Losi Mini-LST2 langer doen rijden ?

• Topicstarter Topicstarter kohns
  • Startdatum Startdatum
Ik kon ongeveer een 20 min op een 1350 lipo rijden, alleen was die mini lst2 wel brushless. :D
Mini lst2 is een erg zware auto voor zijn grootte, dan zijn ook nog eens de motoren vrij zwak. Perfect speelgoed voor de beginner dus, wil je meer zul je moeten investeren.

Ik wil vooral langer op het gras kunnen rijden.
Ik lees dat jij naar lipo bent gegaan... ga ik langer kunnen rijden met lipo dan van naar brushless te gaan? Of horen lipo en brushless samen?

Die nosram brushless kost rond de 50 euro en de nosram esc kost rond de 100 euro. Dat is dus 150 euro ... maar ga ik dan ook aanzienlijk langer kunnen rijden? Of moet ik dan ook nog eens lipo accu's en lader aanschaffen?

Ten eerste is die maat auto gewoon niet geschikt voor gras, daar is hij simpelweg te klein voor, hooguit op de golfbaan :rolleyes:

Lipo en brushless gaan vaak samen, met lipo kun je vaak langer rijden, en brushless is vaak voor de snelheid ( crawlers niet meegerekend )

Wil je wel met een klein model rijden kun je de 1/16 modellen proberen van traxxas, die zijn standaard brushless ( wel met nimh accu standaard )

idd, de wagen is gewoon NIET geschikt voor gras. De motor,esc, accu zijn loeiheet na een lipo gras bij mij. Ik hbe al een brushless lipo setup met de lichtste vertanding!

grtzzzz

Dus beter niet verder kosten maken voor dit wagentje dan...

Wat een pech se... dat is nu het tweede wat ik aan die verkoper zei: het is VOOR het GRAS!!!
Het 1ste was: het is voor mijn 7-jarig zoontje
En de laatste voorwaarde was dat ie toch een zekere autonomie moest hebben.

Leuk... hij is dus niet voor het gras, niet echt childproof want ik heb al brokken, en de autonomie stelt ook al niets voor.

Versta mij niet verkeerd heh... de kids zijn er zot van... maar papa heeft wel de kopzorgen.

idd, de wagen is gewoon NIET geschikt voor gras. De motor,esc, accu zijn loeiheet na een lipo gras bij mij. Ik hbe al een brushless lipo setup met de lichtste vertanding!
grtzzzz
En hoelang kan jij dan rijden in het gras? Gewoon curieus nu...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet wat je er van vind, maar als je deze wagen nu verkoopt (of probeert terug te geven aaan de verkoper)
En je vraagt op het forum naar een goede auto voor je kind en voor jezelf dan krijg je veel goede keus. (het volgende wat ik ga zeggen is een voorbeeld) Als je een Slash op een 7,2 volt stickpack laat rijden, dan gaat hij hard genoeg voor jou, en als je kind dan wil rijden kun je de regelaar instellen zodat hij maar 50% van de kracht heeft. Dus zal hij bij je kind met een gangetje van ongeveer 20 km/h gaan.

Eer zijn meerdere auto's waar dat kan natuurlijk maar ik weet alleen van de slash zeker dat dat kan

Hai Kohns,

Ik zou proberen dat wagentje in te ruilen of gewoon houden voor de kindertjes, maar niet voor het gras.
Kijk eerst even op je gemak rond, zowel op het forum als ergens in de buurt waar vaker gereden wordt.
Daar kunje veel info krijgen en vooral zien wat de wagentjes kunnen en wat jij leuk vindt.
In de beter modelbouwzaken kunnen ze dit ook wel uitleggen, ook qau techniek zijn er grote verschillen, en dan bedoel ik niet alleen de prijs.

Als ik jouw verhaal zo lees zeg ik ze hebben je de verkeerde wagen verkocht !
Kijk eens bij het slash of slash (revo) 1/16 topic. zekerde 1/16 kan ik je aanbevelen. Deze hebben bijna de afmeting van de gemiddelde 1/10 zijn meteen brushless en 4 wiel aangedreven. Echt een super wagentje, bovendien zit er een trainnings mode op de regelaar die je door simpel op de knop te drukken op 50% zet, handig voor de kinderen, en lekker snel voor papa.

Ik weet niet waar je woont anders zou ik zeggen kom eens voorbij, of ga eens kijken bij MBS-racing in Geulle (Limburg).

Maar bedenk goed welke wagen je ook koopt er gaat ALTIJD wel iets kapot.
En een snelle setup vereist dat alles op elkaar is afgestemt, accu's regelaar, motor, tandwielen, aandrijfassen, schokbrekers......noem maar op, al dan niet van -duurder- aluminium of carbon.
Je kan ook standaard blijven rijden en de "breekpunten" gewoon weer vervangen door de vele alen goedkopere kunstof onderdelen.
Zeker bij de traxxas wagens een goede optie, zijn vandegelijk kunstof en de vervangende onderdelen zijn niet zo duur.

