Logo 700 Xxtreme Servo Mount MKS 950

Ik ga het toch proberen hier,

Ik ga gebruiken maken mks 950 servo's op de swash.

Is er al iemand hier die ze heeft geïnstalleerd in de logo 700?

Zo ja, pastte het in het frame?
Ik moest om kleine aanpassingen te maken om ze passend te maken. Klein beetje wegdremelen van de schuine achterplaat tussen de frames.
De servo's zijn een beetje te groot voor de L700.

En moet ik een mount met of zonder rubbers op de servo?

Alvast dank

Nigel

De hbl neem ik aan?
Monteren zonder rubber maar wel tape tussen de mount en de servo om sluiting via behuizing te voorkomen.
Ook een paar fg ringetjes onder je boutjes doen.

Thanks, Rogiër.

Het zijn inderdaad de HBL's
Bij jou op de heli ook gezeten? Had je niet last van de achterkant van de servo die tegen de schuine achterplaat aan kwam?

Ik kreeg juist de tip mee om rubbertjes te gebruiken. Zelf had ik nu ook kaal op het frame gemonteerd.. Zal't verschil uitmaken?

Ik weet het niet..

De hbl neem ik aan?
Monteren zonder rubber maar wel tape tussen de mount en de servo om sluiting via behuizing te voorkomen.
Ook een paar fg ringetjes onder je boutjes doen.

Nee geen problemen Nigel. Gebruik ze eigenlijk op alle helies, enigste wat belangrijk is...isoleren! Kans is miniem maar je wil geen fratsen toch..;)
Happy knutseling :thumbup:

Oké, ik ben eens verder gaan knutselen/prutseren.. Bij mij vorige Servos geen rubbers.

Nu dus wel.
Zonder rubbers zaten de Servos (maybe te?) strak in het frame.

Nu met de rubbers en de ringen daarin gaat dat niet meer.
Hier wat ik begonnen met boven in te schroeven,en kom ik onderin dus nu te kort.

e2yqemuv.jpg

Ik kan dit weekend eens de andere steunen bekijken, maar de hoogte van de gaten bij de andere steuntjes lijken op
dezelfde hoogte te zitten.

C6903

Ik ben vanmiddag weer aan de knutsel gegaan.

De servosteunen vervangen. De nick servo bevestigingen vervangen in het frame.
Ik heb gekozen om de rubbers te gebruiken. Ben echt wel nieuwsgierig of dit het verschil maakt.

nepe7era.jpg

na5e7uze.jpg

C6903

Rogiër ik ben dr uit met mn schroefjes,

Ik heb de servo nog een onder de loep genomen vanmiddag.
De 'oude' Mks hbl 950's hebben een M3 bout.

Mijn gloedje nieuwe Mks hbl 950's hebben een draad M2,5.

Wat zou hier de redenen kunnen zijn dat ze dit doen? Brengt naar mij idee alleen maar verwarring met gearssets.

C6903

Heel apart Nigel, ik heb de doosjes nog niet bekeken. Heb er nogal wat in gebruik maar das allemaal m3. Thanks for sharing! En bedankt voor het gezelschap vandaag :thumbup:;)

Haha het Was zeker wel gezellig Rogiër :), en eindelijk de XG 14 even mogen proeven.

Oké on topic!

Ik kreeg vandaag bericht terug van Mks met de rede van verandering :

Dear Nigel,

Thanks for your inquiry for different M2.5 and M3

However, this change is a “good” improvement.

We received some 3D flying customers about output problem, they often crashed the M3 output bolt, please check attached picture.
Then we just changed M3 to M2.5 and make it stronger (1.75 > 1.5 mm) for our HBL series servos.

This change confirmed it is good advice, there are less customers happened this problem after.

Because, there are still M3 & M2.5 customers in the market now.
We supply M3 & M2.5 arm screws together in the arm accessories, it will not lose to match output what customer needs.

Thank you a lot.

Best Regards
Nick

zytypebe.jpg

C6903

Back