Losi 1/10 Desert Truck

Ik denk ook dat ik gewoon ontzettend veel geluk heb, want met de Firestorm ben ik ook al best vaak met een wiel tegen de muur gevlogen, en toen dacht ik dat er wel iets gebroken was, maar nee hoor.. :P

Zou je es een filmpje kunnen maken waar je die 6 meter springt?

Dat zal er nog wel van komen, maar zo hard ga ik niet meer springen hoor, wil niet dat alles terug stuk gaat.

Op onderstaand filmpje zie je op het einde (spoel gerust door, begin is niet veel soeps, was gewoon om eens iets online te zetten) de bergjes waar we zo hard over gaan.

Met de mega jump met de DT ben ik van de ene hoge berg op de andere gevlogen. Dus wat de DF-03 doet maar maal vier :-P
UQu4p44b6Kc[/media] - Rc fun stevie flo bob en peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb eens op internet gezocht naar deze truck, ik vind hem namelijk erg mooi.
Ik heb persoonlijk liever een bouwkit dan een rtr deze kan ik alleen niet vinden?

Kan iemand mij helpen?
zijn er uberhaupt bouwkits?

MVG
Japie

Japie, deze truck is een RTR, bestaat (nog) niet in building kit, Als je per sé een build kit wil kan je gaan voor de XXX-T CR Racing Truck Kit.

Maar je kan meteen enkele 'upgrades' kopen zodat je toch aan de slag kan gaa met je schroevendraaier hoor, EA3 armpjes, een brushless motortje,chromé rollcage,... :D

Wel een beetje jammer dat ie in de VS voor $ 229,- te koop staat en dan hier € 244 moet gaan kosten. Moet me toch maar eens gaan verdiepen in de amerikaanse import.

misschien is Groot-Brittanië een optie,
hierover hoeven geen kosten te worden betaald vanwege het lidmaatschap van de EU.
Op Ebay kan ik gewoon een RTR setje voor 189 euro vinden.
Daar komen enkel verzendkosten bij.
Dat is toch al beduidend minder dan de 244 die we hier in nederland betalen.
:P

MVG

Laatst bewerkt:
Houden we de garantie ook even in de gaten????En dan met name de kosten die je dan moet maken om de boel te retouneren???

Gisteren de Desert Truck getest met de sidewinder/5700 mamba motor, gaat wel heel goed, hij rijd nu 54km/h en ik heb het gevoel dat dat zeker sneller moet kunnen (met zwaardere drivetrain rij ik met tt-01 70).

Als je met de standaard pinion 16T /spur (??T) rijd, ga je op een terrein met veel traktie direct op je achterste wielen, de wagen is aan hogere snelheden wel wat minder bestuurbaar.
Het loont om de stuurgevoeligheid minder te zetten.

Als je met zo'n motor in de bocht gaat en een van de twee achterste wielen komt van de grond wordt hij zeker dubbel zo groot, wat een vervorming!

Dit weekend zal ik wat pinions kopen, want ik heb enkel nog een 21T pinion, en dat is net wat te veel (Ik heb het wel geprobeerd, maar hij gaat niet sneller en trekt gewoon te veel stroom. niet goed voor de motor of regelaar...)

In MCM hadden ze voor deze vervorming gewaarschuwd, de technieker zei dat er maar een soort banden niet vervormt, maar nu weet ik niet precies meer welke juist...

Ondertussen weer wat meer ervaring met de DT, de mamba 5700 is hier ideaal voor (sneller mag natuurlijk altijd).

Op een kunstgras parcours is hij helemaal in z'n element, tonnen meer grip dan ik verwacht had.

Op nat gras is er natuurlijk wel niet mee aan te vangen...

Om de ballonnen van banden te voorkomen heb ik zware olie gekocht om in de geared diff's te doen om dit effect wat te verminderen. (idem zoals bij 1/8 auto's)

Ik ben trouwens van mening dat wanneer brushless volledig ingebrugerd is en we aan de lopende band allen diff's verslijten we allemaal gaan overschakenen op geared diff's, die kunnen de brushless motors wel aan...

pinions 17T en 18T zijn ook gekocht, maar nog niet getest.

Met welke motor/gears rijden jullie met de DT?

