losi 8ight bijna klaar!! FOTO's!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Rogers, 8 jan 2013.

  1. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Ik heb een tweedehands Losi 8ight e brushless buggy gekocht, wel een opknapper. Dus ik moet onderdelen bestellen, zonder de handleding want deze zat er niet bij. Nu zie ik onderdelen van de 1.0 en de 2.0 hoe nu mijn buggy te herkennen? Wat is het verschil tussen de 1.0 en de 2.0?
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2013
  2. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    manual opzoeken op het net ?
     
  3. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Mooi auto veel plezier :D
    Kan ook zoeken voor 'exploded view'
    Grts
     
  4. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    De manual had ik al dedownload, enkel daaruit kan ik ook niet opmaken of ik de 1.0 of 2.0 heb gekocht. De armen schijnen anders te zijn bij de 2.0 en die moet ik juist vervangen. Iemand ervaring?
     
  5. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Only deminsions changes are the length of chassis and rear dog bone. The main other changes are the radio tray, steering linkage, smaller turnbuckles, dogbone material, plastic material, and throttle linkage.

    Gevonden na een snelle google, dus check bij bijv de rear dog bone en chassis jou lengte en vergelijk het met de 1.0 en 2.0 onderdelen en je weet welke je hebt (er van uit gaande dat het gepaste stukje klopt was voor de nitro maar komt op zelfde neer volgens mij)
    Grts
     
  6. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden

    Top thx! Ik heb de 8ight 2.0 nu snel parts kopen.
     
  7. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Suc6 ermee! Leuk(e) wagen(tje) :p
     
  8. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Dat is ook wel weer een fijne meevaller dan als je dat nog niet wist toen je hem kocht :D
    Veel plezier en post eens wat over de auto en hoe hij er uit ziet altijd leuk
    Grts
     
  9. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Ik heb de complete 8ight 2.0 nu volledig uit elkaar liggen, er zit geen schroefje meer vast. Het duurde even voordat ik hier aan kon beginnen omdat Losi met inch maten werkt en mn inbusset enkel EU maten heeft. Dus dat was mn eerste bestelling waar ik op moest wachten.

    Ik merkte op dat de lagers van alle diffs's te veel speling vertoonde dus die heb ik nieuw besteld. Ook heb ik een complete set draagarmen nieuw besteld samen met een nwe set side guards. Deze onderdelen zijn helaas nog niet binnen, en ben ik begonnen met het reinigen van mn diff's. Deze hebben een nachtje in de remmenreiniger gestaan en het vet/olie droop er gewoon vanaf. Alles ligt nu te drogen op een zachte doek.

    Ik zal straks wat foto's maken, van hoe alles er nu bij ligt. Best leuk om te zien namelijk.

    Vanavond ga ik mn body ontvetten en beplakken met masktape. Ik verwacht mn lexaan bussen deze week wel binnen (zwart/parelm.wit/rood).

    Ook wil ik een complete set Duratrax wielen model Equalizer C3 bestellen. Iemand ervaring met de wielen van Duratrax?

    To zo ver mn update.
     
  10. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Klinkt goed ben benieuwd naar de fotos
    Ik heb zelf duratrax lockup banden c2 en duratax persuader banden c2
    De duratrax lockup had ik als kant en klaar setje en al redijk wat mee gereden
    Banden zien er goed uit voelen goed aan
    Heb er al behoorlijk hard mee gereden balonnen wel wat maar geen problemen gehad.
    Persuader heb ik pas zelf in elkaar zitten lijmen maar nog niet mee gereden
    evt pics http://www.modelbouwforum.nl/forums/members/auto-g-albums-vorza-picture68780-vorza.jpg en http://i46.tinypic.com/dgic5k.jpg
    Grts
     
  11. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Hier wat eerste foto's. Die afgelopen week zijn genomen. Gisteren ben ik begonnen met reviseren en langzaam weer opbouwen. Ik zal ook hier weer wat foto's plaatsen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dan mn body, deze is afgeplakt door mij. En ik heb 3 kleuren gekocht (rood/wit/zwart), nu weet ik even niet welke combi ik ga geven? Zwarte body met witte decals aan de zijkanten en rode accenten? Of juist Witte body met rode decals... ect Iemand een goede suggestie?

    De bedoeling is dat alle bodyclips rood gaan worden net zoals mn wielmoeren.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Nog wat foto's na een avondje sleutelen.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik denk dat ik mn body zwart gaat spuiten, rode vlammen aan de zijkant. En rondom de rode vlammen een dunne witte rand. Dit doe ik door eerst met mn hobbymes een dus lijntje om de decals weg te snijden.

    Let op m'n wielmeenemers zijn deze niet voor een truggy? Ik krijg nu een bredere wielbasis. Ik heb deze auto tweedehands gekocht en weet dus niet wat de rijeigenschappen zijn met deze meenemers? Zal ik de 'normale' moeten kopen voor een betere buggy rijeigenschappen?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2013
  13. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ziet er erg goed uit zeg!!
     
  14. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Hier wat foto's van het bijna uiteindelijke resultaat. Er zijn nog wat onderdelen onderweg, maar de buggy zelf is goed zichtbaar :D.

    Rijden doet die voorlopig nog niet, aangezien ik nog een zender moet kopen. Geld groeit helaas niet op mn rug...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  15. Kimo

    Kimo

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Beerse
    Ziet er strakjes uit !
     
  16. thomas98

    thomas98

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    131
    Locatie:
    Middelburg
    Ziet eruit als nieuw!
    echt mooi
     
  17. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Thx ben best tevreden. Kan ook niet wachten op z'n eerste rit :D
     
  18. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Netjes, zeer netjes. Ik zou alleen nog even een krimpkousje doen over die nu kale goudpluggen tussen ESC en accu. Net als ik gisteren, bij het solderen van een nieuwe stekker op de ESC van mijn ZX-5 brushless, vergeten de hoes van de plug eerst over de draden te doen, voor het solderen? Of is dat bij EC-3/EC-6 anders dan bij HXT 3.5 mm connectors?
     
  19. Rogers

    Rogers

    Lid geworden:
    21 mei 2012
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Woerden
    Ik heb een aantal EC5 stekkers in bestelling staan, en dan is het enkel nog een kwestie van erop plaatsen. Ik had enkel nog wat pluggen liggen. De krimpkous moet je idd eerst om je kabel plaatsen, al op maat geknipt, voordat je je draadeinden gaat solderen. Is volgens mij bij elk type plug het zelfde.

    Zoals je op de foto ziet moet ik ook nog de bekabeling van mn ESC verlengen, die wil ik namelijk via de onderkant van mn batterytray laten lopen. Iemand een tip daarvoor?
     
  20. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    echt wel strak. daar hou ik wel van. mijn welgemeende complimenten

    als een nieuwe zoals al gezegd is
     

Deel Deze Pagina