losi 8ight nitro?? Is het wat voor het geld?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M.L, 30 mei 2021.

  1. M.L

    M.L

    Lid geworden:
    28 apr 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Heemskerk
    Hoi,
    Momenteel heb ik een Protech Yada ST.
    Daarmee ben ik al maanden aan het rommelen om die lekker rijdend te krijgen maar vermoed dat de motor gewoon te oud is en gereviseerd of vervangen moet worden.
    Ik ben nu op zoek naar een redelijk geprijsde 1:8 nitro buggy om toch lekker te kunnen rijden. Kwam deze tegen en vroeg mij af of dit goed is voor een redelijke beginner
    https://www.toemen.nl/losi-8ight-4wd-buggy-nitro-rtr-roodgeel-p-45733.html
    upload_2021-5-30_0-2-27.png

    Ik hoor graag of deze auto goed te rijden is voor iemand met niet heel veel ervaring maar die wel wat kan knutselen en afstellen. Daarnaast benieuwd naar meningen over de zender...daar las ik 1 mindere recensie over maar dat zegt ook niet alles denk ik.

    Met vriendelijk groet,
    Matthijs
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ff voor in het achterhoofd:
    Die methanol motoren zijn slijtagedingen, moeten gewoon af en toe vervangen worden.
    waarom geen andere motor op je bestaande auto?

    of wil je gewoon wat vers spul? (mag ook :D)
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Protech bestaat al heel wat jaartjes niet meer, dus de onderdelen zijn ook zeldzaam geworden. Dan is gewoon iets nieuws een betere keuze.

    Losi als wedstrijdmerk is geen slechte dus ik neem aan dat de RTR wat trekjes van de wedstrijdversie heeft.
     
  4. M.L

    M.L

    Lid geworden:
    28 apr 2021
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Heemskerk
    Eigenlijk wil ik ook gewoon wel eens iets nieuws kopen...:)
    Ook omdat de zender die ik erbij kreeg niet echt denderend is (haal een meter of 50 maar niet veel meer).
    Plus afgelopen weekend schroefdraad van mijn brandkamer helaas om zeep geholpen (eigen stomme fout).
    Dus dan liever een nieuwe met alles up to date en goed dan telkens weer wat oplappen (al zal ik dat wel blijven doen omdat knutselen leuk is).

    Hebben jullie nog een mening over de zender die meegeleverd wordt?
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    De Losi is een prima auto, hij is gebaseerd op het race platform, misschien zelfs een vroege versie daarvan.
    Onderdelen zijn daardoor ook goed te krijgen.
    Met Spektrum heb ik geen hele goede ervaringen, maar met mijn DX3e dan wel weer.
    Daarnaast schijnen de zwarte versies wel beter te zijn.
    Ik zou het gewoon proberen en als het niet bevalt een Futaba of Sanwa op de kop tikken, desnoods tweedehands.
     
    Cnn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina