Lopen met de heli ???

Ik heb ook nergens gezegd dat je de 401 in de rate mode kan opstarten want dat gaat inderdaad niet. Tenminste niet wanneer je in HH mode wil gaan vliegen.
Maar wat maakt het uit. Voor mij werkt het en daar gaat het om.
En Jan krijgt verschillende opties om uit te kiezen.
Ben

ik heb een spartan en een logictech gyro. Start ze allebei op in HH.
Tijdens het lopen houd ik de neus min of meer in dezelfde richting. Zo'n eind loop je er toch niet mee.
Na het neerzetten even de rudderstick heen en weer. Doe ik trouwens altijd na inschakelen.
bij beide gyro's nooit problemen mee.

ik heb een spartan en een logictech gyro. Start ze allebei op in HH.
Tijdens het lopen houd ik de neus min of meer in dezelfde richting. Zo'n eind loop je er toch niet mee.
Na het neerzetten even de rudderstick heen en weer. Doe ik trouwens altijd na inschakelen.
bij beide gyro's nooit problemen mee.

Idd. OOk naar mijn mening maakt het niet uit, opstarten in HH lopen, Ik schud zelfs even tijdens het lopen met de staart open en neer om te checken of de servo reageert. Heli weer neerzetten en gewoon op toeren en weg vliegen.

Belangrijker is je heli niet te bewegen als je de lipo aan sluit en de gyro zich calibreert.

Waarom lekker moeilijk als het ook makkelijk gaat..............

3x of meerdere keren met de stick heen en weer is geen optie tegenover
gewoon de bladen op gezicht met de stick recht zetten,
of even de schakelaar naar normaal en gelijk weer naar HH. Klaar

Wanneer je dan verder niets doet en optoert om te gaan vliegen gaat de heli echt wel om zijn as wegdraaien.

Ben

Ik heb het gisteren getest en mijn heli draait niet weg hoor. GP780 met DS 520.

Als je een trage servo hebt zal de heli wel iets wegdraaien. Zoals gezegd als je rustig optoert zal de gyro verandering gaan opmerken in de stand van de neus en zal hij bij gaan sturen en de neus recht houden!!!

Ik heb het gisteren getest en mijn heli draait niet weg hoor. GP780 met DS 520.

Als je een trage servo hebt zal de heli wel iets wegdraaien. Zoals gezegd als je rustig optoert zal de gyro verandering gaan opmerken in de stand van de neus en zal hij bij gaan sturen en de neus recht houden!!!

Volgens mij lees ik dat er hier de vraag gesteld word hoe het bij een 401 werkt...

Ook ik gebruik het verhaal zoals Ben het aangeeft. Opstarten in HH mode, dan naar normaal, heli naar het veld zodat niet alles in zijn uiterste stand komt te staan, op het veld weer in HH en lekker vliegen.

Volgens mij lees ik dat er hier de vraag gesteld word hoe het bij een 401 werkt...

Ook ik gebruik het verhaal zoals Ben het aangeeft. Opstarten in HH mode, dan naar normaal, heli naar het veld zodat niet alles in zijn uiterste stand komt te staan, op het veld weer in HH en lekker vliegen.

Maakt niet uit welke gyro. Ik hiervoor ook een 401 gehad en het is nergens voor nodig om te schakelen tussen rate en hh voor je gaat vliegen. Opstarten in HH mode ,lopen naar je opstijg plek heli neerzetten optoeren en klaar.

Maar oke ieder zijn ding.

Er zijn veel reacties op de vraag van de topicstarter, en allemaal zijn ze best wel goed.

Maar 1 ding mis ik nog.

Je kunt namelijk zien wat de gyro doet met je staart wanneer je bent opgetoerd, onder het optoeren gaat je staart (wanneer je met de heli gelopen hebt en hem iets anders neerzet dan bij het initialiseren) lopen in een richting, zou je dit niet corrigeren en direkt de lucht ingaan, zal je gyro ineens de staart sturen naar dat punt waar op hij geinitialiseerd is.

Let wel, dit is alleen bij opstijgen vanaf een ruwe ondergrond zoals gras,
waarbij de heli zelf moeite heeft met draaien.
Zou je het op het wegdok doen merk je het direkt want de heli zal zich draaien naar dat punt, omdat het wegdek glad is en de heli zich makkelijker kan draaien.

Dat is soms best wel schrikken wanneer de heli ineens een draai maakt.

Daarom check ik altijd even wanneer ik ben opgetoerd met het geven van links en rechts rudder, of de staart ook daar staat waar hij hoort te staan.

Pas dan stijg ik op en weet ik zeker dat de staart ook blijft staan en niet ineens een draai maakt.

My 2 cents

groetjes

remon

Is inderdaad een topic met veel verschillende manieren van doen geworden. Wel grappig daar ik een eenvoudig antwoord verwachtte..
Maar voorheen durfde ik niet zo goed met de heli te lopen en maakte hem ter plekke "vliegklaar".
Nu wel dus ;)

Back