Losi 1/10 Desert Truck

Hij gaat niet gauw kapot, maar je koopt wel voor 150 euro aan spare parts?

En ik snap nog iets niet, Nardo1977, ik zit hier te twijfelen tussen een E-Revo en een DT en wil eigenlijk de E-Revo, maar jij hebt een E-REVO en koopt er een DT bij? Is die E-Revo niet leuk genoeg?

Laatst bewerkt:
Richtig,

Spares zijn leuk...... Niets mooier dan jezelf wat EA3 parts kado te doen i.c.m. de vetste velgen + banden.
Persoonlijk kan ik het niet uitstaan te moeten wachten als wat kapot gaat.
By the way: banden slijten wel als een dolle..... (veel driftwerk op klinkers)

Ik heb een 19T pinion op mijn motor gezet maar dan lijkt de motor heter te worden i.p.v. koeler.
Hoe zit het nu met die BL setjes.... Als ik mijn motor koeler wil krijgen, wat moet ik dan doen met het aantal tandjes op het motortandwiel?
De ezrun esc blijft gewoon koeltjes.

Ik heb een 19T pinion op mijn motor gezet maar dan lijkt de motor heter te worden i.p.v. koeler.
Hoe zit het nu met die BL setjes.... Als ik mijn motor koeler wil krijgen, wat moet ik dan doen met het aantal tandjes op het motortandwiel?
De ezrun esc blijft gewoon koeltjes.
Natuurlijk, je final ratio is met de 19T (standard spur) 12.08, met de standaard pinion 16T heb je een ratio van 14.34; je moet zelf wat zoeken wat je ideale vertanding is, maar ik zou eerder een 14T(16.39) en 15T(15.30) pinion proberen als de motor te warm word.

Hij gaat niet gauw kapot, maar je koopt wel voor 150 euro aan spare parts?

En ik snap nog iets niet, Nardo1977, ik zit hier te twijfelen tussen een E-Revo en een DT en wil eigenlijk de E-Revo, maar jij hebt een E-REVO en koopt er een DT bij? Is die E-Revo niet leuk genoeg?

Die is zeker leuk genoeg, maar heb er een Losi Muggy bijgekocht, en die wordt eerdaags omgebouwd naar electro. Dus kan de erevo weg. Je kan de erevo en de dt niet echt met elkaar vergelijken hoor, het is in mijn optiek wel een wereld van verschil....2 wd vs 4wd, grootte, gewicht etc etc...

Helemaal met Nardo eens. Ik zelf vind de E-Revo mooier dan de DT, mja, is ook bijna dubbel zo duur.

Dat klopt. Heb overigens net mijn dt binnen, een witte. Had eigenlijk niet gedacht dat modelsport uk zo snel is met leveren, maar heb 'm vlak voor de feestdagen besteld, en nu al binnen. De auto belooft een hoge funfactor te hebben, en zal dan ook zeer snel uitgerust gaan worden met een, of een losi brushless setje, of een vxl setje. Ik heb beide liggen, dus tijd zat zou ik zeggen. Een belangrijk pluspunt vindt ik wel de zender....:worship:

Waarom een Losi Xcelorin of een VXL setje en geen EZrun b.v.?
Let wel op de standaard regelaar, want deze wil nog wel eens doorbranden.
Bij meer dan 7.2V geheid.......

Waarom een Losi Xcelorin of een VXL setje en geen EZrun b.v.?
Let wel op de standaard regelaar, want deze wil nog wel eens doorbranden.
Bij meer dan 7.2V geheid.......

Dat komt omdat ik reeds een vxl setje, en een exclorcin setje heb liggen van losi....

Vorige week ook eentje gekocht, maar na twee dagen was de koppeling van het wielas met de aandrijfas al gebroken. Reden: inbusboutje van de pin zat niet vast genoeg. Pin is eruit geschoten en raakte tijdens het draaien een ander onderdeel. Pats, daar stond ie dan, en dan wordt het onderdelen zoeken. Gelukkig wel een nieuwe toegestuurd gekregen (garantie).

aandrijfas.jpg

Houden we de garantie ook even in de gaten????En dan met name de kosten die je dan moet maken om de boel te retouneren???

Hmm.. Ik heb gewoon gezegd wat er kapot is, wat de vermoedelijke oorzaak is en gevraagd om een nieuwe. En die kreeg ik. Gewoon duidelijk, oprecht en aardig zijn, dan komt alles goed :)

Hebben ze trouwens ook veel liever dan retour aannemen, bekijken en terugsturen.

Kan niet altijd, weet ik wel, maar bij dit soort dingen meestal wel.

Hmm, nu je het zegt ik heb dit op mijn DT ook gehad, maar er is niets stuk van gegaan, ik heb het inbusje er gewoon terug in gedraaid (met loctite) en daarna de DT volledig uit elkaar en terug ineen gestoken. Er waren wel meer vijsjes die niet helemaal vast zaten, blijkbaar is dat normaal bij RTR auto's...

244? neee... 160 euro bij modelsport.co.uk.

Ik vind dit toch niet zo'n hele beste auto hoor.. Verlies veel onderdelen, ben in een week tijd al 4 e-clips verloren. Ik vraag me af hoe dit bij de andere merken is.

hmm, heb zelf een MF2, Mini-T, LST2 (allemaal Team losi wagens waar de ophanging met E-Clips vast zit.) en ben tot nu toe nog maar 2 clipjes verloren. (en beide keren nadat ik ergens tegenaan gereden was.)
uiteraard weet ik neit of de assen ook zo goed passen van de DT etc, gezien ik er geen heb kan ik daar geen uitspraak over doen.

Ik heb dus nog niets verloren en doe toch aardig ruig met de auto.
De snelheid offroad schat ik 35-40 km\h daar ik bij hogere (haalbare) snelheden toch geen controle over de auto meer heb.
Met die snelheid ga ik regelmatig over de kop, doe jumps en kus wel eens een boom...
Niets kapot en dus ook geen missende e-clips.
Vervang ze anders eens door industriële zegerring/asborgring/stelring?

Na elke sessie bekijk ik wel kritisch mijn auto en draai vast wat e.v.t. los zit.

Laatst bewerkt:
kan iemand mij de plus en min punten van deze auto vetellen?
ik zit namelijk te twijfelen tussen deze en de slash.

mvg,
Ruud

YES !!! Eindelijk iets kapot hahaha.
Op een crossbaan eens goed gek gedaan en met top speed (35-40 offroad) van een veel te steile "schans" gesprongen.
Niet één keer maar gewoon een half uur non stop.
C.a. 2.5 meter hoog en van de 10-15 landingen aardig veel nose down en de laatste keer op het rechter achterwiel (ook soms netjes gebalanceerd door de lucht) en wat is er kapot???
Alleen een ophangingsoogje van de rechter achterarm.
Gewoon de shock één oogje verder plaatsen en klaar is kees ;-)
Nog even doorgaan en dan kan ik mijn EA3 armpjes uit de verpakking halen.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze auto.
Een "Engelse" inbus set is wel een aanrader vanwege de langere reach.
Qua handeling heeft de auto veel baat bij 15W40 olie in het diff i.p.v. het standaard vet.
Met rubber gesealde kogellagers is ook geen overbodige luxe bij extreem fijn zand.

Vandaag de originele brushed motor uit elkaar gehaald. Stuk :( koolborstels helemaal weg. Dus ook maar een EZrun setje besteld :)

Back