Logo 500se setup

Ha boyz (En inmiddels grlz?),

ff geen tijd gehad om te vliegen, maar het jeukt weer. Nou heeft Laurens me lopen opg31len en nu moet ik een Logo 500se kopen, helaas ;)
Ik zit nog een beetje in dubio over de setup; Op de Mikado-site hebben ze een combikit met een Hacker motor en een Jive 100lv esc. Mijn idee was (6s5000's) een CC Phoenix HV85 met een Scorpion 4025-1000...
Ook qua servo's nog een beetje in dubio, ik kan uit een andere kist S9252's redden en aangezien ze het op een Rap 50 ook best aardig doen lijken ze me voldoende...

Iemand ervaring met een 500se en S9252's? En welke motor/esc combi is leuk op 6s maar wel een beetje toekomstbestendig?

DVA (Dank VoorAf),

Ton.

Zeer leuke heli :mrgreen::mrgreen:

Over de setup, 500SE met 600 bladen? 10S3000mah met een jive 80HV zou mijn keuze dan zijn ( los van de motor ). Setup voor de toekomst zeg maar ;)

Met de LV zit je vast aan max 6S. De 80HV kan in bijna elke heli. Leuk scorpiontje erbij met het juiste KV bij 10S. Dan weet ik zeker dat je zo op het veld staat::mrgreen::mrgreen::mrgreen::cool:

Ga je voor 520 bladen dan is 6S5000mah ook prima!

voor een 6s setup is 80hv of 80lv aan de lage kant. 100lv is beter. Vooral de scorpion motoren spiken nogal in vergelijking met de duurdere varianten. Ik ken CC niet dus kan daar niet over oordelen. maar een Jive is een goeie aanrader. (is wat duurder maar krijg je zeker geen spijt van). wat de motor betreft zou ik kiezen voor een 4020 ipv 4025. De 4025 is krachtiger maar vreet ook meer. met een 6s 30C pack vlieg je als de brandweer met een 4020-1100kv en 550 bladen ;) .. ik kan het weten :)

Hey Ton,

Dat is geen verkeerde keuze, heb zelf de DX met een V-stabi. Ik gebruik een 55 amp Jazz met een Hacker 8 polige motor en dat gaat als de brandweer op 5S, 6S zou ietsje beter zijn denk ik. Die servo`s zijn trouwens ruim voldoende voor deze heli.

Ik ga idd voor 520-550 achtige bladen, en wil zeker met een 6s starten om de kosten een beetje te drukken. Volgend seizoen dan over op 580's/600's en 10s3000 ofzo.
Overigens vlieg ik al een jaartje of 8 met de CC Phoenixen, echt geweldige regelaars imho. Een Jive is misschien beter, maar wel gewoon 279 voor de 80hv... Terwijl de Phoenix Ice HV 80 op 130 eurie komt. Leuk bijkomen dingetje is de ingebouwde logger, en dat ik alle soft- en hardware al heb voor programmeren.
Overigens denk ik dat 80A bij 6s voldoende moet zijn, volgens mij kom ik dan op +/-1700 watt opgenomen uit wat voor een 550 best goed is, zeker omdat je de drag van de flybarmeuk niet hebt. Mijn ouwe Rap 30 van 3,5kg en 550 bladen moest het met 1kW doen en die deed het ook best aardig. De kist gaat overigens mijn trouwe, als-op-rails-vliegende Rap 50 vervangen.
Wat vinden jullie van de servo's?

Groetjes,

Ton.

De volgende setup lijkt mij best goed te doen:

- Heli kit met Vbar
- S9252 op de swash
- S9257 op de staart
- CC Phoenix 80HV ESC
- Hacker A40 of Scorpion 4020-1100
- Zippy Flightmax 6s5000
- R149DP RX

Nice?

9257 is underkill;-) Verder zou ik denk ik tussen die hacker of Scorpion idd kiezen. Liefst ook een Vbar met 2.4 satellieten.

S9257 underkill? huh? BLS251 = .06, S9257 = .08 dat ga ik niet merken. En ik heb toch geen torsie nodig op de staart?

S9257 underkill? huh? BLS251 = .06, S9257 = .08 dat ga ik niet merken. En ik heb toch geen torsie nodig op de staart?

