Loiter en DJI ?

Goeiemorgen,

Een idee wat ik graag met jullie wil delen en ervaring vragen. Recent heb ik mijn F550 opgebouwd met DJI controller. Werkt prima met mijn Taranis zender en momenteel zowel de flight modes als IOC op twee verschillende schakelaars ingesteld. Verder een schakelaar voor 'Failsafe' gemaakt, werkt ook prima.

Bij wat rondkijken vond ik dat Arducopter ook een schakelaar kent voor 'Loiter'. Bij het inschakelen worden de stickposities neutraal gesteld en gps ingeschakeld denk ik. Het lijkt mijn handig om ook zo'n functie te installeren op mijn Taranis /DJI. Ik kan een mixer programmeren die de sticks overruled en gps inschakeld.

Het lijkt mij handig om bij oefenvluchten de mogelijkheid te hebben snel over te schakelen naar deze'Loiter' mode.

Wie heeft dit al eens gedaan of wat zijn jullie gedachten hierover?

Groet,

Ik ben je even kwijt :-) . Je zegt ik heb " de flighmodes" ingesteld dus dan neem ik aan GPS, Manual en Atti toch ? Naza heeft geen Loiter mode maar deze ie vergelijkbaar met GPS mode. Als je vliegt op gps mode en je laat je sticks los dan blijft hij hangen op dezelfde hoogte en positie. Oftwel, loiter mode is gewoon GPS mode.

Hoi Schiksie,

Je hebt gelijk, op een 3 standen schakelaar: GPS / ATTi / Manual
Op een tweede 3 standen schakelaar: IOC normal, IOC course lock, IOC home
Op een derde schakelaar: Failsafe

Idee was een logische schakelaar te programmeren die de twee sicks overruled en GPS mode forceert. Een soort 'panic' schakelaar als ik
bij rondvliegen bijvoorbeeld oriëntatie kwijt zou zijn en ff wil stabiliseren :).

Gewoon een idee.. zou een tussenstap kunnen zijn op de switch naar Failsafe.

Maar als het geen goed idee is hoor ik dat natuurlijk ook graag :)

Groet,
Dick

Maar je weet toch welke stand GPS is, dan heb je toch geen " overule" schakelaar nodig :-)

Of de failsafe gebruiken natuurlijk, als de quad dan weer dichtbij is terugschakelen naar atti en je kan weer verder vliegen.

Geen idee of ik het in de praktijk zal gaan gebruiken maar in ieder geval weer een leuke programmeer oefening in opentx :)
Ik laat je weten of ik er blij mee ben!

Back