losi mini lst2

Goededag,

Ik heb een losi mini gekocht en hij rijdt op een 2/3AA batterij op 7,2V 1100mah
ik wil dit kleine accupacketje vervangen voor sub-c cellen op 7,2V 3300mah de gewone stickpack dus.
mijn bedoeling is een langere rijtijd en snelheid, alleen kan dit kwaad voor de standaard electronica, en motortjes?
lijkt mij niet aangezien het voltage niet veranderd??

Graag jullie reacties

Het voltage veranderd inderdaad niet. Theoretisch kan het gewoon.

Echter zijn Sub-c een heel stuk zwaarder als de 2/3 cellen. Waardoor je wel een langere rijtijd krijgt maar door de zelfde spanning en het hogere gewicht zal je niet meer snelheid krijgen. Ook zal het monteren van de accu een stuk lastiger worden.

Je kan lipo overwegen dat heeft geen gewichts nadeel en heeft iets meer spanning waardoor je iets meer snelheid krijgt. Maar voor Lipo is wat duurder, je hebt een lipo lader nodig en voor het mooie ook nog een lipo cutoff voor de accu. Dus dat kan wel prijzig worden.

inderdaad, hij wordt wel wat zwaarder, maar aangezien ik met 3x het dubbele aan accu vermogen ga rijden lijkt mij dat ie wel een beste boost krijgt,
of zal het gewicht echt zoveel uitmaken?

het monteren van de accu vind ik wel iets op, heb hier nog wat plexiglas liggen :)

en lipo daar begin ik nog niet aan heb 12 stickpacks liggen dus blijf daar lekker mee rijden,
heb het geld nog niet voor lipo over, want ben maar een fun rijder :P

Die 3300mAh geeft alleen maar de capaciteit aan van de accu.

Er komt dus helemaal geen boost of extra vermogen door deze accu te gebruiken. Je kan hooguit 3x zo lang rijden dat als je nu doet. Zelfs als het gewicht het zelfde zou blijven zou je niet harder gaan als je nu al deed.

Wat dus resulteert in dat je auto veel meer gewicht mee moet nemen en daardoor langzamer gaat en je waarschijnlijk ook lager moet vertanden om de motoren heel te houden.

hmm okee, vreemd want als ik met een accu van 2000mah rijd in mn gewone 1:10 dan rijdt ie langzamer als dat ik er een 4800mah in leg, zal dan wel aan de 2000mah accu liggen dat ie verrot is

Intellect packs zijnj inderdaad een goede keuze..
Als je dat doet laat dan een 7cells pack maken die er net in past.
Gaat ie net ff sneller, ik spreek uit ervaring..
Neem wel je MiniLST mee naar je hobbyshop dan kunnen ze ff meten waar de extra cell moet komen.

Greetz
Jim

Intelects komen nu ook in 1600mAh en dergelijke packs kunnen ook vervangen worden door LiPo's in de orde van 2200mAh maar ik zou zeker geen sub-C nemen.

hmm okee, ik zal eens kijken, anders verkoop ik de lst2 weer want bedoeling was wel mn eigen accupacks te gebruiken. :( maarja ik ga het alsnog eens testen!

mini lst2 motortje

Hallo,

Ik heb een mini LST2 en ik denk dat 1 van de motortjes overleden is. Ik denk dat het komt door de lipo 2s 1400mha

Nu wil ik graag iets hebben met een beetje meer power misschien wel Brushless:D. (mag niet te veel geld gaan kosten dus geen CC maar iets uit honkong of zo)

wie heeft hier ervaing mee?

Hoor graag van jullie

Ronald

ik zie ook wel eens dat er mensen zijn met een EZrun motor in hun 1:18.
ik weet niet of dit er ook twee keer in past.
en of die er uberhaupt wel zijn...

mvg,
Ruud

Hallo,

Ik heb een mini LST2 en ik denk dat 1 van de motortjes overleden is. Ik denk dat het komt door de lipo 2s 1400mha

Nu wil ik graag iets hebben met een beetje meer power misschien wel Brushless:D. (mag niet te veel geld gaan kosten dus geen CC maar iets uit honkong of zo)

wie heeft hier ervaing mee?

Hoor graag van jullie

Ronald

Niemand die me kan helpen???

ik heb zitten kijken naar zo'n ezrun esc. van 18a die maar 25 dollar kost ongeveer maar weet niet of het iets is en of het past??? wat voor motortje kan daar bij??

Groet Ronald

Kijk eens naar de mamba micro pro 5400kv combo. Is op ebay te koop voor $106 (regelaar+motor). Icm met een 3s accu is dit een leuke setup.

Ik zou in mijn mlst een lipo upgrade willen, omdat de originele even niet leverbaar zijn bij men winkelier. Weten jullie mss een 2s die een vierkantige vorm heeft?

grtzzz

Back