Om de ballonnen van banden te voorkomen heb ik zware olie gekocht om in de geared diff's te doen om dit effect wat te verminderen. (idem zoals bij 1/8 auto's)

hmmm, volgens wat ik weet moet je zware (ducktape) plakband aan de binnenkant van de band doen (in de band) om het balloonen te voorkomen

door dikkere olie in je diff te doen zorg je ervoor dat de diff minder gaat werken=> dwz minder hevig alle kracht en aandrijving sturen naar het wiel met het minste grip

ook zal dit normaalgezien het bochtenwerk beinvloeden.

groetjes

hmmm, volgens wat ik weet moet je zware (ducktape) plakband aan de binnenkant van de band doen (in de band) om het balloonen te voorkomen

door dikkere olie in je diff te doen zorg je ervoor dat de diff minder gaat werken=> dwz minder hevig alle kracht en aandrijving sturen naar het wiel met het minste grip

ook zal dit normaalgezien het bochtenwerk beinvloeden.

groetjes

resultaat van het minder hevig alle kracht over hevelen naar het ander wiel is toch minder balloon effect?(naast beter bochten nemen :D )

De bandjes ducktapen gaat niet meer nu ze geplakt zijn... :S

nja, normaalgezien zou je bochtenwerk er niet op verbeterd moeten zijn:

wat de functie nu net is van de diff is dat het ervoor zorgt dat de verschillende draaicircels van linker en rechter wiel dezelfde blijft bij het nemen van een bocht.

maar misschien dat het bij jou model anders is.

greetz

zwaardere olie in een diff is er inderdaad voor dat niet alle kracht naar het wiel gaat met het minste (of geen grip) als je dit niet hebt gaat, dus alle kracht naar het wiel wat los is van de grond, waardoor het dus nog veel sneller gaat draaien (door het diff) en dus gaat baloonen.
dus als je zorgt dat de kracht een beetje verdeeld blijft over de 2 wielen, verminder je ook idd het baloonen een beetje. :)

Ik zit zelf nog een beetje te kijken naar een mooie tandwiel combo voor mn xxx-t, heb nu een 5.5T lrp vector er in zitten (op een 7.2V nimh accu) en vind hem behoorlijk tam om eerlijk te zijn :( dat is met een 18T pinion, en een rood spur (weet zo niet hoeveel tands die is)

Iemand enig idee/tip/advies waar ik het voordeligst een Losi 1/10 Desert Truck kan aanschaffen?

Heb al even op internet zitten zoeken en kan helaas niks vinden. Is zo'n truck wel leuk te tuning (alu., carbon, brushless). Misschien een stomme vraag en zal ook wel terug te vinden zijn op dit forum. Alleen kan ik het niet helemaal volgen.
ps. heb nu een Carson Max 18XXL. Leuk voor binnen, maar buiten is de eerste schokbreker al verbogen op. Zoek dus eigenlijk iets groters.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Voor de DT heb je EA armpjes, je kan er andere shocks op zetten, andere bandjes/velgjes of chrome bull-and chrome bar op zetten. Je kan er ook een BL motortje in doen om voluit te gaan :D

Ik heb hem gekocht bij MCM voor 244,- wat geen slechte prijs is, je kan ook eens rond kijken om hem in de states te kopen en hem zo te kopen. rcmart heeft hem niet...

Ik rij nu trouwens met de DT en 5700 mamba motor, ik heb het gevoel dat de wagen nog net iets meer aan kan... Enkel wel olie in de diff doen, maakt wel een verschil!

hallo,

ik ben zoek een off road en ik kijk naar de desert truck,
ik zoek eigenlijk een roller maar als de bijgelverde zender erg goed is, wil ik nog wel overwegen aan te schaffen.
ik heb een futaba t2er, is die 2,4 ghz zender beter?

groeten..:snipersmile:

De zender is stukken beter dan de t2er lol! de desert truck is gewoon een goede wagen, maar als je er mee naar een club wil is en blijft hij een 'fun' wagen, er zijn geen clubraces oid voor (naar mijn weten), koopje een buggy dan kan je dat wel.

Naar mijn mening is de DT niet te vergelijken met een buggy, meer grond clearance en toch voldoende grip.

is de DT makkelijk om te bouwen naar brushless? en wat moet je daarvoor aanpassen?

bedankt,
ferrari4life

Back