Logo 10 electronica help PLZ

Dag mensen,

Nou vlieg ik al een tijdje met heli's en het bevalt me geweldig :D
Voorwaarts achterwaarts, loopings, tis echt prachtig :)

Tot nu toe vloog ik onderandere met een X-400 van ARK, een mini-heli dus. IK heb net een Logo 10 aangeschaft en wilde nu dus de motor, regelaar en accu ervoor aanschaffen. Écht veel geld heb ik alleen niet...

Je moet er gewoon mee kunnen vliegen, kijk het is niet de bedoeling dat hij zich maar nét de lucht in krijgt, maar ik hoef er ook geen Alan Szabo 2 mee te worden :wink: :wink:

Ik zag dat Graupner nu een compleet-set verkoopt waar er een COMPACT 540 motor onder de kap zit. Nou is dit al geen dure motor, maar als je bijvoorbeeld bij rc-technics.nl kijkt, daar zijn buitenlopers voor nóg veel lagere prijzen te krijgen. Kan ik die gebruiken??...en zojah, welke dan :?:

Verder was ik van plan een 3700 mAh 4S1P Flightpower Lipo(20C) te kopen, geen erg lange vliegtijden dus, maar als het maar werkt. Kan iemand mij helpen bij de motorkeus dus? Kan ik zo een goedkope motor gebruiken?

Thx,

Marijn

ik heb binnen kort een set tekoop hij komt uit mijn standaart set 3dx500 600 watt+ en een 50 amp regelaar de motor is 890 kv voor 120 euro.

normal_3dx500%20foto_s%20015~0.jpg

Hoi,

Misschien is de Hacker A30-8XL een goede keuze. Kost iets van een €85 dacht ik, en is bruikbaar voor gewoon rondjes vliegen (geen 3D). Zelf vlieg ik ook met deze motor, samen met een 23tanden tandwiel (op 4s LiPo ongeveer 1700RPM). Nu gebruik ik in combinatie een Hacker regelaar X70 PRO, maar deze regelaars blijken toch een aantal bugs te bezitten. Deze wordt vervangen door de Kontronik Jazz 55-6-18.

Had ik inderdaad ook al naar gekeken, maar waar heb jij'm dan vandaan? In Duitsland isie wel te krijgen maar hier in nederland kon ik er niks van vinden :?

Marijn

Hier in Belgie vindt je die gewoon in de modelbouwwinkel. Die van mij komt van Westkapelle. Als je wil kan ik die voor jou halen en doorsturen. Kan jou wel eens het telefoonnr van de winkel doorgeven voor de juiste prijs op te vragen.

Greetz
Sven

kijk anders eens naar de himax HC35xx reeks. Deze zijn zeer schappelijk en komen met alle hardware, kruis, propadapter, en opbouw.
ik weet het je bent er geen fuck mee in je logo, maar menig axi-vlieger geeft je er graag een prijsje voor.

TM

Die zijn inderdaad helemaal niet duur!

De Multiplex Himax C 3528–0800 ziet er wel goed uit, voor 4S lipo.

als hier mee valt te vliegen is het perfect :wink:

Marijn

Hmmm.. zijn ook wel netjes :)

Mensen wat een keus heb je toch met die dingen. Ik vond het met borstelmotoren altijd wel simpel, gewoon speed 300 400 500 of 600 ofzo, of misschien 480 BB Race...allemaal best eenvoudig 8)

Nouja ik heb die Himax gekocht, ik ben giga fan van Multiplex, heb ook goeie ervaring met die winkel en hijs ook niet echt duur dusja ach :P

In ieder geval bedankt mensen :D

Is er nou eigenlijk iemand die met governer vliegt? Mijn regelaar op mijn X-400 kan het wel, maar ik heb het nog nooit gebruikt, maar ik ga dat toch ook gewoon niet nodig hebben op die Logo toch :roll:

Marijn

Wat vinden jullie nou eigenlijk van de Logo?

Jah men zegt hij is erg duur enzo, maar op zich, tegenwoordig vind ik het wel meevallen, ook qua onderdelen.

Ik vind wel jammer dat er niet zoveel alu tuning parts zijn, die staan toch altijd wel erg netjes 8)

Marijn

heb je hem al eens ooit flink geprakt dan martijn ?

dan pas weet je de prijzen goed ;)

Haha ik heb hem inderdaad nog niet goed gesloopt nee, maar opzich, al die elektroheli's zijn toch zo licht uitgevoerd, met een t-rex 600 kom je toch ook wel een eind als je hem de grond in boort toch :P

Vliegen jullie nou eigenlijk totdat de motor de throttle terugregeld of vliegen jullie allemaal met een timer? Als je dat terugregelen bij een redelijk voltage instelt, dan zou je toch gewoon kunnen vliegen tot hij zelf begint te zakken, en dan raakt je lipo ook niet beschadigt toch? Tenminste zo deed ik het altijd met mijn x-400 :lol:

Marijn

Ik vlieg zelf met een timer op de zender, met een lipo kakt het toerental rap in, zodat je bijna al moet kunnen autoroteren om veilig op de grond te komen.
Of na het timer signaal, is laag bij de grond blijven het advies.....

Hmm jah inderdaad, maar het is toch niet zo dat je lipo beschadigt raakt als je telkens tot aan het terugregelen blijft vliegen? Ik bedoel dat is geen diepontlading, daar is het terugregelen immers voor... :P

Wat staat er veel wind trouwens mensen, ik heb nog met mijn x-400 gevlogen maar eenmaal wat hoger in de lucht wordt het echt gooien en smijten :lol:

Marijn

Back