Long-EZ in Europa te verkrijgen?

Tadango

Forum veteraan
Het gaat om dit model of een gelijkwaardige : http://www.raidentech.com/voloeznigass.html
http://www.espritmodel.com/l_longez.html

longez1.jpg

longez2.jpg

Iets groter mag ook. Max 1.8m span. Mooie afwerking met glasfiber romp het liefst ;) Waar in europa is zoiets te vinden? Verzenden uit de usa kan eventueel ook maar ik ben dan bang voor beschadigingen.... $69 is ook redelijk veel maar heb ik er voor over. Zelfs duane kosten :)

Hele mooi kist die Long EZ, mijn voorkeur gaat wat meer uit naar de Speed Canard maar dat komt omdat wij (Onno en ik) daar het onderhoud voor doen.

Deze kist zou ik nog wel eens op schaal willen maken:
nwg6.jpg

Een komplete kit is er wel maar dat is een versie van 3,1 mtr span (schaal 1:2,5) met een 50-70cc aan boord (kost iets van 2700 euro :( )

Ik zou een kleinere versie willen met zeg een goeie 15cc 2-takt erin (of een 23cc Super Tigre).
Spanwijdte iets van 2 mtr.

Nu alleen even een sponsor zoeken (hee Onno laat je vader dit eens lezen ;) ).

Heb verder nog even gezocht voor je maar ook niet zo kunnen vinden waar je die Long EZ zou kunnen bestellen :-(

europa niet :( Usa genoeg maar wordt totaal redelijk prijzig. 2M is erg mooi maar dan moet het nog iets langer wachten ;)

:offtopic:

Herman,

Mijn kennis is een "echte" aan het bouwen op Eelde. Het project loopt al zo'n 15 jaar en ligt af en toe stil. Ik ga meestal 1 a 2 keer per jaar daar een avondje kijken als ze aan het bouwen zijn. Ik ken het model al vanaf het moment dat ze de vleugels aan het snijden waren. De laatste keer dat ik er geweest ben waren bezig met het pasklaar maken van de kap en het maken van motokap. Vleugels en romp waren zo goed als klaar.

@Berto, Ja die had ik ook gevonden. Moet wel wit zijn :(

@Theo, Moet toch machtig mooi zijn om er straks mee te kunnen vliegen :) 15jaar is wel lang...... kost ook heel wat tijd ;)

Volgens mij is dit de EZ die hier in ijsselstein wel eens over komt vliegen. Mooi geluid, het is Mees (4 jaar) z'n favoriete vliegtuig.. hij zwaait dan natuurlijk extra hard :D

" ...mooi vliegtuig he pap ?... " :D

@ Tadango

Mhhh, was ik al bang voor maar voor de kosten die je bespaar op de verzendkosten kun je hem ook gewoon opnieuw bekleden ;)

@ Planck_Franck

Dat vraag ik me af :?:

Volgens mij is er in Nederland nog geen vliegende Long EZ wel 2x een Velocity`s (de 4 persoons uitvoering van Burt Rutan).

Ik denk dat diegene die jullie zien de NWG is dit is een Speed Canard en deze vliegt de laatste tijd erg veel daar de eigenaar lekker met pensioen is en de kist natuurlijk tiptop onderhouden wordt momenteel :wink:

Het kan ook 1 van de Velocity`s zijn, de eigenaar hiervan woont namenlijk ook in ijselstein volgens mij maar ik geloof dat deze niet zo gek vaak rondtuft.

Weet ik nog niet ;) 189 euro + 16 verzend..... $188 uit usa INCL verzend maar ex duane... is even duur denk ik, en dan wel de goede :)

ik had het het rc group draadje al gezien. Veel mensen met landings problemen..... leuk, een uitdaging :) Moet ook niet allemaal vanzelf gaan ;)

hoe vliegen deze toestellen eigenlijk, ik weet uiteraard dat ze niet voor beginnelingen zijn weggelegd maar vroeg me gewoon af wat jullie bevindingen hieromtrent zijn.

greetz

Kurt

Die van mij is vandaag bij mijn leverancier binnengekomen!

Deze dus :

long_ez_380.jpg

Edit : Vandaag in huis.. ziet er allemaal netjes uit.. wel wat stomme blunders van de makers maar dat is alweer opgelost.

Is de neusvleugel hoogteroer?

Ik heb voor de neusvleugel 1 servo.
ailerons 2 en neuswiel ook 1.

Back