Logo 30 met afstellingsprobleem

  • Topicstarter Topicstarter Harpert
  • Startdatum Startdatum
@ Harpert,

ik heb nu alleen de 1ste 3 threads gelezen, maarre ik heb ook niet veel zin om lid te worden en ik wil ook een heli kopen en op prive terrein vliegen maar dan heb ik dus eerst een heli nodig, ik zat te denken aan een eco 8 maar hoe bevalt jouw heli je?? (als je een keer gaat vliegen)

MVG Dave
 
dave, niet om de discussie weer op gang te brengen maar for gods sake, zeg er dan even bij of je lessen neemt (danwel bij flycam of een prive instructeur) , ik denk dat je wel begrepen hebt waar het in eindigd.
 
Tuurlijk begrijp ik dat maar een probleempje is dat ik nét een heli kan kopen maar dan moeilijk lessen kan nemen of er moet iemand zijn die het zomaar doet, mja....
 
Dave!! zei:
Tuurlijk begrijp ik dat maar een probleempje is dat ik nét een heli kan kopen maar dan moeilijk lessen kan nemen of er moet iemand zijn die het zomaar doet, mja....

Eén ding weet ik vrijwel zeker.... Als je EN geen lessen neemt EN niet iets in clubverband doet... Dan is de kans dat je die van je zuur verdiende Euro's aangeschafte heli HEEL houdt... NIHIL

Je kan, mijns inziens beter EERST geld besteden aan een simulator (Easyfly) en lessen dan aan het aanschaffen van een Heli.
De kans dat je heli zijn eerste vlucht overleeft als jij zelf aan de stuurknuppels zit is echt minder dan 1%

Overigens... als je geen geld hebt, maar wel tijd (en dat heb je nodig voor het leren van bijvoorbeeld heli-vliegen) dan zou een club nog best een optie kunnen zijn. Vaak kan je daar, zelfs met materiaal van de club, leren vliegen.
2e voordeel is dat er ALTIJD iemand te vinden is die zonder bijkomende kosten je heli wil "invliegen" (de zender en servo's goed instellen)

Van dit avontuur heb ik één belangrijk ding geleerd...
Heli vliegen is niet gemakkelijk (5 lessen tot leren hoveren)
Als je geen ervaring met heli's hebt is het afstellen gewoonweg MOEILIJK.
Het zal uiteindelijk wel lukken.... maar het kost je op die manier waarschijnlijk meer tijd dan in clubverband.

De commerciele weg blijft natuurlijk ook altijd.
Als je bij Fly-cam je heli koopt en eventueel zelf afbouwt, "vliegen zij hem voor je in"

Mijn mening................... voor wat ie waard is..... NEEM EERST LES en koop daarna.... Weet je ook veel beter wat je ECHT hebben wilt.

Harpert
 
prima advies harpert, idd zonder hulp van club, vriend of instructeur van flycam oid, eindigd het in onderdelen rapen.
flycam heeft ook proeflessen, ga daar eens kijken, kan je met een heli van hun kijken wat het is, misschien vind je het wel niks (kans klein :twisted: )
 
Ik moet jullie gelijk geven en jullie geven dan ook advies op dingen die ik al weet, ik ben niet nieuw in de modelbouw.

Ik heb mezelf ook het vliegen met "normale" vliegtuigen aangeleerd, ik denk dat ik ongeveer 50 Euro aan reparaties heb uitgegeven en het gaat heel goed nu.

Het is natuurlijk wel zo dat een heli TOTAAL anders is maar ik heb zelf ook de PICCOFLY en ik had op de playstation RC STUNTCOPTER (IEMAND INTERESSE IN DEZE TWEE SIMULATORS??)

Op de rc stuntcopter vloog ik met de stuntversie, natuurlijk op de playstation maar wel realistisch. En op de piccofly heb ik maar een paar keer kunnen vliegen mijn pc is te langzaam :D en het gaat al goed.

Alsnog bedankt voor jullie tips tegen over mij! :D
 
Wat ik al zei, is dat mn pc te langzaam is en mag maar weinig op mn broers pc mag (eigenlijk helemaal niet), het heeft dus verder weinig zin voor mij.....
Maarja hij is er dus als je `m wil kopen mail dan maar ff :D

Dave

(ow ja Niek zoals je ziet doet mn internet t eindelijk weer :D )
 
Dave!! zei:
Ik moet jullie gelijk geven en jullie geven dan ook advies op dingen die ik al weet, ik ben niet nieuw in de modelbouw.

Ik heb mezelf ook het vliegen met "normale" vliegtuigen aangeleerd, ik denk dat ik ongeveer 50 Euro aan reparaties heb uitgegeven en het gaat heel goed nu.

Het is natuurlijk wel zo dat een heli TOTAAL anders is maar ik heb zelf ook de PICCOFLY en ik had op de playstation RC STUNTCOPTER (IEMAND INTERESSE IN DEZE TWEE SIMULATORS??)

Op de rc stuntcopter vloog ik met de stuntversie, natuurlijk op de playstation maar wel realistisch. En op de piccofly heb ik maar een paar keer kunnen vliegen mijn pc is te langzaam :D en het gaat al goed.

