Longshot 3

prop-er

Forum veteraan
Nog nergens anders gezien, de nieuwe Longshot III:

Topmodel - LONG SHOT 3 DLG 1,49m ARF

16600_2.jpg

The fin is now made of foam and double glass skin, with carbon and glass reinforcements in important regions.
The weight of the fin is, unlike of those made of balsa, very uniform and ca 6 grams only.
The fin airfoil is of the flat bottom type, max. thickness ca. 6mm.

The rudder and elevator are driven via mini pushrods, which are included. The inner wire is of 0,35 mm diameter and the weight of one pushrod is ca. 1 gram.
The wire runs in teflon tubing with matt surface, which allows to glue the tubes with CA.

The pushods drive the surfaces very preciously and allow to detach the stab very easily for the safe transport of the model.

The new jigs to cut the wing cutouts were CNC made for better accuracy.

Fuse: pod: carbonfiber or kevlar/carbon - boom: carbon fiber
  • Wings: Foam core vacuum planked with fiberglass. Spar and reinforcement UD carbonfiber.
  • Tails: Foam core vacuum planked with fiberglass. Removable for an easy transportation.

Vanwaar de irritante vorm en rare plaatsing van de werpstift? Lijkt me dat je voor zo'n nieuw model als maker toch zou kiezen voor een stift die aan het eind van de vleugel bevestigd is (zodat mensen niet meer na tien keer gooien bloederige vingers hebben ;))..

Quanto Costo? Maar 230 euro, valt hard mee moet ik zeggen. Zal voor dat geld wel niet ARF zijn... En niet op voorraad. Of moet hij nog uitkomen?

dit is een oudere foto ik heb het model al gezien en wordt in Tjechië gemould bij de versie die ik gezien heb zit de werpstif 20 mm naar achteren en is de stift een copy van de stift die in de Salpeter zit.
Hij is nog niet op voorraad omdat als het goed is medio deze tijd de eerste pas op voorraad komen. Prijs technisch zit hij laag omdat er glas ipv kevlar gebruikt wordt het vlieggewicht van het model dat ik gezien heb was ook 310 gram.
Kan zijn dat er wat veranderd is want het is alweer vier maand terug dat ik hem gezien heb.

Ik ken de LongShot nummer 1 en weet dat Peer Schmidt met de LongShot 2 lange tijd gevlogen heeft (tot juni 2008 en met gedeeltelijk succes).
Door ons beide wordt de LS ervaren als een hele robuuste makkelijk te vliegen kist. Gaat hij kapot, wat zelden gebeurt, dan is hij omdat hij een schuimkist ("foamie") is makkelijk te repareren, in tegenstelling tot de schaalvleugels (ook wel "crunchies" of "Schalentieren" genoemd). De LS3 zal op de rubuustheid wel vergelijkbaar zijn met de LS1 en LS2.
De vleugel bij de LS3 is volgens mij ook nog van schuim maar dat hoeft hem niet meteen minder te maken. Van de romp mogen we hopen dat die wat stijver is geworden ten op zichte van de LS1 en LS2.
De staartdelen lijken me een hele verbetering.
Ik zou, zeker voor de prijs, de kist aanraden. Het is dan weliswaar een schuimkist maar in alle opzichten beter dan een Highlight, Radina of Megalight. Die zijn weliswaar "gemould" maar zijn niet robuust en voor je het weet gemold.
De LS3 zal zeker geen topkist zijn maar voor het geld een echte aanrader.
Mijn LS1 had still-air-tijden (en ik weet het, dat zegt niet alles) die maar een seconde of 15 onder mijn huidige Tantalus-modellen lagen.

Gewoon een schuimkist.

Ik hoop dat mijn Tantalus in de categorie "ongewone" schuimkist valt.:mrgreen::mrgreen:

Loet

Back