Aangezien ik over deze truck nog geen post heb gezien, even mijn eerste indrukken en ervaringen.
Ik stond in de winkel om onderdelen te kopen voor mijn DF-03 en daar stond een 1/10 desert truck op de toog en een speed-T. Na een kort gesprek met de verkoper besloten we, als de motor in de speed-T (xcelorin brushless) buiten beschouwing laten dat de desert truck gewoon veel beter is. De speed-T ligt lager en heeft een whhelie bar, maar ook een vaste achteras, het is een echte americaanse rc very fast, maar kan geen bochten nemen! De desert truck daarintegen is gemaakt voor off road fun.
Met enkel mijn df-03 onderdelen in de hand en trots dat ik niet veel geld op had gedaan ging ik naar huis. (mijn vriendin vond dat ik al genoeg auto's had
)
Thuisgekomen wat rond gekeken naar de desert truck, ik vond enkel goede commentaar. mijn DF-03 werkte terug, maar die desert truck was zo cool!
Ja hoor ik ben terug gereden naar de shop (een uur rijden) om nog eens te 'kijken' naar de desert truck, Na een half uur in de winkel staan zei de verkoper dat ik beter snel beslis want de winkel sloot... Ik dacht bij mezelf, dat als ik hem niet koop dan koop ik hem volgende week toch... Ik heb hem dan maar gewoon mee genomen, thuis een foto van genomen:
Ik was €244 armer, maar met een desert truck.
Losi heeft de auto mooi verpakt zodat er niets beschadigd kan worden tijdens transport.
De auto zit met colson bandjes vast aan het karton en in de linker doosjes zitten de tools (amerikaanse maten) en de 2,4Ghz Zender.
De auto uitgepakt en op de doos, geweldig, niet?
De 1/10 desert truck is een 2wd RTR set met 2.4Ghz spectrum zender en 19Tmotor en 12T limit regelaar.
Uit de doos gaat deze auto 40km/h en rijd wel aangenaam. De rollcage behoed de auto voor schade bij crashes.
Nadat ik met de standaard motor en esc een battery pack had leeg gereden vond ik dat ik mijn eZrun 9T setje er eens in moest testen...
ezrun-ervaringen
Met de eZrun er in drukte ik de throttle in en hij vloog weg! De 4200kv motor met 3200 TO carbon 2S lipo gaf deze wagen genoeg power voor lange wheelies, maar alleen als ik ineens 'te veel' gas geef. De eZrun krijgt de truck tot snelheden van 55km/h maar is zeer handelbaar.
De standaard banden vallen ook zeer goed mee en eengezien de truck de grond niet kan raken en een lange veerweg heeft gaat springen heel goed.
Saltos maken om (soms) mooi neer te komen.
De truck jumpt! soms ook salto's!.
Als je er ooit on road mee wil rijden, kan je de aluminium vering perfect in stellen, niet draaiend zoals tamiya graag heeft maar mooi met een klemmetje!
De wagen ziet er gewoon goed uit, wat je er ook mee doet. Omdat het mijn eerste keer is dat ik met een truggy rijd en eigenlijk nog nooit met een 2wd heb gereden (mijn DF-03 zonder as telt niet?) ging het zeer goed.
Op de ietwat rechte stukken gaat hij veel beter dan de trf501x
In de bochten haalt hij me wel in...
De wagen is ook uitgerust met voor en achterlichtjes. Ik dacht eerst dat ik deze ging uit zetten of verwijderen, want lichtjes dragen niet toe tot rijgedrag. Maar de lichtjes zijn wel leuk om te zien, zeker als je in de schemer, of als het bewolkt is (zoals bijna altijd in ons leuke belgie).
En wanneer de TRF501x me in haalt, rij ik er gewoon over
De rollcage heeft toch al dienst gedaan, ik ben benieuwd wat er eerst zal stuk gaan. De truck lijkt heel stevig, maar er gaat altijd wel iets stuk...
De binnenkant van de body heb ik wel al afgeplakt met ducktape om kleine schade te voorkomen. De ducktape maakt de body een heel stuk sterker tegen steenslag en crashes.
Ondertussen heb ik er al een vijftal battery packs mee gereden, de wagen adsorbeert echt alle oneffenheden, alsof ze er gewoon niet zijn. De power van een brushless systeem word door de gesealde gear diff naar de shafts over gebracht (die standaard uit een deel bestaan). De gesealde diff en shafts geven me te kennen dat deze truck niet vies is van een deftige brushless setup. Ik zal er zeker mijn mamba max eens in testen. Door deze gesealde gear diff moet ik ook geen bang hebben dat ik mijn kogeltjes stuk doen, of hij hard genoeg aangedraaid is,... de diff werkt gewoon...
De aluminium vering die volledig aanpasbaar is, is eigenlijk alleen aanpasbaar vor de rijhoogte. Wil je hoger of lager rijden kan je dit standaard aan passen. De veersterkte blijft wel dezelfde. Wil je dus harder of zachter over bulten botsen, moet je andere veertjes kopen.
Al bij al krijgt de truck een 8/10, omdat hij gewoon ongelofelijk fun is om mee te rijden, maar geen brushless of waterdichte electronica heeft.
Ik stond in de winkel om onderdelen te kopen voor mijn DF-03 en daar stond een 1/10 desert truck op de toog en een speed-T. Na een kort gesprek met de verkoper besloten we, als de motor in de speed-T (xcelorin brushless) buiten beschouwing laten dat de desert truck gewoon veel beter is. De speed-T ligt lager en heeft een whhelie bar, maar ook een vaste achteras, het is een echte americaanse rc very fast, maar kan geen bochten nemen! De desert truck daarintegen is gemaakt voor off road fun.
Met enkel mijn df-03 onderdelen in de hand en trots dat ik niet veel geld op had gedaan ging ik naar huis. (mijn vriendin vond dat ik al genoeg auto's had

