Logo kap langs buiten gespoten... afwerking?

Hallo

Ik heb dan eindelijk de kap van m'n Logo gespoten, langs de buitenkant uiteraard omdat de kap al wit van kleur is. Helaas vind ik het er niet uitzien, het is fluo verf maar ze "blinkt" niet zoals ze zou doen als wanneer ze langs binnen gespoten zou zijn.

Mijn vraag is dus of er een product, een soort van lak eigenlijk, is om ze nog eens mee te behandelen waardoor ze wel "blinkend"/reflecterend effect zou hebben, en ondertussen de verf ook wat extra beschermen...

Thanks

fluor lak blinkt nooit, zie maat de lak in mijn draadje "spuiten van een raptor 50 canopy"

even aflakken met blanke 2K lak en hij blinkt als een spiegel.

Euh... wat is blanke lak? Waar koop ik dat, in een winkel die gewone (metaal)verf verkoopt (zoals een autowinkel ofzo)? Want m'n LHS zei me niks van lak te hebben om erover te spuiten, hij wist zelfs niet zoiets wel bestond :?

Gerard_nl zei:
fluor lak blinkt nooit, zie maat de lak in mijn draadje "spuiten van een raptor 50 canopy"

even aflakken met blanke 2K lak en hij blinkt als een spiegel.
Nee joh! Zo'n plastic logo canopy is zo flexibel als wat. Het is maar 2 keer zo dik als een patatbakje. Die 2K breek je er zo vanaf.

Gewoon een spuitbus blanke lak erover heen spuiten. Zit prima (zeker voor een elektro heli).

Ik heb er overigens een verslag van geschreven:
Airbrush foto verslag: Logo 10 Canopy

afb16149.jpg

De ongelakte canopy.

afb16150.jpg

afb16151.jpg

De canopy met een flinke laag lak.

En zo zit het er na een 7 - 8 maanden nog op :)

Hoi hoi,

Dit kapje is ook BUITEN LANGS gespoten :wink: , en was ook gewoon dof/mat.. zelfs een beetje poederachtig zeg maar. Na twee laagjes blanke lak is dit het resultaat (op de foto lijkt hij wel mooier als in werkelijkheid).
afb17372.jpg

Gewone simpele blanke lak uit een Gamma spuitbusje.

Ik heb gelukkig geen BEFORE foto :mrgreen: .

Gr.A.

en toch zeg ik, als je een mooi kap wil 2K lak ! :D
gaat overigens prima michel, er kan een addetief bij die de lak flexibel maakt.

afb16758.jpg

die glans krijg je alleen met opgepoetste 2K lak.

ik heb wel eens geprobeerd om lak uit een spuitbus zo glanzend te krijgen, maar dat lukt niet en je kan het niet polijsten.

Hoihoi

Ik had kunnen weten dat je er wel ergens een verslagje over had gemaakt Satoer :P
Zo mooi ziet mijn kap er echter niet uit, gewoon 1 kleur... tis dan ook mijn eerste kapje natuurlijk en ik heb het al niet gewoon wit gelaten, toch ook al een prestatie vind ik :D

Welja, dat is wat ik bedoelde, m'n kapje voelt nu poederachtig aan (ik kon er niet opkomen). Ben ondertussen blanke lak geen kopen in de Auto5 (kennen jullie die in Nederland?), een handel in alles wat met auto's te maken heeft. Hopelijk breekt die lak niet als m'n kapje wat buigt. Time will tell...

Allezins bedankt voor de reply's jongens, als ie af is post ik wel een pic, eens kijken wat jullie ervan vinden :wink:

Greetz

Btw: Een product als die Cillit B is helaas boven mijn budget vrees ik :D

wat voor lak je er ook opzet, bij een flinke buiging a la crash gaat het er allemaal af :wink:

post maar een foto van je kapje :)

Gerard_nl zei:
wat voor lak je er ook opzet, bij een flinke buiging a la crash gaat het er allemaal af :wink:
Nee hoor, de verf blijft op een logo kap prima zitten (en wie durft mij tegen te spreken :roll: )

Of de kap zelf heel blijft is een 2de ;)

Cornholio zei:
maar ik ben helemaal niet van zin om te crashen
Dat hoeft ook niet, dat komt vanzelf. :wink:

Al zijn er ook mensen die daar niet op kunnen wachten :lol:

Back