Losi Super Baja Rey 2.0 1/6

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door PepijnS, 22 jan 2023.

  1. PepijnS

    PepijnS

    Lid geworden:
    9 mei 2015
    Berichten:
    2
    Hallo allemaal,

    Al heel lang modelbouwer in van alles en nog wat, houten schepen, 1/24 auto's, vliegtuigen, tanks. Meeste plastic kits heb ik inmiddels achter me gelaten op af en toe nog een auto model na en afbouwen van een houten modelschip. Ik bouw nu eigenlijk alleen nog 1/6 resin garagekits van anime en game karakters.

    Al heel lang klonk er altijd een stemmetje in het achterhoofd dat zacht RC fluisterde :) Ik heb dat altijd kunnen inperken door het kijken naar RC wagens op youtube, snuffelen op websites, wenslijstjes maken, mandje vol maar snel weer verwijderen, tot vorig jaar.

    Na lang onderzoek en kijken, kijken en lezen en lezen, een wensenlijst opstellen en sparen de trekker overgehaald en een Losi Super Baja Rey 2.0 1/6 Brenthel aangeschaft. ladertje er bij 4 3s Lipo's, goed setje imbus er bij en rijden maar.

    Wat een beest van een auto, heerlijk om te rijden, nee niet bashen, maar rijden zoals het hoort met een trophy truck. Nu had ik al gelezen dat er wel wat kleine dingetjes aan de Losi zijn die verbeterd kunnen worden. Met name de flex achteraan, wat extra mudguards en een extra setje schokbrekers achter doet hem ook goed. Nog een pakket onderdelen extra besteld waarna het spaargeld wel zo'n beetje op was.

    Heerlijk met de auto gereden terwijl de onderdelen langzaam binnendruppelde. Rijden zelf heb ik nog veel te leren maar sleutelen gaat me goed af. Grote 1 op 1 auto hobby is een Jeep Willy uit 1954 waar ik alles zelf aan doe. Van versnellingsbak en as revisie tot geheel nieuwe kabelboom maken, carburateurtje prutsen, afstellen.


    Het was een prettige openbaring dat je ook lekker warm binnen aan de eettafel kunt sleutelen, en met alle onderdelen was er heel wat sleutelwerk. Nu heb ik van de week een stomme fout gemaakt en de verkeerde map met foto's weggegooid maar gelukkig nog een en ander van andere media kunnen redden.

    De SBR heeft het volledige pakket Vitavon upgrades, van velgen tot aandrijfassen, 3x alu diffhuis, draagarmen voor, shocktower, draagarmen achter en achteras. Om traction roll tegen te ggaan zit er een extra setje "King" shocks achter zonder veer.

    Team Corally olie:
    7.5k voor en achter diff. 12,5k center diff.
    55wt in de front shocks en 65wt in alle 4 de rear shocks.

    Cage brace en mudguards van SkookumRC

    Verstelbare steeringrods

    Zelf gefabriceerde bodypanelen op de cage om zand zoveel mogelijk buiten te houden. Daar was ik na 6 Lipo's leegrijden al snel achter dat het schoonmaak plezier net zolang duurt als het rij plezier :)

    als modelbouwer ook wat details van een laagje verf voorzien evenals een 2e body gespoten :)

    Ik weet, het draait allemaal om filmpjes en foto's dus bij deze :)






    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2023
    Rchobbes vindt dit leuk.
  2. PepijnS

    PepijnS

    Lid geworden:
    9 mei 2015
    Berichten:
    2
    Part 2:

    (Decals zijn nog niet binnen)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Ron en Rchobbes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina