LoLo logger

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Bob, 10 okt 2002.

  1. Bob

    Bob Guest

    Hallo allemaal,
    ik weet niet of dit de juiste plaats is maar, ik verwacht dat het onderwerp zeker velen zal aanspreken. Aangezien de firma van de logger uit Tchechie komt dacht ik dat het mischien wel handig was om hier eens een post te maken...

    Het gaat om de 'Electronic Altitute Datalogger' LoLo gekocht van http://www.lomcovak.cz/lolo/lolo.html.
    In het kort even kan dit apparaat op gewenste (op aanvraag) sample rates hoogte meten en opslaan. Varierend van 0,1 sec (14min loggen) tot 8 sec (+/- 18 uur loggen). De logger kan eenvoudig worden aangesloten op de seriele poort van de PC en automatisch worden uitgelezen dmv een speciale Excel file. Nauwkeurigheid is 1m, max hoogte 2.000m na de starthoogte! Gewicht 10gr... kan dus zelfs nog met HLG/SAL modellen mee!

    Ik heb hem nu een aantal malen toegepast.... en merk nu pas dat ik helemaal niet zo hoog vlieg als ik dacht hahahahaha

    Groet,

    Bob
     
  2. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    Leuk ding. Ik heb vroeger wel een casio hoogtemeet horloge gebruikt, maar die kon alleen maximum hoogte vastleggen, maar dat was voldoende om bij zwevers stijgsnelheid te meten met electromotor om te controleren of het rendement een beetje netjes was.

    Kost dat ding?
    Rechtstreeks bestelt of en "euroland" te koop?
     
  3. Bob

    Bob Guest

    Nu geloof ik rechtstreeks 99euro.... 10euro extra voor speciale sample rate combinaties (er worden namelijk 2 zelf te kiezen sample rates ingebakken). Is dus niet goedkoop... maarja... dan heb je ook wat 8)

    Groet ,

    Bob
     
  4. Bob

    Bob Guest

    Wel leuk, kun je dit soort plaatjes maken.....

    [​IMG]

    Oberhausen 2002

    Groet,

    Bob
     
  5. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Bob.
    Dit weekend was Nico Quint bij ons op het veld en die had een GPS onvanger in zijn zwever gestopt. Teveel om op te noemen wat dit ding allemaal kan vastleggen, holy moly!. Maximale hoogte, gemiddelde stijgsnelheid, afgelegde weg, hoogste snelheid, noem maar op. Kosten ik meen iets van 250 Usd. Weet niet meer welk type.
    Let wel, dit is een systeem wat data vastlegd t.o.v. de aarde, dus bvb "snelheid" is grondsnelheid en géén vliegsnelheid, maar die discussie ga ik niet wéér opstarten;->>
     

Deel Deze Pagina