen, een 5S3P pack weegt 694gram .... dan zal ik wel dik boven die 2.5kilo uitkomen ...
Wat is dat trouwens voor een datalogger ? Ik heb zelf een Eagletree, is eigenlijk onmisbaar bij het afstellen van de heli, er zit ook een sensor bij om de rpm te meten van een brushless motor, zeer handig.

Ik heb een DPR 100 datalogger. Heb ook wel een rpm sensor maar nog niet aangesloten. Al die carbon delen zijn niet echt lichter hoor. Het carbon is ook vrij dik.

Tadango zei:
Dit is mijn setup:
Orbit 20-10 met 23t tandwiel
Kontronik jazz 55
4s Hyperion / thunderpower 4200mAH en flightpower 3700mAh
GY401 + 9254
Futaba R148DP
3 x 3150

Dit vliegt op 4s lipo maar met een ander tandwiel kan het ook op 5 of 6s.

Ik wil ondertussen wel wat meer vermogen. Kan ik nu echt met alleen een ander tandwiel op 5s of zelfs 6s? Ik dacht dat 6s niet zo kon?

Mijn set-up is bijna hetzelfde :
Orbit 20-10
jazz 80-6-18
5s3P li-io-mn 4200mAh
21 tands tandwiel en regelaar op 80%.

Daarmee krijg ik een headspeed van ca. 1600 - 1650 rpm.

Vliegtijd is 9 a 10 minuten.

Met 6s lipo kies je gewoon een kleiner tandwiel
Als je 18T kiest dan zou je headspeed (als je regelaar op 80% staat) dan ONGEVEER komen op :
6 * 3.3V * 1130 * 18/200 * 80% = 1610 rpm

die van mij vliegt prima op dat toerental, ik zou nog wel iets omlaag kunnen denk ik.

Enig nadeel van 6s zijn de kosten , die packs zijn gewoon erg duur. Een voordeel is dat door de grotere spanning er minder stroom loopt om hetzelfde vermogen te maken.
Mijn logo gebruikt ca. 325W en ca. 19A , dat levert een spanning op van U = 325 / 19 = 17V

Stel dat je een 6s lipo zou gebruiken dan is het vermogen om te kunnen vliegen natuurlijk gelijk (als het gewicht ongeveer gelijk is) maar de stroom zal kleiner zijn : I = 325 / [6 cellen * 3.3V) = 16.4A
En dat scheelt iets in je vliegtijd als je dezelfde capaciteit zou nemen als een 5s pack.

Nog een nadeel is dat niet alle laders 6s lipo redelijk SNEL kunnen laden. Aan de andere kant komen er steeds meer heli's en vliegtuigen op de markt die steeds grotere lipo packs nodig hebben, de kans bestaat dus dat je zo'n pack ook nog kunt gebruiken voor een anders toestel.

Maar goed, zoals de meeste keuzes is deze ook weer een kwestie van geld .... succes !

ps. hier vind je mijn thread , misschien heb je er nog iets aan : http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59011&start=120

Back