logo 480 Xxtreme als vervanger voor Compass500

Zijn er ook helivliegers met een Logo480 en hoe is jullie ervaring hiermee.
Zijn er nog modificaties nodig etc.
Goed zichtbaar ivm de grote van de canopy?
Ik wil het graag weten.

Geweldige heli om mee te vliegen
heb zelf 520 mm blades erop ipv 473 mm
Hobbywing platinum 100a V3 regelaar
Stock savox servos
Ik heb er weinig op aan te merken maar dat zal je wel meer horen vermoed ik
20150507_205931_resized.jpg

Bekijk bijlage 6371

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie reacties en Ik zal nog even nadenken want een SAB Goblin is ook waar ik aan zit te denken.
De logo 550SX die ik heb vliegt ook subliem vandaar dat ik er misschien die 480 bij wil.
Is de machine goed zichtbaar want Logo heeft er wel een forse canopy erbij.
Wat voor lipo's gebruiken jullie Mah?
Phil draaien die grote bladen niet over de staartrotor bladen?

Wipo
de 520 draaien net voor de tail blades dus geen probleem.
Heb op HF zitten zoeken en je kom er veel tegen die op 520 draaien,moest enkel houders monteren van een logo 500 om naar 4mm bout gat te gaan.
Wat de canopy betreft " persoonlijk" vindt ik deze de geel/blauw minder opvallen net iets te donker.met de tijd een geel/oranje uit proberen.

mooi @phil65: dat jou Logo met de 520er bladen goed vliegt,
ik heb anders om ook de ervaring met hogere RPM en korte (kortere) bladen,
heeft ook veel met jou vlieg style te maken.

Dank voor de info en ik heb op Ebay.de op een nieuwe geboden maar die gaat dusdanig in prijs omhoog dat ik hier een nieuwe bestel.
Heb ik weer wat moois te bouwen en leer ik weer bij.
Wat voor lipo's gebruiken jullie in de 480?
En die langere bladen hou ik zeker in gedachte.

Wipo
staat hier op forum een mooi 480 te koop.
Maar die zal je wel gezien hebben neem ik aan
Lipos ja heb zelf......
gens ace 3300 /60c
optipower 3500 /50c
beide bevallen zeer goed ook wat gewicht betreft
phil

Hebben jullie de standaard pinion op de motor?
Heb de laatste 20 sec. nog een bod gedaan op een nieuwe 480 bij Ebay.de en toeval of niet was ik de hoogste bieder.
411 euri voor combo met motor die hier 580 kost.
Heb een verzend adres in Duitsland waar ik dicht bij woon dus kan zo de verzendkosten laag houden.

Ik heb nog een bod gedaan op die nieuwe Logo480 bij Ebay.de in de laatste 20 sec.en warempel de hoogste bieder.
Voor 411 Euri i.p.v.een nieuwe combo met motor die 580 kost hier.
Wordt verstuurd naar een kennis in D vlakbij dus hou ik de verzendkosten ook laag.
Ik verheug mij op deze nieuwe heli vooral dat stille vliegen.
Hebben jullie de standaard pinion ingebouwd of mag het een tandje minder.
Phil ik heb idd gezien dat er een nieuwe op het forum staat maar ik heb alle electronica nog van de Compass500 die ik overzet op de 480

Wipo
ja dat kan ook inderdaad
Is wel lekker hoor de lagere toeren en de stilte waar de heli mee rond vliegt ,echt rust gevend zou je bijna zeggen
Ik heb de standaard pinion erop.
Verder heb ik als regelaar de hobbywing platinum pro v3 .
Dik tevreden over deze regelaar en de gov werkt uitstekend.
Vlieg momenteel lichte 3d dus wat rols en front flips en af en toe een looping een mooi machine om dit soort dingen goed onder de knie te krijgen vindt ik

gefeliciteerd wipo, mooie machine in zicht dus.
mooie opvolger voor de compass.

de hobbywing regelaar is inderdaad prima. Heb ze nu ook op beide machines, en dik tevreden daarover.

Een vliegmaatje heeft die er op zitten en is er erg over te spreken.
Vooral dat het met die een stuk makkelijker bouwd volgens hem.
Zelf heb ik de orgineele er op zitten en dat werkt ook prima.

Mvg. Freddie

Heb de heli intussen binnen en ben al begonnen de elektronica in te bouwen.
Het formaat valt mij erg mee en de kap is echt mooi van de heli.
Was compleet gebouwd en verpakt in een grote doos waar ooit een tweedekker in gehuisvest was.
Maar uitmuntend verpakt en een hele klus om uit te pakken.
Wel moet ik zeggen dat de staart bediening te zwaar gaat vergeleken met mijn 550SX
Hebben jullie dit ook ondervonden en wat hebben jullie er eventueel aan gedaan vooral om railwag te voorkomen.
Jammer van die kunsstof kogeltjes.

Inmiddels alles super gangbaar gemaakt door polijsten van het staart rotor asje en de plastic kogeltjes.
Scheelt een boel en hopelijk geen tail wag.

Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier wat aan,filmpje wat mijn vliegmaatje gemaakt heeft met tips voor de tail van de 480Xx

mvg. Freddie

Dank je Frank en na de crash van een van de twee Compass 500 heli's wilde ik een goede vervanger en gelet op de uitmuntende vlieg eigenschappen van mijn 550SX de 480 aangeschaft.
De ontvanger uit de Compass miste de voelsprieten na de crash en is bij van Mourik gerepareerd en getest dus die heb ik deze week weer terug.
Staart mechaniek gaat nu superlicht maar het heeft de nodige tijd gekost om alles soepel af te stellen.
Komend weekend ff in Eibergen langs bij de heli-oldie meeting om met de oudjes wat bij te praten.

http://www.modelbouwforum.nl/thread...e-helimeeting-30-31-mei-2015-eibergen.223714/

Ik meld mij weer als de heli de maiden achter de rug heeft.
Neem wel de tijd voor alles want een kleine fout is zo gemaakt.

Back