Loodaccu laden met NiCad lader???

Hallo, effe vraagje: Heb een gloeiplug accu gekocht van type cyclone, veel gebruikt type maar vroeg me af of ik deze met een conventionele lader (dus niet delta peak lader) kan laden?? Ben complete nono op gebied van accu´s...... :oops:

Het gaat hier om een cyclone 2V/5Ah loodaccu. Kan ik deze bijvoorbeeld op 500mAh een nachtje laten staan? (10% van C... :? )

Alvast bedankt,
Gerald
P4080014.JPG

zo heb ik die vele jaren lang opgeladen en mishandeld en nooit problemen mee gehad.

Deze vraag is op diverse manieren al vaker gesteld. Als je er in geinteresseerd bent moet je maar eens met de zoekfunctie gaan zoeken.
Lees bijvoorbeeld DIT draadje eens door.
In principe kan je een loodaccu beter niet met een NiCad lader opladen. Omdat je meestal met een vrij geringe stroom laad zal het in de meeste gevallen niet zo veel problemen geven. Toch sloop je de accu er op den duur wel mee! Een simple 3V tot 5V adapter met een klein beetje elektronica is voldoende om voor deze cel een geschikte lader te maken. Kost weinig, zorgt voor een altijd volle accu en verlengt de levensduur duidelijk.

Back