Losi mach .26 draait volle toeren met gasklep dicht

Hoi allen

M'n motor voor de losi xxl is net uit z'n break in volgens het boekje, naald settings zijn ongewijzigd sedert z'n eerste run, maar vanavond was er iets merkwaardig aan de hand :?

Als ik hem startte, bleef hij niet hangen op z'n relantie, waarschijnlijk door het iets kouder weer, ik had ervoor gekozen om niet aan de naalden te gaan prutsen omdat de tuning ervan echt goed was tijdens de break in en ik nog zeker 2 tankjes rijk wil rijden. Allemaal geen probleem, motor warm, deze draait mooi. Gasreactie perfect, maar wanneer ik gasklep dicht doe, blijft hij enorme toeren maken, de ene keer meer dan de andere keer, terwijl die onmogelijk eigenlijk kan vragen achter de brandstof, dus die draait op dat moment extreem arm. direct ernaartoe gesneld en uitgezet, terug naar "de pits" aka m'n garage :p

Ik dacht doordat deze dus kort op extreem arm had gedraaid, de temperatuur veel te hoog zal geworden zijn.(ik registreerde 102 graden op het warmste punt) Dus ik laat die een kwartier bij 20 graden op z'n positieven komen, daarna opnieuw geprobeerd. (motortemp was 39 graden gemeten op het warmste punt)
Startte direct, maar opnieuw, bij gas terugname op m'n controller, en effectief ook nagekeken in de carburator, staat de gasklep dicht en begon die enorm toeren te maken.

Ik heb het dan maar voor gezien gehouden, ik wil namelijk niet dat deze om zeep gaat, is een zeer toffe rc, en tot nog toe het maar half de kracht kunnen testen door inloop.

Wie o wie kan me helpen?
Ik gok op valse lucht, maar dat is nogal wat raar voor een bijna nagelnieuwe motor...

Alvast bedankt!!

Controleer of de bouten van de kop en achterdeksel goed vast zitten. Als er wat los zit kan daar valse lucht door komen. Bij de kop netjes in kleine stappen kruis-links aandraaien mochten ze los zitten.

Hey Roelof

Ik heb deze gecontroleerd, eerst half draaitje los gedaan om dat terug netjes gelijk ze aan te spannen, nog steeds hoge toeren, al is het een pak minder, heb ook het zeepsop trucje toegepast, nergens zitten er nog luchtlekken, ik probeer morgen nog eens met een nieuwe bougie met nieuwe koperen ring, misschien zit daar het probleem.

Wat ik ook eigenaardig vind, is dat ik vandaag tijdens het rijden een enorme temperatuur haal, 100°C en soms iets meer, terwijl ik nog op standaard afstel positie's sta opgelegd door Dynamite (high 3,5 toeren uit en low 2 toeren uit) normaal zou ik hem moeten beginnen armer zetten, maar daarmee zal de temperatuur alleen maar toenemen. moet ik deze wat rijker doen draaien of zou ik standaard houden?

100°C is niet enorm hoog hoor.

Ligt een beetje aan de motor maar heb er gehad die goed afgesteld 130°C deden, andere doen het perfect bij 110°C. Ik stel de motor goed af (hoor/zie je) en meet dan de temperatuur als referentie voor de toekomst.

Bijvoorbeeld, een motor afstellen adv temperatuur alleen gaat niet. Een te arm afgestelde LSN met een te rijke HSN kan een 'koude' motor opleveren terwijl hij toch slecht is afgesteld.

Back