Losi 8ight elektro conversie!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Stoomstrijkijzer, 14 mrt 2010.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mja, ik heb gelezen dat het Tekno chasis minder flex heeft dan het Losi chasis en die extra flex zou positief zijn voor de rijeigenschappen.

    Ik weet niet als ik nog een Tekno chasis ga halen voor de Losi, misschien als ik goedkoop eentje van vinden tweedehands.
    Ben sterk aan het twijfelen om met mijn vakantie job een mbx6 halen en daar een tekno conversie op te zetten. Alleen heb ik wel bijna alle hopups voor de Losi en alle springs, spares etc... Dusja, als ik dat allemaal moet kopen voor de mbx6... :p Vind de kwaliteit van losi wel maar povertjes en gaat wel sneller stuk dan een mbx6 denk ik.
    Ik hoop een keer een mbx6 tegen te komen met spares, springs en andere hopups. Nja, zal wel veeel geluk moeten hebben dan... :p
     
  2. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    met de kwaliteit van losi is niets mis toch? Alleen omdat je motormount verschoven is is de kwaliteit "povertjes"?

    Vergeet niet dat je een motor met 42mm dikte gebruikt (en dan nog eens de zwaarste qua gewicht ook) ipv de 39mm van losi . 39mm past precies in de steunen. Oftewel, je schrijft eerder bij no-nitro dat de motor niet goed past en nu verbaasd het je dat hij verschoven is :)

    Ik heb hem nog nooit aan hoeven draaien en ben best wel wat packs verder...

    En wbt de flex, ik denk dat dat op het gras met een schansje niet erg is hoor ;-)

    Ik zal wel een foto maken van mijn huidige setup. Pinky heeft mijn motormount perfect aangepast en heb nu een mega passende setup.. Voordat je de 600 euro verder bent wat een mbx6 + tekno je gaat kosten kun je nog heel wat spurs strippen!!
     
  3. RFAC

    RFAC

    Lid geworden:
    5 aug 2004
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Den Helder
    dan zal dat het euvel wel zijn, ik heb ook geen last dat de motor verschuift. en ben ook al aardig wat 5s-packs verder.

    @ lennart wat heb je aangepast dan? aangezien ik binnenkort met zelfde setup als jou rond ga touren?
     
  4. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    het asje van de neumotor is helemaal rond. als je er een pinion opzet blijft dat schroefje een beetje uitsteken, die raakt aan de onderkant dan net de motormount. ff met de dremel er langs en hij draait vrolijk rondjes :)
     
  5. RFAC

    RFAC

    Lid geworden:
    5 aug 2004
    Berichten:
    536
    Locatie:
    Den Helder
    check
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ik heb er nu gewoon mouse onder liggen. Zal die mount eens wat uitschuren zodat de 42mm erin past.
    Ja kwaliteit is niet zo super vind ik. Veel speling... En je hoort toch overal dat mugen en xray minder snel stuk gaat dan losi/ae.

    Ik heb het gevoel dat na iedere rit de motor mount opschuift. Ik herzette mijn mesh altijd om de 2-3lipo's, zelfs als ik op straat reed. Ben niet zo tevreden van het mount eigenlijk en nog veel mensen niet als je kijkt op rc tech en rcm. Je moet eens het schroefje losmaken, dat zit dat ding zo los als iets in die sleuf :(

    Maarja, je hebt gelijk hoor heb m'n losi met alle race hopups, springs, spares etc gekocht dus zou me veel geld kosten moest ik dit doen voor een andere auto. Wou al altijd een mugen eigenlijk, maar deze losi was een buitenkansje dat ik niet wou laten liggen.

    Soit eerst deftig buggy motortje halen, want die 2200kv is iets te.
     
  7. Joost R

    Joost R

    Lid geworden:
    23 nov 2007
    Berichten:
    45
    Als ik de schroef los maak dan moet ik nog moeite te doen om de motor te verzetten. En ik gebruik gewoon de steun met een 42mm motor. Past perfect.
     
  8. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Steunt duwt de motor omhoog bij mij. Je moet echt wringen om hem erin te krijgen, niet zo best dus lijkt me.
    Ja idd, als je even gereden hebt zit dat ding zo blok als iets, wil zeggen dat de boel toch kunnen verschuiven is.
     

Deel Deze Pagina