Losi

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Borreke, 27 jun 2020.

  1. Borreke

    Borreke

    Lid geworden:
    27 jun 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Belgie
    Mijn Losi blijft constant gas geven wanneer ik hem opzet . Ik heb een een absima cr3p als afstandsbediening waar je 10 kanalen kan op aansluiten .

    Weet iemand de oplossing voor dit probleem , ik ben geen ervaren piloot die pas vorig jaar is begonnen met de hobby .
    Enkele maanden auto niet gebruikt en bij de eerste proefrit ging het al mis .
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Heeft het voorheen wel goed gewerkt of was dit echt de 1e keer?

    Als het heeft gewerkt zie ik even niet waarom nu niet maar als je er nog nooit eerder mee hebt gereden moet je in ieder geval eerst er zeker van zijn dat de ontvanger gebonden is met de zender, als de stuurservo reageert lijkt dat wel het geval te zijn, zo niet eerst even binden:
    https://www.planet-rc.ch/images/pdf/Anleitung_Absima_CR3P.pdf

    Daarna heeft het zin om de regelaar te calibreren. Daarvoor moet je de manual van de regelaar opzoeken en dan een paar handelingen doen waardoor de regelaar weet wat hij van de zender kan verwachten.
     
  3. Borreke

    Borreke

    Lid geworden:
    27 jun 2020
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Belgie
    Beste,

    Alvast bedankt voor je reactie . De ontvanger heeft reeds gewerkt en staat op het juiste kanaal . Het lichtje van de reciever brand constant . Maar inderdaad besturing werkt ook niet . volgens mij juist aangesloten op de reciever . Wanneer je de auto opzet gaat hij direct volle gas .
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Controleer dat de stuurservo in CH1 van de ontvanger geprikt zit en de motorregelaar in CH2

    En dan moet je gewoon de regelaar opnieuw calibreren.
     

Deel Deze Pagina