Logo 400

• Topicstarter Topicstarter Ha-eM Helifun
  • Startdatum Startdatum
H

Ha-eM Helifun

Guest
De eerste foto's van onze Logo 400 staan op helifun.info --> Info Elektroheli --> Eheli & Setup --> button Logo 400.

Het is nu wachten op droog weer, zodat er gevlogen kan worden.

vrgr

Joyce

Hoi,
ik las net op je website over de 400.
Ik heb een logo 10 3D en de gelijkenis is 99% .... hij heeft alleen een kortere staartbuis en dito bladen.
De accu voorbouw is wel nieuw en sluit beter aan op het frame dan de oude CFK voorbouw.
Waar komen de 'klapferrietkernen' trouwens vandaan ?
Slimme manier trouwens van de montage van de antennetube mbv de kleine ball-linkjes ...

Ik verwacht dat deze 400 heel strak vliegt , net als de logo 10, wel feller dat wel.

succes
Bas

Ik neem aan dat dit de opvolger is van de logo 10 ? Formaat is hetzelfde en op wat kleine punten na lijkt hij hetzelfde.

hij is iets kleiner als de logo 10, hij gebruikt dezelfde bladen als bijvoorbeeld de trex 500 en de msh protos 500.
de logo 500 is volgens mij de opvolger geweest van de logo 10

wel een mooie heli trouwens, vooral de canopie is mooier dan de logo 10 en 500

Mvg Tom

De Logo 400 vliegt mooi. Met rustig toeren is hij net als iedere Logo enorm stabiel. Hij volet direkt lichter aan als de andere heli's die ik vlieg, logisch, hij is ook véél lichter. De heli is volgzaam, reageert heel voorspelbaar en is "klein" wendbaar.
Als het toren omhoog gaat, ontstaat er een kanonskogel. Heel opvallend is dat de heli erg snel accelereert, en een enorme snelheid kan opbouwen.

Tijdens de bouw merkte ik toch wat verschillen met wat ik me kan herinneren van de Logo 10 bouw. Er miste een aantal 6 kant verbinders (die hex. dingen ook in alu verkrijgbaar). Zoals Joyce ook al opmerkte, de voorgeboorde gaatjes t.b.v. servomontage, echter op die plaats heeft het frame ook enkele verstevigingen. Ook heeft het frame nu een dichte "bodem" achter onderaan, voor montage van gyro of v-stabi e.d.
Het lichter aanvoelen van de heli tijdens het vliegen kan mogelijk ook worden versterkt door de lichte spindelas. Tevens heb ik het idee dat de toch al kortere staartbuis nog eens dunwandiger (lichter) is als de bekende Mikado staartbuizen. De gebruikte riem is ook een fractie smaller.
Dus ondanks de overgedimensioneerde rotorkop, die ook word gebruikt op de 10 en de 500, vliegt hij anders.
De standaard houten bladen heb ik ontdaan van de folie. De loodstrips zitten netjes in epoxy gegoten, en het overtollige epoxy is netjes afgefreesd in het profiel van de bladen.
Ik heb gelijk van deze gelegenheid gebruik gemaakt om de bladen te choppen naar 425mm, netjes gespoten, gebalanceerd, en de kunststof bladwortel netjes verlijmd met de bladen.

Als setup gebruik ik een 3620 Kv feigao binnenloper, gemonteerd aan een 1:2 MEGA vertraging. Een 20 tands tandwiel, een bijpassende feigao 60 amps regelaar met BEC, gevoed door 3S lipo. Ik kan op deze manier mijn 3S 3700 akku's gebruiken, maar ook 2 stuks 3S 2200 parallel.
Power als een idioot, zowel motor, regelaar als akku worden handwarm met behoorlijk toeren op de kop.

De gebruikte Protech gyro word nog wel eens vervangen door een Logictech LT2100, maar dat is voor later.

Erg leuke heli, hieronder ook nog een (niet voor bedoelde) foto voor vergelijk. Op de rij... Logo 600-3D met 700 bladen, Logo 600 (met frontmount) en 600 bladen, Logo 500 met 550 bladen en de Logo 400 met 425 bladen (hier niet gemonteerd, blanke lak was aan het drogen ;) ).
heli's%20hangend.jpg
.

Greetz, Aldert

Zéér mooie collectie. Eerst maar eens deftig leren vliegen met mijn Aligns, maar een Logo komt er toch wel van hoor...

Back