Alsnog bedankt voor jullie tips tegen over mij! :D

Beste Dave,

Ik wil mij als semi NEWBIE niet opwerpen als specialist, maar 1 ding kan ik je uit ervaring vertellen... Leren vliegen is makkelijker dan leren HELIvliegen.
Daar komt bij dat wanneer een vliegtuig crasht, er minder kapot gaat. Een vliegtuig kan namelijk iets wat een heli niet kan en dat is VLIEGEN.
Een heli is een baksteen met een motor.. Zelfs als je HEEL erg ervaren bent is GOED landen met een heli waarvan de motor uitvalt een hele kunst

Daarbij komt dat je alleen voor bijvoorbeeld een SWASHPLATE of bijvoorbeeld een heckrotor al meer kwijt bent dan 50-Euro

Dus mijn advies BLIJFT... neem eerste op de één of andere manier LES.

Harpert
 
Dave!! zei:
Wat ik al zei, is dat mn pc te langzaam is en mag maar weinig op mn broers pc mag (eigenlijk helemaal niet), het heeft dus verder weinig zin voor mij.....
Maarja hij is er dus als je `m wil kopen mail dan maar ff :D

Dave

(ow ja Niek zoals je ziet doet mn internet t eindelijk weer :D )

Zelf ken ik Piccofly niet... is dat de "kleine broer"van easyfly voor het INDOOR gevoel.. Zo ja heb ik ook interesse..

Uiteraard alleen als je niet met Niek rond kan komen... Opbieden vind ik geen goed plan.

Harpert
 
Heb ik eindelijk mijn e-mail weer (maar niet geheel?) op orde, ben ik Dave!!'s berichtje kwijt...

Dave, kun je me pm-men?

Ik heb el belangstelling voor een 2e hands prijsje, anders heeft Hapert blijbkaar nog belangstelling.
 
3-kops systeem logo 30

Alhoewel ik een totale leek ben op het gebied van modelbouw, denk ik wel te weten hoe deze kop werkt :
Roll gebeurt inderdaad door de Linker en rechter servo tegengesteld aan te sturen (en dan nog in de juiste richting). Nick moet de 3 sevo's tegelijkertijd aan sturen : de voorste servo 100%, de linker en rechter servo 66% maar dan in de omgekeerde richting.
Indien de collective pich ook nog via de tuimelschijf aangestuurd wordt, dan moeten de 3 servo's ook nog eens synchroon bewegen voor dit signaal.
Kortom, voor zo een kop is een computerzender die voorzien is van een mixprogramma (3H of zoiets) absolute noodzaak.
Elke van de 3 servo's krijgt immers een gemixt signaal van zowel nick, roll als collective.
Wat denk je van een robbe FX18 zender ? Komplete set vanaf 250 Euro, alleen de zender vanaf ca 180 Euro (modellbau FABER).
Heeft je LOGO 30 nog een gelijkstroommotor of een wisselstroom ? Hoe zijn de vliegtijden ?
Veel succes
(wat we zelf doen, doen we beter !)
 
Re: 3-kops systeem logo 30

Jan Heynen zei:
Alhoewel ik een totale leek ben op het gebied van modelbouw, denk ik wel te weten hoe deze kop werkt :
Roll gebeurt inderdaad door de Linker en rechter servo tegengesteld aan te sturen (en dan nog in de juiste richting). Nick moet de 3 sevo's tegelijkertijd aan sturen : de voorste servo 100%, de linker en rechter servo 66% maar dan in de omgekeerde richting.
Indien de collective pich ook nog via de tuimelschijf aangestuurd wordt, dan moeten de 3 servo's ook nog eens synchroon bewegen voor dit signaal.
Kortom, voor zo een kop is een computerzender die voorzien is van een mixprogramma (3H of zoiets) absolute noodzaak.
Elke van de 3 servo's krijgt immers een gemixt signaal van zowel nick, roll als collective.
Wat denk je van een robbe FX18 zender ? Komplete set vanaf 250 Euro, alleen de zender vanaf ca 180 Euro (modellbau FABER).
Heeft je LOGO 30 nog een gelijkstroommotor of een wisselstroom ? Hoe zijn de vliegtijden ?
Veel succes
(wat we zelf doen, doen we beter !)

Beste JAN,

Zoals je kon zien is dit draadje al enige maanden oud en had wat mij betrof al lang verwijderd mogen worden.
De Logo vliegt al sinds Januari zonder problemen. Er waren echter nogal wat mensen die mij in eerste instantie een beetje bang maakten zelf dingen uit te gaan zoeken als ik dat nog nooit eerder had gedaan. Eigenwijs als ik ben heb ik het TOCH gedaan en succesvol.
Het was even zoeken tot ik de juiste afstelling gevonden had, met name het inregelen van het toerental van de motor t.o.v de pitch was echt wat werk.
Helaas vallen de vliegtijden behoorlijk tegen. Een 5-7 minuten is echt het maximum. Ik denk dat ik een paar nieuwe accu's moet maken, lichter van gewicht en met meer capaciteit.

Je merkt als gauw dat het toerental wat inzakt en het enige dat je dan nog kunt doen is je pitch iets verhogen en vervolgens snel landen.

Bij deze opnieuw een oproep aan de forum administartors deze thread te verwijderen.

Harpert
 
Verwijderen doen we niet aan, forum is met de zoeken functie ook naslagwerk.
(en dat weten velen niet! :? )
 
Back
Top