losi motorcombo of andere??

ik heb in men tamiya baldré een losi brushless sensored combo zitten van 6,5t--waar ik zeer content van ben,
met de originele tandwielen en 7,2v pack 4700mah
gaat zeer vlotjes,maar zou nog veel sneller mogen gaan.
ik heb nu een losi buggy besteld(losi xxx-cr)2wd maar deze mag toch véééél sneller gaan dan men tamiya,zou ik dan voor diezelfde motor gaan met een kleinere pinion en eventueel lipo's?
kortom een paar vraagjes
1. welke sensored brushless motor?
2. welke regelaar?
3. welke pinion?
4. welke batterij of lipo?

Zeker voor Lipo gaan dan. Dat geeft bijna evenveel punch als de allerallerbeste gewone cellen, en gaat dan nog 10 keer langer mee. Welke Lipo? Zie andere topics... Voor de rest zit je ideaal om echt op circuit te offroaden, een 6.5 in een Losi. Wil je nog sneller, zal je enkel voordeel hebben als je op een vliegveld gaat rijden...

Als je sneller wilt gaan kun je een snellere motor overwegen mits je regelaar dit aankan. Maar bedenk dan wel, kun je het vermogen kwijt?

Als je een snellere motor in de auto gaat zetten houdt er dan rekening mee dat je een kleinere pinion moet rijden.

Verder ga je met een lipo niet echt harder dan met je huidige pack. Het verschil is maar 0,2V. Verder moet je voor lipo een speciale lipo lader en een balancer hebben. Ik weet niet of je dat al hebt, maar zo niet kost dat je weer extra geld, dus dan kun je beter bij de gewone NIMH cellen blijven en van dat geld een sneller motortje kopen, daar merk je meer van.

Als je sneller wilt gaan kun je een snellere motor overwegen mits je regelaar dit aankan. Maar bedenk dan wel, kun je het vermogen kwijt?

Als je een snellere motor in de auto gaat zetten houdt er dan rekening mee dat je een kleinere pinion moet rijden.

Verder ga je met een lipo niet echt harder dan met je huidige pack. Het verschil is maar 0,2V. Verder moet je voor lipo een speciale lipo lader en een balancer hebben. Ik weet niet of je dat al hebt, maar zo niet kost dat je weer extra geld, dus dan kun je beter bij de gewone NIMH cellen blijven en van dat geld een sneller motortje kopen, daar merk je meer van.

klopt, maar in offroad wil je zeker niets sneller dan een 6.5 !

Nee!
Ik heb een 5.5t in mijn Losi en ga op de baan rijden en da's echt niet te houden!
Als ik opnieuw mocht kiezen nam ik een 7.5t of een 6.5t met LiPo's
Jullie zijn misschien gewoon om op de baan te rijden, maar da's niet het geval voor iedereen.

ow, sorry ik heb over die n gekeken zodat er bij offroad wil je zeker iets sneller dan 6.5t komt
volgende keer beter lezen zekers

het is inderdaad om op de baan te rijden en op parkings,af en toe stukje zand en gras meepakken.moet ik de spur ook aanpassen of alleen een kleinere pinion steken? ik heb een ultramat 10 lader -is ook geshikt om lipo's te laden.
kan een losi xxx-cr wel een 4.5t aan?
bedankt iedereen om de leerrijke antwoorden

De XXX-CR kan die 4.5 aan, maar ik zou het echt niet doen om op de baan te rijden.

Of je koopt je een Traxxas Velineon motor, met een 3S LiPo en je gaat vliegen :) (Voor 30 euro heb je er al een)

Heb zelf tot nu toe geen problemen met die motor gehad..

Let er wel op dat je regelaar die 3S aan moet kunnen!

Op de baan kun je niet vliegen, op hele grote parkeerplaatsen zoals lompkieke zij wel.

dat is het probloeem niet ik denk alleen dat men buggy moeilijk te besturen is en gaat opstijgen met 3cell lipo's op een 6,5T motor
het is tenslotte 2x4 he

Tuurlijk weet ik dat het een uitdrukking is, maar ik bedoel ermee dat je geen 100km/h op een off-road baan kunt halen. Op een grote parkeerplaats gaat dit ook moeilijk maar is het wel mogelijk.
Lompkieke: opstijgen gaat hij niet:) maar hij gaat wel wheely's trekken en inderdaad onbestuurbaar worden. Ik rij met 6-cellen nimh op een 5,5t en da's al een raket.

Vliegen kunnen ze wel!

bnk_vlijmen_gras_078.jpg

Back