Ik zou zeggen maak eerst je keuze wat je voor een wagen wil en laat je niet iets wijs maken door een verkoper ( soms is het niet meer dan dat, een echte "kenner" herken je zo )

Groeten
Theo.

ik vond de mlst2 een super karretje.
pobeer eerst die kleinere motortandwielen. nogmaals het kost je maar 5$ om te proberen. als je de auto nu al verkoopt kost je dat veel meer. en de kans is groot dat als je een andere auto koopt, hetzelfde mis gaat. door het gras rijden is killing voor elke setup. dat kost gewoon veel meer vermogen dan op straat rijden. als de kleinere tandwiel niet helpt, heeft dat je maar $5 gekost om te proberen.

en zoals hierboven gezegd, bij elke auto gaat er wel iets kapot. leer eerst van deze mlst2 en kijk dan pas verder.

De rijtijd men mijn mlst in gras kan ik je niet vertellen, om de simpele reden dat men setup al loeiheet heeft als ik 5min in gras gereden heb. Ik heb echter een pinion van 20T gemonteerd en dit ging met de standaard motoren al beter. De boel word minder warm en gaat wat langer mee.

het beste is nog altijd gewoon uit het gras blijven, dan kan je hem zo laten eventueel een extra batt en je bent klaar! 1-2minuten in gras rijden kan geen kwaad langer word dodelijk.

een voorbeeldje, ik heb een 1:8e buggy met een enorm zware brushless setup. Deze wagen rijdt ook in gras maar komt daar met een tegen gevaarlijke temp vanaf. ALs ik gewoon op zandweggetjes rijdt rij ik langer en efficienter(minder warm).

grtzzzz

Ik ben vandaag naar de winkel gegaan waar ik hem vorige donderdag gekocht heb.

Ik heb ook waarschijnlijk een defecte lader zie mijn topic hier:
graupner-multilader-3-slaat-niet-automatisch-af

Ze zeiden van even af te wachten en als de lader en batterijen terug werken nog eens kijken naar de autonomie vooraleer vanalles te doen.

Dus ga ik nog een aantal dagen wachten... en de kids proberen te sussen met andere dingen ;)

Als ik zo de specificaties van de lader doorneem staat er niets bij dat ie automatisch afslaat en/of en druppel lading overgaat.......

Met deze lader zou ik -liever niet laden:(- de accu leeg rijden en dan 1600 mAh delen door de laadstroom -max 800 mA-is 2 uur laden en niet langer.

Je lader blijft namelijk 800 mA afgeven of de batterij dat nu vraagt of niet.
Is je accu verder leeg dan moet je korter laden.....

Probeer of je niet je lader kunt teruggeven en dan dmv bij betalen een betere lader -die ook lipo aankan- te kopen.
Er zijn meerdere merken van ergens rond de 100 euro die prima zijn.

Ik ben vandaag naar de winkel gegaan waar ik hem vorige donderdag gekocht heb.

Ik heb ook waarschijnlijk een defecte lader zie mijn topic hier:
graupner-multilader-3-slaat-niet-automatisch-af

Ze zeiden van even af te wachten en als de lader en batterijen terug werken nog eens kijken naar de autonomie vooraleer vanalles te doen.

Dus ga ik nog een aantal dagen wachten... en de kids proberen te sussen met andere dingen ;)
kijk... in dit topic is er al veeeeeeel teveel gezegd.
je wil langer rijden, wat zijn je opties?
1. minder verbruiken (minder vermogen nodig hebben) ==> ondergrond veranderen en rijstijl, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling
2. efficientie veranderen: brushed => brushless. dit is duur en haalt niet zoveel uit
3. meer capaciteit voorzien: koop u een 2s 5Ah lipo batterij en probeer die erin te proppen. je rijdt ineens 3x langer

Wat doe je als je auto niet lang genoeg doet met een tank? een grotere tank zoeken, rustiger en/of efficienter rijden! meer moet daar niet over gezegd worden.

je krijgt alleen nevernooit geen 5Ah Lipo in een mini-LST2.

Ik vind 15 minuten voor de stock setup wel erg weinig, ik vraag me af of de accu's wel helemaal opgeladen zijn, als je problemen hebt met de lader.

Ik zou dolblij zijn moest hij 15 minuten halen... dat is 3x langer dan nu.
Maar dat is wel op gras hier heh ;-)

Als het goed is heb ik morgen meer nieuws over mijn lader/batterijen. Hopelijk konden ze iets vinden.
En ik ga idd direct vragen of ik de lader dan mag omruilen tegen een betere.
Iemand een idee voor een goede lader/ontlader/meter?

ikzelf heb de ultramat 14 plus. ook 5A lader, maar wel met ingebouwde balancer. prijs (bij albatros in Mechelen/Belgie): 80 euro. (ergens anders kost ie blijkbaar 100 euro)
ik denk dat dat de "goedkoopste" lipo lader met balancer is. en zeker geen slechte lader

Mijne heeft ook een ingebouwde balancer en is goedkoper:p

De lader werkt trouwens volledig naar behoren;)

grtzzz

Back