Logo 14 bouwverslag

• Topicstarter Topicstarter Frank
  • Startdatum Startdatum
F

Frank

Guest
Logo1.jpg

Geen nieuwe doos, geen Logo 14 vermelding
Logo2.jpg

Zit er netjes in
Logo4.jpg

Zak 11 is de alu staartbuis. Pfff kap zit gelukkig al in elkaar
Logo5.jpg

Plaatsing is niet erg duidelijk in de manual
Logo6.jpg

toch op de poten gekregen
Logo7.jpg

Persoonlijk vind ik de sevo plaating in de meest Logo's niet echt makkelijk of doordacht, ook bij de Logo 14 is dit zo. Ik gebruik 1 vd aanbevolen servo's, de Futaba 9650. Hiervan moet je de vier zij-montage flensen afzagen om de servo de servo houder te kunnen plaatsen. De servo houder is uit het frame gefreesd en moet later met de servo's terug geplaatst worden.
Logo8.jpg

Het 'vlees' rondom de servo gaten houdt niet echt over en je moet oppassen dat de moeren er niet buiten steken anders past het niet meer in het frame.
Logo9.jpg

Logo11.jpg

Moest een deel van de binnen frame weghalen :cry: anders past de servo er niet in.
Tip, gebruik deze 9650 servo's niet ze zijn eigenlijk iets te lang. Had beter de JR kunnen nemen (of iets anders).
TIP :idea: bestel bij de kit ook meteen de juiste servo frame, kost een hoop werk en ellende, zie pagina 65 van de handleiding!
Logo12.jpg

Logo13.jpg

Logo10.jpg

W.V.V

Hay Frank

Zo dus jij bent de trotse bezitter van de logo 14,gaaf zeg mooie foto,s
ik hoop dat je ons op de hoogte houd van je bouw vorderingen.
Zelf heb ik de 10 en de 20 ,en weet zeker dat de 14 als een rots vliegt echt mikado dus.
Mvg Ron.

@ franck, svp even de fotos resizen naar 640x480, dat is de maximale afmeting zonder dat de complete layout naar de haaien gaat :wink:
als je geresized hebt, kan je ze opnieuw zichtbaar maken, als je niet weet hoe dat moet geef maar een gil dan help ik wel even.

@ron svp geen bercht quoten, want dan quote ie ook de fot's en dan word het een zooitje

Frank,

Id een vreemde constructie zo met die servo's, ik zou dit goed in het oog houden dat er geen spelling op treedt tussen het plaatje en het frame. Misschien met een paar dotjes lijm nog extra borgen.
Het aangedreven tandwiel bestaat dat uit 2 tandwielen die op elkaar gemonteerd zijn? Als dat zo is, monteer ze dan zo dat ze niet verdraaid tov elkaar liggen, hoogstwaarschijnlijk staat er ergens een merkteken (nr, ofzo) op het tandwiel zoals deze uit de matrijs komen. Leg deze nr's boven elkaar, anders heb je misschien kans op een zwaarlopende aandrijving als de tanden tov elkaar een weinig versprongen liggen.

m.vr.gr.

Rick

overigens op 3d masters was er ook een gast van mikado met een logo 14 met een raketaandrijving erin, dat ding ging als de bliksem.

Rick,

Als alles op zn plaats zit zet ik inderdaad een paar dotjes op de servo plaat.

Er zitten drie tandwielen in de doos. Als je voor modulo 0,5 kiest, 200T, dan moet je er 2 op elkaar monteren (voor 2 polige motoren, als de Hacker). Als je een meer polige motor gebruikt, gebruik je 1, een, 138T tandwiel, modulo 0,7. (hoe verzin je het).

Er staan geen merktekens op (zou een kleine moeite zijn in de mal), je moet goed kijken en 90 graden draaien als het niet overeenkomt.

/F

Hay Frank

Als logo freak zelf heb ik de 10 en de 20 was ik benieuwd hoe het met jou logo 14 en de bouw ervan gaat.
Al lange tijd geen topics gezien van jou.
Mvg Jan.

Back