Hai Kohns,
Ik zou proberen dat wagentje in te ruilen of gewoon houden voor de kindertjes, maar niet voor het gras.
Kijk eerst even op je gemak rond, zowel op het forum als ergens in de buurt waar vaker gereden wordt.
Daar kunje veel info krijgen en vooral zien wat de wagentjes kunnen en wat jij leuk vindt.
In de beter modelbouwzaken kunnen ze dit ook wel uitleggen, ook qau techniek zijn er grote verschillen, en dan bedoel ik niet alleen de prijs.
Als ik jouw verhaal zo lees zeg ik ze hebben je de verkeerde wagen verkocht !
Kijk eens bij het slash of slash (revo) 1/16 topic. zekerde 1/16 kan ik je aanbevelen. Deze hebben bijna de afmeting van de gemiddelde 1/10 zijn meteen brushless en 4 wiel aangedreven. Echt een super wagentje, bovendien zit er een trainnings mode op de regelaar die je door simpel op de knop te drukken op 50% zet, handig voor de kinderen, en lekker snel voor papa.
Ik weet niet waar je woont anders zou ik zeggen kom eens voorbij, of ga eens kijken bij MBS-racing in Geulle (Limburg).
Maar bedenk goed welke wagen je ook koopt er gaat ALTIJD wel iets kapot.
En een snelle setup vereist dat alles op elkaar is afgestemt, accu's regelaar, motor, tandwielen, aandrijfassen, schokbrekers......noem maar op, al dan niet van -duurder- aluminium of carbon.
Je kan ook standaard blijven rijden en de "breekpunten" gewoon weer vervangen door de vele alen goedkopere kunstof onderdelen.
Zeker bij de traxxas wagens een goede optie, zijn vandegelijk kunstof en de vervangende onderdelen zijn niet zo duur.
Ik zou zeggen maak eerst je keuze wat je voor een wagen wil en laat je niet iets wijs maken door een verkoper ( soms is het niet meer dan dat, een echte "kenner" herken je zo )
Groeten
Theo.