loskomende vijs aan tamiya ta06

heeft iemand het zelfde probleem ; nl. het steeds zelf losdraaien van de vijs onderaan de auto ter hoogte van de wielophanging.
Mijn beide modellen hebben hier last van en vastlijmen is volgens mij niet de bedoeling .
langere vijzen helpen ook niet, zelf alu hop-up bied geen soelaas ; iemand een andere oplossing ?
alvast bedankt .
indien nodig post ik wel een foto of tekening van het onderdeel

Graag even iets meer duidelijkheid. Ik heb bijna een jaar met een TA06 gereden, en er is nog nooit iets losgekomen, ben dus wel benieuwd welk onderdeel je bedoeld.

Als het (in)direct in verbinding staat met de ophanging zou het weleens een wiel kunnen zijn wat uit balans is en de trillingen er dan voor zorgen dat de bout/schroef zich los werkt.

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

Als de schroef in een aluminium blok wordt geschroefd is een druppel blauwe locktite wel aan te raden, als het in kunstof zit lijkt het blok versleten maar ook hier zou je een druppel blauwe loctite kunnen gebruiken.

tekening

tamiya

tekening waar het over gaat; ps het gaat over een nieuwe ta06 die gisteren voor het eerst heeft gereden dus van slijtage kan geen sprake zijn, mijn pro versie heeft hier al altijd last van gehad .
Alvast bedankt

Kingpin..... Loctite of een drupje CA

Wordt overigens vaak veroorzaakt door onbalans in je wielen...

Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5

duidelijke tekening, deze constructie wordt bij veel Tamiya auto's gebruikt. Komt alleen los bij een combinatie van te vast draaien, een onbalans in het wiel of een kromme aandrdrijfas.
Beste oplossing is het stuurblok vervangen en in het nieuwe onderdeel de but er voorzichtig indraaien. Een drupje lijm/locktite kan ook, maar doe dat met minimaal lijm. onderdeel BC8 moet wel soepel blijven draaien en met teveel lijm zit ook zo je andrijfas vast.

Back