Lood accu,9volt.

Hallo,

Ik heb nog een autobatterij die nu nog maar 9 volt heeft,kan ik deze op het net of een andere accu aansluiten zodat hij meer voltage gaat krijgen?

mvg,

Gor

Accu hoort nominaal 12 volt te hebben, hij is dus (te) ver ontladen. Proberen om hem met een acculader weer te laden tot hij weer boven de 13 volt onbelast komt. Lukt dit niet meer of is hij na enkele dagen alweer gezakt tot onder de 12 volt dan is hij gewoon overleden.

een drupel lader is iets anders als een gewone lader een drupel lader drupelt hem vol en houd de accu vol en kan je em heel moeilijk overladen

een gewone lader laad en tot de accu vol is

mischien heeft iemand in je famielie zo'n lader? of je vader

verbeter me maar als ik het fout heb

grt alex

Duister :confused:. Klopt de meter wel, lege batterij?. Meet anders eens de spanning van een andere auto accu. Anders zou ik het echt niet weten, conclusie is dan wel dat jouw accu kapot is.

Niet zo vreemd hoor. ;)
Die accu is overleden en de inwendige weerstand is heel hoog geworden. Op het moment dat je de lader er aan hangt zal de lader spanning over de accu zetten teneinde er stroom door te kunnen laten lopen. Een loodaccu zal bij een 12V accu maximaal 13,8V (soms ook wel 14,4V) op de accu zetten en beperkt dan de stroom tot een veilige waarde. Naarmate de accu voller wordt stijgt de spanning en wanneer de accuspanning en de laderspanning aan elkaar gelijk zijn loopt er geen stroom meer. Het groene lampje gaat branden om aan te geven dat de accu vol is.
Nu is de inwendige weerstand van deze accu heel hoog geworden en ik denk dat je er nog niet eens een fietslampje op kan laten branden. Als je dat probeert zal de spanning meteen tot bijna 0V instorten.
Als je wilt gaan laden zet de lader er dus 13,8V op. De spanning blijft netjes 13,8V en er loopt zo goed als geen stroom door die hoge weerstand. Daarom zal de lader aangeven dat de accu al vol is.
Met andere woorden, je zal een nieuwe accu moeten kopen.
O ja, dat "druppeladen" is onzin! Het gaat me nu te ver om het (voor de zoveelste keer) uit te leggen maar een loodaccu die een hele hoge inwendige weerstand heeft gekregen kan je zo goed als NOOIT meer 100% werkend krijgen.

Back