ron van sommeren
Forum veteraan
Rob = Ron 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dave!! zei:Tuurlijk begrijp ik dat maar een probleempje is dat ik nét een heli kan kopen maar dan moeilijk lessen kan nemen of er moet iemand zijn die het zomaar doet, mja....
Dave!! zei:Ik moet jullie gelijk geven en jullie geven dan ook advies op dingen die ik al weet, ik ben niet nieuw in de modelbouw.
Ik heb mezelf ook het vliegen met "normale" vliegtuigen aangeleerd, ik denk dat ik ongeveer 50 Euro aan reparaties heb uitgegeven en het gaat heel goed nu.
Het is natuurlijk wel zo dat een heli TOTAAL anders is maar ik heb zelf ook de PICCOFLY en ik had op de playstation RC STUNTCOPTER (IEMAND INTERESSE IN DEZE TWEE SIMULATORS??)
Op de rc stuntcopter vloog ik met de stuntversie, natuurlijk op de playstation maar wel realistisch. En op de piccofly heb ik maar een paar keer kunnen vliegen mijn pc is te langzaamen het gaat al goed.
Alsnog bedankt voor jullie tips tegen over mij!![]()
Dave!! zei:Wat ik al zei, is dat mn pc te langzaam is en mag maar weinig op mn broers pc mag (eigenlijk helemaal niet), het heeft dus verder weinig zin voor mij.....
Maarja hij is er dus als je `m wil kopen mail dan maar ff
Dave
(ow ja Niek zoals je ziet doet mn internet t eindelijk weer)
Jan Heynen zei:Alhoewel ik een totale leek ben op het gebied van modelbouw, denk ik wel te weten hoe deze kop werkt :
Roll gebeurt inderdaad door de Linker en rechter servo tegengesteld aan te sturen (en dan nog in de juiste richting). Nick moet de 3 sevo's tegelijkertijd aan sturen : de voorste servo 100%, de linker en rechter servo 66% maar dan in de omgekeerde richting.
Indien de collective pich ook nog via de tuimelschijf aangestuurd wordt, dan moeten de 3 servo's ook nog eens synchroon bewegen voor dit signaal.
Kortom, voor zo een kop is een computerzender die voorzien is van een mixprogramma (3H of zoiets) absolute noodzaak.
Elke van de 3 servo's krijgt immers een gemixt signaal van zowel nick, roll als collective.
Wat denk je van een robbe FX18 zender ? Komplete set vanaf 250 Euro, alleen de zender vanaf ca 180 Euro (modellbau FABER).
Heeft je LOGO 30 nog een gelijkstroommotor of een wisselstroom ? Hoe zijn de vliegtijden ?
Veel succes
(wat we zelf doen, doen we beter !)