lood accu laden

Ik wil een lader kopen om loodaccu's te laden ik had een Robbe lader gezien de 8300.
Mijn vraag is dat een goede lader want ik heb wel eens gehoord dat een multi lader niet erg geschikt is hier voor.
Heeft iemand hier ervaring of ideeen over laad het weten alvaast bedankt.

Derk

Ik heb nog een echte loodakku lader te koop:
loodlader.jpg

Die mag weg voor 15 euro.

Maar ik laad mijn 12V loodakku`s gewoon met een Robbe Lader 5:
leader5.gif

Gaat prima en je kan deze lader ook direct gebruiken voor al je andere akku`s.
(mhh niet een echt verkooppraatje voor mijn loodlader ;-) ).

Wat betreft de Robbe Lader 8300 kom ik die niet zo even tegen op de robbe site maar als je nr. 8500 bedoelt:
P1001_1-8500.jpg

Dan is die ook zeker bruikbaar.

neen, dat zijn constante-stroom laders. Die blijven stroom geven zolang je accu is aangesloten. Een lood-accu lader stopt bij de maximale spanning (13,6V), als je dat niet doet blaast de accu op.
Ik zou iets gebruiken in de aard van de eerste lader die Berto voorstelt, lijkt me het goedkoopst.
Hier is dezelfde discussie bezig, maar deze topic-titel is gepaster..
loodaccu-voor-startbox

Ik had nog ergens een foto staan van een loodaccu die extreem was opgeblazen: defecte lader in een UPS. Maar ik vind hem niet meer...

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor deze info.
Ik had zelf ook verder geinfomeerd. en de lader die ik had was de niet voor geschikt voor het laden van de accu. Inderdaad hzo als Ron ook zeg als het er niet op staat dan is hij niet geschikt en de accu;s worden overladen.
zelf heb ik nu een accu lader gekocht bij de Lidel deze werkt prima en is gechikt voor motor en auto accu.
Bedankt Derk

Back