Jawel zeker torque nodig! maar minder torque nodig op de staart dan op je cyclic!

een 9257 is genoeg voor een trex 500 size heli. (maar zelfs daar niet het beste mogelijk)
Ik merkte namelijk een groot verschil tussen de 9257 van futaba en de ds 8900 van JR op mijn 500.

Een heli van formaat "logo 500" heeft minimaal een 9254 nodig wil je 3d kunnen gaan vliegen. Wil je echt beste performance dan moet je naar een bls251 of vergelijkbaar van concurent kijken.

Heb je de 6HV van Compass Heli ook al overwogen? Walter vliegt hem nu en wij zijn allebei ERG onder de indruk van de kwaliteit en vliegeigenschappen.

www.compassmodel.com / Atom 6HV

Success met je keuzes

Paul

Ik heb geen idee wat voor soort vlieger je bent natuurlijk... maar een 80A regelaar met een 4020-1100 bijvoorbeeld kan wel mits je goeie koeling hebt en geen stickbanger bent ;)
hou je wel van hak en zaag werk... dan toch echt naar de 100 toe vrees ik. wat de staartservo betreft kun je ook eens kijken naar een Align DS650.. goedkoop en supersnel ;)

Als basis is hij een R50 gewend, met een hyper er in. Ik zou toch zowiezo de grootste regelaar die je kan betalen dr in zetten, dat kan nooit kwaad.

Lau had het bij het goeie eind, zeg ik hem net ;) Tiepotje, ik haalde de 9257 in de war met de 9254 ;) Maar ff over de staarttorsie, op m'n Rap 50 deed die staart met een 9254 het best aardig, heb nog nooit gehad dat ie doorsloeg na een stick-in-de-hoek-dan-knuppeltje-los piro ;) Heb nog een 9251 liggen, dan moet die maar op de staart.
Mijn vliegstijl is geen 3d, meer 2,5d met zo hard mogelijk grote rondjes vliegen zeg maar ;)

Ik heb de Logo500 met vergelijkbare setup, 4020-1100 en Jive 100+LV. Doet het perfect.

Maarr.. persoonlijk zou ik niet voor een 500SE gaan. Ik zou gewoon een Logo600 kopen en daar deze setup insteken en 550-560 mm blades.

Naar ik uit gebruikerservaringen lees zijn de prestatieverschillen met een 500 met deze setup niet de moeite. En dan heb je de mogelijkheid om naar een 10S-setup te gaan met 600 of meer blades. En je hebt het voordeel van betere zichtbaarheid door de grotere canopy, zeg maar een volwaardige 600-maat.

Als je de setup-topics op Helifreak leest, dan is het meest voorkomende :

- Logo 500 : 6S
- Logo 500SE : 8S
- Logo 600 : 10S (of 12S).

Dus waarom voor een 500SE gaan als je toch uiteindelijk naar een 10S setup wil gaan ? Het prijsverschil tussen een SE of een 600 is niet enorm...

Een voorzichtige berekening met de 600 doet vermoeden dat dat toch wel wat duurder word. Ook begrijp ik uit reviews en filmpjes dat de 500se het op 6s goed doet, maar dat de 600 daar toch net ff te groot voor is. Ik denk dat ik de regelaar nog aanpas naar de Jive 80HV, en dat ik er dan aardig ben. Bedankt voor het meedenken iig!

Cheers,

Ton

*edit* De reden dat ik voor de 500se ga, is dat het plaatje vermogen/kleinere kist me enorm aanspreekt...

En dan heb je ook nog een teaser gehad vandaag;-)

Ik heb er vertrouwen in dat je erg happy met een L500SE gaat worden.

... Ik weet het nog niet, ik lees allemaal problemen met de Kontronic... Gasten die bij een crash 2 condensatortjes stukmaken ( Kostprijs hooguit 2 euro) en hem niet kunnen laten repareren omdat hij is ingegoten... Zucht... Tis allemaal nie makkelijk ;)

hehe als je te diep overal in gaat lezen is niks goed genoeg haha... voor top performance is Kontronik gewoon het meest gebruiksvriendelijk, hoogwaardig en the best you can get (op dit moment)... 1 schrale troost is dat alles kapot kan gaan tijdens een crash dus ook een regelaar.. ik hoop niet dat dit je uitgangspunt is hahaha. Gewoon doen wat je kunt veroorloven en het beste eruit halen! that's hobby ;)

Back