losi desert truck overschakelen lipo

Na Nano-Tech turnigy LiPo's komen nu net op de markt en ik heb nog geen gebruikers ervaringen gelezen.

Los van dat kunnen wij niet zeggen of de LiPo goed of slecht is als we niet weten in welke auto hij moet komen en welke set-up er in die auto zit.

EDIT: ow auto stond in de titel of niet, my bad.

Laatst bewerkt:
1:10? wat is de huidige accumaat.. enz.. met een beetje zoeken moet je er dan toch echt wel uitkomen hoor...

De Losi Desert Truck ondersteund geen lipo batterijen...

Als de maat past, en de regelaar/ moter het voltage van de LiPo aan kan kun je hem er gewoon in leggen :)
Vaak kan een regelaar íets meer aan dan dat ze aangeven wat voltage betreft, qua vermogen is het handig om het maximaal opgegeven aantal niet te overschrijven en liefst nog een stukje eronder blijven.
De moter kan in veel gevallen prima ietsje meer meer volts aan.
Jakko

Pas op met een regelaar voor nimh, deze heeft vaak geen beveiliging tegen het te veel ontladen van een lipo. Bij teveel ontaden heb je grote kans dat de (meestal) dure lipo kaopt gaat.

let daarom niet alleen op het voltage dat de regelaar aan kan.

Dat regelaars iets meer kunnen hebben dan hun max. dat aangegeven is wel waar maar let toch altijd op. Bij de meeste regelaars is dit dus max. 7.2V
(Normaal 6cell nimh)
Een 2s lipo is 7.4V dus dat gaat net maar probeer zeker niet een 3s lipo 11.1V dat is echt te veel..

En let dan ook op dat je een aangepaste laader hebt voor lipo's.

Die dus lipo's kan laadden en best ook gebalanceerd.
(ingebouwde balancer is handig)

Volledig opgeladen nimh hebben een hoger voltage.. Dus 7.4 lipo gaat best als je low voltage cutoff erbij hebt/koopt.

Ik hoop toch dat je 8.4v bedoeld. Een LiPo mag eigenlijk niet hoger dan 4.2v per cell komen.

Zoals gezegd, de meeste ESC's hebben nog wel wat speling over, maar het is gewoon je geluk testen als je het gaat proberen. Die limieten worden niet voor niets gegeven.

Laatst bewerkt:
ik ga er zo een stukje tussen plaatsen dat de lipo niet onder de 20 % gaat
ja het is een 1/10 model
ik zal vanavond de informatie opzoeken welke moter en hoe groot de batterij mag zijn

danku voor de reacties

Ik hoop toch dat je 8.4v bedoeld. Een LiPo mag eigenlijk niet hoger dan 4.2v per cell komen.

Zoals gezegd, de meeste ESC's hebben nog wel wat speling over, maar het is gewoon je geluk testen als je het gaat proberen. Die limieten worden niet voor niets gegeven.

Hej Nard,

Neen het hoogste ooit gemeten bij mij is 8.50. Meestal schommelt het tussen de 8.37~8.45

het is een Losi LM-32K moter
en een Losi 12RB electronic speed control

de maten van de batterij
168Lengte 46Breedte 26Hoogte

ik wou juist bestellen maar ik heb geen credit card of paybal
dus ga ik het via de bank zelf betalen
maar wat moet ik dan aanduiden voor te bestellen

Gewoon even een paypal rekening aanmaken via internet, is simpel en als je straks meer dingen wilt aanschaffen is die "horde" alvast weg genomen ;). Activatie van je paypal duurt als ik het goed herinner een dag of 3-5.

De door jou gekozen lipo (hardcase :thumbsup:) is een veel toegepaste .... en daar is natuurlijk een reden voor. Goede keuze !!

[edit] De lipo's zijn ook op "backorder" zie ik net, dus je hebt nog wel de tijd om een Paypal aan te maken. haha.

Laatst bewerkt:
Back