LOSI 12RB ESC opgefikt

• Topicstarter Topicstarter stevenvw
  • Startdatum Startdatum
S

stevenvw

Guest
Hi,

Mijn zoon heeft gisteren de ESC van zijn Highroller in brand doen vliegen. Hij was op dat moment in huis aan het manouvreren en parkeren tussen stoelen en reed dus de hele tijd heel langzaam vooruit en achteruit. Kan dit de oorzaak zijn van oververhitting van de ESC en het uiteindelijk in brand vliegen?

Ik had de dag ervoor nog het idler-wieltje vervangen in de gearbox door een metalen variant omdat het kunststof exemplaar stuk was ... Misschien heb ik de pinion van de motor te dicht op de spur gezet. Ook heb ik de ESC losgemaakt omdat ik anders niet aan de schroeven kon waarmee de gearbox op het chassis zit, maar ik heb die gewoon terug op de dubbelzijdige kleefband gezet die er standaard op zat ...

Punt is dat hij wel de dag ervoor nog wel een accu leeggereden heeft op zanderig terrein en dat er toen niks fout gegaan is ...

Ik zou graag weten wat nu net de oorzaak was .. Hij was redelijk geschrokken, temeer daar het binnenshuis gebeurde :( , en ik zou graag weten hoe ik dit kan vermijden in de toekomst. In de kunststof kap is overigens ook een gat gebrand omdat de vlammen daardoor kwamen ..

Is de HighRoller gevoelig op dit gebied, en zou ik misschien beter overstappen op een DesertTruck?

Als je de pinion te dicht op de spur hebt gezet, dan verhoog je daarmee wel de last op de motor en de regelaar. Dat zou de oorzaak kunnen zijn.

Het kan erop lijken dat het eerste dag goed ging, maar waarschijnlijk is de regelaar toen ook vrij heet geworden. Zo kan een regelaar ook geleidelijk aan kapot gaan.

Back