losse magneten op Typhoon 6

WV

verslagschrijvers
Ik heb m'n typhoon tijdens het inbouwen uit m'n handen laten vallen :oops: :( met als gevolg dat alle magneten nu los zitten.

Hoe en waarmee lijm ik deze weer het beste vast en moet ik nog ergens anders rekening mee houden, zoals polariteit magneten e.d.?
Andere tips ook welkom.

Bedankt alvast.

Lijmen met CA vindt ik het fijnst, nadeel is wel dat dat dunne spul overal tussen loopt en dat is minder. Apoxy wil ook maar loopt minder goed onder de magneten. Ik een alu rotor is epoxy beter denk ik, en een stalen rotor zet je de magneten eerst vast en daarna laat je er CA tussen lopen.

Als je Typhoon nu al de magneten verliest zou ik ermee terug gaan... Of ie tie van 3 meter op de tegels gekletst?

De ruimte tussen de magneten opvullen met epoxy en microballoons heeft als voordeel dat de magneten 'richtig bombenfest sitzen'. Nadeel is dat er wat minder koellucht langs/tussen de magneten stroomt.

Mooiste oplossing: de ruimte tussen elke magneet en de rotor opvullen met trafoblik. Geeft meer flux, minder verzadiging, meer koppel bij lager toerental. Magneten en blik lijmen met epoxy.

Heren,

Bedankt voor de snelle reacties!
:lol:

@skidz,
Van 70 cm op een tegelvloer...
Ik heb 'em trouwens al een jaar met veel plezier gebruikt.

groeten,

Back