Thuisgekomen wat rond gekeken naar de desert truck, ik vond enkel goede commentaar. mijn DF-03 werkte terug, maar die desert truck was zo cool!
Ja hoor ik ben terug gereden naar de shop (een uur rijden) om nog eens te 'kijken' naar de desert truck, Na een half uur in de winkel staan zei de verkoper dat ik beter snel beslis want de winkel sloot... Ik dacht bij mezelf, dat als ik hem niet koop dan koop ik hem volgende week toch... Ik heb hem dan maar gewoon mee genomen, thuis een foto van genomen:

Ik was €244 armer, maar met een desert truck.
Losi heeft de auto mooi verpakt zodat er niets beschadigd kan worden tijdens transport.

De auto zit met colson bandjes vast aan het karton en in de linker doosjes zitten de tools (amerikaanse maten) en de 2,4Ghz Zender.
De auto uitgepakt en op de doos, geweldig, niet?

De 1/10 desert truck is een 2wd RTR set met 2.4Ghz spectrum zender en 19Tmotor en 12T limit regelaar.
Uit de doos gaat deze auto 40km/h en rijd wel aangenaam. De rollcage behoed de auto voor schade bij crashes.
Nadat ik met de standaard motor en esc een battery pack had leeg gereden vond ik dat ik mijn eZrun 9T setje er eens in moest testen...
ezrun-ervaringen
Met de eZrun er in drukte ik de throttle in en hij vloog weg! De 4200kv motor met 3200 TO carbon 2S lipo gaf deze wagen genoeg power voor lange wheelies, maar alleen als ik ineens 'te veel' gas geef. De eZrun krijgt de truck tot snelheden van 55km/h maar is zeer handelbaar.
De standaard banden vallen ook zeer goed mee en eengezien de truck de grond niet kan raken en een lange veerweg heeft gaat springen heel goed.
Saltos maken om (soms) mooi neer te komen.

De truck jumpt! soms ook salto's!.
Als je er ooit on road mee wil rijden, kan je de aluminium vering perfect in stellen, niet draaiend zoals tamiya graag heeft maar mooi met een klemmetje!

De wagen ziet er gewoon goed uit, wat je er ook mee doet. Omdat het mijn eerste keer is dat ik met een truggy rijd en eigenlijk nog nooit met een 2wd heb gereden (mijn DF-03 zonder as telt niet?) ging het zeer goed.
Op de ietwat rechte stukken gaat hij veel beter dan de trf501x

In de bochten haalt hij me wel in...

De wagen is ook uitgerust met voor en achterlichtjes. Ik dacht eerst dat ik deze ging uit zetten of verwijderen, want lichtjes dragen niet toe tot rijgedrag. Maar de lichtjes zijn wel leuk om te zien, zeker als je in de schemer, of als het bewolkt is (zoals bijna altijd in ons leuke belgie).
En wanneer de TRF501x me in haalt, rij ik er gewoon over


De rollcage heeft toch al dienst gedaan, ik ben benieuwd wat er eerst zal stuk gaan. De truck lijkt heel stevig, maar er gaat altijd wel iets stuk...
De binnenkant van de body heb ik wel al afgeplakt met ducktape om kleine schade te voorkomen. De ducktape maakt de body een heel stuk sterker tegen steenslag en crashes.
Ondertussen heb ik er al een vijftal battery packs mee gereden, de wagen adsorbeert echt alle oneffenheden, alsof ze er gewoon niet zijn. De power van een brushless systeem word door de gesealde gear diff naar de shafts over gebracht (die standaard uit een deel bestaan). De gesealde diff en shafts geven me te kennen dat deze truck niet vies is van een deftige brushless setup. Ik zal er zeker mijn mamba max eens in testen. Door deze gesealde gear diff moet ik ook geen bang hebben dat ik mijn kogeltjes stuk doen, of hij hard genoeg aangedraaid is,... de diff werkt gewoon...

De aluminium vering die volledig aanpasbaar is, is eigenlijk alleen aanpasbaar vor de rijhoogte. Wil je hoger of lager rijden kan je dit standaard aan passen. De veersterkte blijft wel dezelfde. Wil je dus harder of zachter over bulten botsen, moet je andere veertjes kopen.
Al bij al krijgt de truck een 8/10, omdat hij gewoon ongelofelijk fun is om mee te rijden, maar geen brushless of waterdichte electronica heeft.
Laatst bewerkt door een moderator: