Tadango
Forum veteraan
Gisteren weer eens een vermogen meting gedaan met 2 logo 10's. Beiden zijn de laatste versie maar verschillend uitgevoerd:
Nr1:
- Standaard houten bladen
- 1500 toeren
- Hacker A30 motor (ik dacht 18t pinion)
- CC60
- Geschakelde bec
- 3x GWS op de kop
- 9254 met GY401 op de staart
- Standaard staart bladen
- 5s 3700 Flightpower (paarse)
Nr2:
- Carbon bladen (merk nog niet bekend)
- 1700 toeren
- Plettenberg orbit 20-10
- 24T pinion
- Kontronik Jazz 55-6-18
- 3x Futaba 3150 op de kop
- 9254 met GY401 op de staart
- MAH Carbon staartbladen
- 4s Hyperion 4200
Met nr 1 hebben wel alleen gehoverd, persoon is nog aan het lessen
Met nr 2 werd flink rondgeragd incl full pitch wegklimmen en loops, stallturns en fff enz. Dus lekker fun vliegen.
Nu zou je denken dat het gemiddeld verbruik ver uitelkaar zou moet liggen want 1500 toeren en hoveren of 1700 toeren en flink raggen moet toch veel uitmaken..... gek genoeg maakt hij haast niets uit! Nr1 had tijdens het hoveren 313W nodig.... Nr2 tijdens het raggen 330W. Slechts 18W verschil! (grafieken beschikbaar als je 't niet geloofd
) Dat is dus een verschil van 5.45%. Ik vindt dat gek en snap het compleet niet
Natuurlijk heb je meer pitch nodig in hover en met minder toeren nog meer maar ik vindt het toch gek. Ik heb al wel eerder het verschil gezien in hover met windstil weer en windkracht 2-3. Dat scheelt ook snel 20%. De houten bladen zijn ook minder efficient en de hacker motor heeft ook een ander rendement maar toch, de hacker motor was minder warm dan mijn plettenberg..... zeker niet warmer!
Ik wou dit even meedelen
Misschien dat iemand er een leuke verklaring voor weet 
Nr1:
- Standaard houten bladen
- 1500 toeren
- Hacker A30 motor (ik dacht 18t pinion)
- CC60
- Geschakelde bec
- 3x GWS op de kop
- 9254 met GY401 op de staart
- Standaard staart bladen
- 5s 3700 Flightpower (paarse)
Nr2:
- Carbon bladen (merk nog niet bekend)
- 1700 toeren
- Plettenberg orbit 20-10
- 24T pinion
- Kontronik Jazz 55-6-18
- 3x Futaba 3150 op de kop
- 9254 met GY401 op de staart
- MAH Carbon staartbladen
- 4s Hyperion 4200
Met nr 1 hebben wel alleen gehoverd, persoon is nog aan het lessen

Met nr 2 werd flink rondgeragd incl full pitch wegklimmen en loops, stallturns en fff enz. Dus lekker fun vliegen.
Nu zou je denken dat het gemiddeld verbruik ver uitelkaar zou moet liggen want 1500 toeren en hoveren of 1700 toeren en flink raggen moet toch veel uitmaken..... gek genoeg maakt hij haast niets uit! Nr1 had tijdens het hoveren 313W nodig.... Nr2 tijdens het raggen 330W. Slechts 18W verschil! (grafieken beschikbaar als je 't niet geloofd


Ik wou dit even meedelen

