Losi Mini-LST2 langer doen rijden ?

• Topicstarter Topicstarter kohns
  • Startdatum Startdatum
K

kohns

Guest
Mijn zoontje heeft sinds kort een Losi Mini-LST2.
Zowel zoontje en papa zijn er weg van.
Enkel ze rijden maar +- 5 minutjes op een nieuwe "Supercharge Team Orion 1600 6.2V NiMH" batterij.
Wat is de beste manier (en niet al te duur) om ze langer doen te rijden?
Hij hoeft niet zo snel te rijden ... integendeel... hij zou beter veel trager rijden voor mijn kinds.

Laatst bewerkt door een moderator:
het makkelijkste is om kleinere motortandwielen te monteren. gaat de auto meteen wat langzamer en heb je iets meer rijtijd.

Ik versta dat je met kleinere tandwielen langzamer kan rijden maar gaat ie dan ook langer rijden??? de motor draait toch not altijd even snel?

en gewoon een tweede accu kopen met missch iets meer capaciteit.

edit: de kleinste tandwiel voor de mlst2 22t Pinion Gear (2) 370 Motor: Mlst/ [LOSB0970] - $4.96 : Liquid RC, No bull world-wide shipping

Als ik meer capaciteit geef gaat ie dan niet overbelast worden? Moet ik dan de ESC, enzo ook niet wijzigen?

Ik versta dat je met kleinere tandwielen langzamer kan rijden maar gaat ie dan ook langer rijden??? de motor draait toch not altijd even snel?

Als ik meer capaciteit geef gaat ie dan niet overbelast worden? Moet ik dan de ESC, enzo ook niet wijzigen?

de motor draait nog wel even snel, maar wordt minder belast omdat je langzamer rijdt. je hoeft ook niet meteen de kleinste tandwiel te nemen. koop bijvoorbeeld twee verschillende setjes, ze zijn toch maar $5.

als je een grotere capaciteit accu neemt (meer amperes) wordt de regelaar niet overbelast. de accu geeft alleen de amperes af die de motor vraagt. pas als de motor meer vraagt dan de regelaar en/of accu kan leveren ontstaan er problemen.

de motor draait nog wel even snel, maar wordt minder belast omdat je langzamer rijdt. je hoeft ook niet meteen de kleinste tandwiel te nemen. koop bijvoorbeeld twee verschillende setjes, ze zijn toch maar $5.

als je een grotere capaciteit accu neemt (meer amperes) wordt de regelaar niet overbelast. de accu geeft alleen de amperes af die de motor vraagt. pas als de motor meer vraagt dan de regelaar en/of accu kan leveren ontstaan er problemen.
inderdaad, en een batterij met meer capaciteit... een 3200 verdubbelt de rijtijd bijvb (maar het moet wel gaan natuurlijK)

een electromotor verbruikt wat hij nodig heeft, het toerental heeft niet (zo heel) veel belang, tis het vermogen dat levert dat belangrijker is

Iemand een idee waar ik een passende kan vinden? Bij de winkel waar ik mijn haalde hebben ze enkel de "Supercharge Team Orion 1600 6.2V NiMH"

Ik ga er van uit dat je met 7.2V rijdt, niet 6.2. Een NiMH cel is namelijk 1.2V, dus dan krijg je 6V of 7.2V.
7.2V zijn standaard stickpacks met 6 cellen, bij vrijwel elke modelbouwzaak verkrijgbaar.
En zoals ze inderdaad al zeggen, als je een accu hebt met 3200mah, heb je bijna de dubbele rijtijd, en het 'kan' zelfts een beetje in snelheid schelen.

Ik zoek er wel eentje die past...
... of hebben jullie ergens een procedure om hem te doen passen?

Bij pk-racing hebben ze gematchde corraly sub-c batterijen van ongeveer 4200 mah, ze zorgen dus voor meer rijtijd, maar ook voor een lagere snelheid 5 cellen ipv 6

Voor de mlst worden kleinere cellen gebruikt als sub-c hoor.

Van die cellen die je voor ontvangerpacks van nitrowagens kan kopen, van die cellen.

grtzzz

van die packs kun je niet meer dan 1600 mah vinden.
Je zult gewoon nog zo'n pack moeten kopen

wat je ook kunt doen is een goed brushless setje er in zetten. die 2 motoren samen nemen nog best wat vermogen op. :)

Gr.
Tim

Vind het wel echt vervelend dat ze zo rap plat zijn. Door het feit dat ik op gras rij zijn ze op een goeie 5mins al plat. In de winkel zeiden ze 10mins op de baan en met die 1600mah zou het meer zijn. Dat zou compenseren zeiden ze in de winkel waardoor ik toch nog 10mins zou halen op gras. Verre van dus :( ...

Als er echt niet veel aan te doen is begin ik mij mijn aanschaf te beklagen....

Dat je rijtijd in gras zo weinig is is heel normaal hoor! Dit karrtje is geen van de grootste en ondervind daarom enorm veel weerstand van het gras. De motoren vragen daarom een groot vermogen wat resulteert in snel een lege baterij.
De motoren hebben na zo'n rit ook vrij warm, deze rakker is gewoon niet gemaakt voor gras en je kan er beter mee op losse zand en zandweggetjes rijden!

grtzzz

Als ik al een motor en zo moet gaan aanschaffen word het wel een echt duur wagentje.

Ik heb al spijt dat ik dit kleine monstertje heb gekocht.
Een van de wielen is er ook al 3x afgevallen en nu ben ik LOSB0944 kwijt in het gras.
Dat is dus en extra batterijen aankopen en extra onderdelen en ik heb het toestel nog geen 2 dagen :confused:
Dan zit ik al boven de 300 euro :(

Een nieuwe motor hoeft niet, een extra accupack is al voldoende
En deze hobby kost nou eenmaal veel geld, als je geen geld hebt houd het al snel op ;)

Het is geen kwestie van geen geld hebben...

Alleen ben ik voornamelijk teleurgesteld in de rijduur/autonomie.
De fun is er af als je continu accu's moet wisselen.

Als de kids een uurtje willen rijden en het duurt 1 uur (met mijn huidige snellader) om een 1600nihm te laden dan heb ik... 1,2,3... 8 a 10 accus nodig :(
Dat is toch al te gek???

Klamath schreef dat het interessant is van de 2 motoren te vervangen door 1 Brushles motorke.
Als ik de 2 Frenzy 370 Motor (1): MLST/2. MRAM vervang door 1 Nosram Strom Evolution Micro 370 Brushless Modified - 6900kv (7t) zou dat dan minder stroom verbruiken?
En wat heb ik dan nog nodig: andere esc,... ?

Ik kon ongeveer een 20 min op een 1350 lipo rijden, alleen was die mini lst2 wel brushless. :D
Mini lst2 is een erg zware auto voor zijn grootte, dan zijn ook nog eens de motoren vrij zwak. Perfect speelgoed voor de beginner dus, wil je meer zul je moeten investeren.

Back