Logo 20 klapt achterover met hoge snelheid, zwaarte punt ok.

Tadango

Forum veteraan
Mijn logo 20 wil opeens flink achterover als ik op hoge snelheid vlieg. Ik moet goed blijven drukken. Het zwaarte punt licht precies in het midden dus dat kan het niet zijn.

Gerard zei dat het de paddles konden zijn... maar dat staat allemaal neutraal voor zover ik kan zien. Hoe kan ik controleren of die echt goed staan?

Wat kan ik verder veranderen?

de paddles kal je evt ook controleren met een bladhoekmeter of ze 0 graden staan.
ook kunnen ze te licht zijn.

Zijn de standaard bladen... moet goed zijn (40 gram dacht ik)

Met een bladhoek meter lijken ze op 0 te staan.....

ja maar die moeten op een 4mm flybar en ik heb maar 3mm dus die 13 grams paddles liggen in de kast.

hoge snelheid zei je ??
zou dan niet 1 blad kunnen overtrekken? (diegene die juist naar achteren beweegt)

ps. ik weet er helemaal niks van, maar had dit een keer gelezen, vond het wel apart

Nee, dan zou hij naar links of recht hellen, en dat merk je ook een klein beetje ;)

Als ik de neus iets blijf drukken gaat het goed, zodra ik rustig naar neutraal toe ga komt de neus goed omhoog en moet ik echt goed tegen drukken. Zou het speling in de kop / aansturing kunnen zijn waardoor hij de kop iets achterover gooit?

Gewoon de trim naar voren :D als er niets veranderd is in de heli de laatste tijd zou ik eerst de nick servo checken.

Heb alle servo's getest of ze goed in hun stand blijven staan tijdens een belasting... niets mis mee. Er zit speling in, maar dat zit in de servo's. Is heeel weinig, kan je niets aan doen.

Hello,
Waarschijnlijk heb je er niets aan, maar ik heb ook zoiets meegemaakt,
mijn tuimelschijf bleef op een bepaald toerental mooi recht, maar wanneer
ik overging naar het volgende toerental ging die opeens naar voren,
het kwam doordat de bladen nog niet heel exact gerotor-trackt waren,
bij een hoge snelheid kwam er meer kracht op de bladen...

Succes,
Steven 8)

k, dus de tracking van de bladen kan het zijn? Optisch lopen die gelijk. Ik zal er eens goed op letten.

Tadango zei:
Met een bladhoek meter lijken ze op 0 te staan.....

Wanneer heb je 0 graden op de paddels?
Bij knuppelmiddenstand?
O graden instelling gelijk met ) graden instelling op hoofdbladen?

vr.gr.

Henk-Joyce

0 pitch en dan de swash precies op 0. Dan staan de paddles in elke stand gelijk en ook 0 graden. Ik heb ontdekt dat 1 pitch link 0,05mm langer was dan de andere. Ik heb dat nog even veranderd. Zometeen eens testen ;)

Het blijken toch de paddles te zijn. Het ging eerst even goed en werd steeds erger. Op de grond stonden de paddles weer compleet anders :( Deze zijn nu goed geborgd met seconde lijm. Volgende week eens kijken of hij dan geen problemen meer heeft.

Het was vooral goed te merken als ik uit een loop kwam. Daarna snelheid maken en hij dook meteen achterover. Zelfs met langzaam vliegen. Als je in hover was en niets deed dook hij lichtjes voorover dus het zwaartepunt en de afstelling klopte..

kijken of je paddles met een borgimbusje kan vinden voor jou type heli , ik heb sab`s en die hebben dat ook .

Back