Lostallo Worlds V8 2009

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Nismo, 8 aug 2009.

  1. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nog 5 dagen en één van de grootste spektakels ter wereld gaat beginnen, de wereldkampioenschappen van de koningsklasse 1:8

    Deze keer wordt het WK verreden in Lostallo, op de grootste en mooiste baan van Europa en volgens mij de hele wereld. Ik zit nu naast de baan te schrijven, WiFi is hier standaard... :) De onderhoudsmedewerkers zijn net klaar met de baan, de curbs zijn weer mooi rood/wit en de lijnen liggen er weer strak bij.

    Voor diegene die de baan niet kennen: world

    Hier alvast de link met de indelingen en uitslagen van trainingen / kwalies / finales: Powered by RC-Timing

    De afgelopen week is het hier redelijk mooi weer geweest, van 29 graden tot 23 nu (afgelopen nacht veel onweer en regen). Zo'n beetje om de 3 a 4 dagen kan men hier meestal een bui verwachten.

    Aankomende maandag of dinsdag (tis ja nog vakantie ;)) gaan wij onze motoren indraaien en de gehele auto ombouwen. Let wel inlopen van motoren doen wij op de startbox ;) Dan a.s. donderdag de baan op en 5 dagen trainen voordat het evenement echt start.

    Nog even voor de "kenners". Ik hoorde hier dat de rijders ieder een dichte fles van 0,6l nitro krijgt voor elke kwalificatie! Dat is weer even beter dan alles uit één grote can (die niet geschud is)

    De komende week zal ik proberen hier wat extra informatie te plaatsten.

    Groetjes uit Lostallo!

    Team Shepherd IDM Benelux
     
  2. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    das mooi Pieter
    denk, heb contact gehad met Felix van de software, dat men tijdens de Wk hetzelfde willen gaan doen als op de EK gubbio

    Dat houd in dat men dan de webcam kan bekijken en tegelijk de resulstaten
    mits ze het voor elkaar krijgen
    hoop dat het hem gaat lukken, want das natuurlijk altijd leuk voor the folks at jome
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Hmmmm..... en dan is er ook en speciale pallet met "andere" flesjes voor de TeamOrion (ofwel Kyosho) rijders?
    Op zich een mooie oplossing en ik denk ook na 2 WK's ellende rondom deze regel gewenst maar het begrip dat iedereen uit 1 grote pot pakt wordt alweer wat minder. Maar laat het feest beginnen !
     
  4. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Leuk dat we hier weer op de hoogte gehouden worden. Ik ben benieuwd hoe het gaat, in ieder geval alvast heel veel succes!
     
  5. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Niet zo negatief zijn Roelof, anders komt er nooit een oplossing. De pallets komen uit één dus 1 productie batch en worden uitgegeven door de WL bij ingang pitlane.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ben niet negatief ik bekijk alleen de mogelijkheden om te frauderen. Persoonlijk vind ik de keuze nogal fout dat er een brandstof van 1 van de deelnemende merk auto/team is gekozen. Zeker met een club dicht tegen Italië is de kans op bedrog aanwezig want een/DE Italiaan moet winnen.

    Ook de afgelopen WK's (1:8 en 1:10) is er nogal een te groot verloop in de brandstof geweest waarbij de vraag is gerezen als er niets meer mee gebeurd is want brandstof uit een blik halen en weer terug gooien doen we allemaal en als alles uit 1 batch komt zal ook het verloop minimaal zijn.

    Zoals ik al zei is het idee van 0.6 liter goed, altijd verse brandstof. Je gaat dus ook veel over houden, even alles in een 2.5l blik gooien en mee terug nemen ;)

    Ik zal binnenkort een nieuwsberichtje op de NOMAC site maken werwijzend naar alle sites en dit topic.
     
  7. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    dus er worden een hoop tankflessen gedoneerd?

    Heb er zin in! Tot zaterdag piet!
     
  8. lobotm

    lobotm Guest

    Nou in elk geval mooi weer en succes gewenst op de baan en dat het een mooie sportieve strijd mag worden tussen de grote en kleine merken.
     
  9. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    Nou, vandaag barst het geweld in Lostallo los
    de trainingen beginnen vandaag
    en ze kunnen en mogen dus eindelijk het mooie grote circuit op

    succes allemaal daar en veeeeeeel plezier
     
  10. w.wind

    w.wind

    Lid geworden:
    25 mei 2006
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Stolwijk
    Voor de mensen die daar zitten
    Heeeel veel succes
    maak er een mooi WK van
    Groeten,
    Wim
     
  11. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Superspannend ... wie zou er wereldkampioen worden?? Weer Collari? Massimo F? De bekende toppers zie ik wel weer in de finale terrecht komen. Rick V zit er ook erg goed bij tot nu toe in de getimede trainingen.

    De online timing is goed te volgen, via: timing V8 worlds.

    Als je op "online streaming" klikt kun je online de (trainings)heat volgen die op dat moment verreden wordt.
    Als je op "V8 Lostallo" klikt zie je de resultaten van alle tot nu toe verreden (trainings)heats.
     
  12. Eskomo

    Eskomo Guest

    Het duurt nog lang, maar de toppers gaan al erg hard, Pietsch en Picco al een 19.9, Rick V heeft de snelheid vandaag aardig te pakken met een 20.2 op de klokken, Jordy had een 20,8 , de rest van de nederlanders blijft nog boven de 21 sec.
    Baan is natuurlijk ook erg lang, dus belangrijk om scherp langs de curbs tegaan en een bom van een motor te hebben.
    Succes allemaal:D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2009
  13. Eskomo

    Eskomo Guest

    Lees net iets op CEFX.com dat men smeermiddelen gebruikt á la wintergreen en dat dit waarschijnlijk al eerder is gedaan op voorgaande WK's.
    Dit omdat er volgens de IFMAR nergens in het "rulebook" staat dat er geen smeermiddelen mogen worden gebruikt.
    Toch handig als je op de hoogte bent van de regels en ze op zo'n manier weet te gebruiken.
    Josh Cyrul had het al over "the good old 1/12 scale wintergreen smell".
    Wat mij verbaast is dat dit nu pas aan het ligt komt, dit speelt dus al jaaaaaren:D:D:rolleyes::rolleyes:.
    Dit zal wat stof tot discussies geven:sleepy::sleepy:
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    En zo mag je ook een spoiler tot 190mm hoogte hebben, als je dan wel eens afvraagt waar die lui de wegligging vandaan halen, daar dus....

    RickV doet het goed met een 7e tijd, zijn rondetijden zitten zeker goed als ook die van Jordy en wonderbaarlijk Joey die in de 20 sec rijdt. Daniel kan denk ik wel beter, de rondetijden van Tjibbe zitten redelijk voor zijn niveau en Alex heeft nogal wat in te halen.

    Michiel komt morgen geloof ik aan de start en ik mis Jilles nog.
     
  15. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    zover ik weet rijd Jilles niet mee
    Zit in Thailand als het goed is. en had op het laatste moment besloten om toch niet mee te doen
    das het laatste wat gehoord heb

    Roelof, als jij zondag of zaterdag op de MACH komt, kan en wil jij dan de Keuring koffer van de1/8 meenemen AUB?
    met name de bak enzo. rest zal wel in orde zijn

    Ja Tjibbe gaat lang niet slecht. hij hoopt ook echt dat hij uiteindelijk net onder 100ste plaats eindigd

    Rick V gaat echt super. ik hoop van harte dat hij dit kan volhouden cq verbeteren toppie gewoon
    en ja, wat dacht je van Joey.........super man
    hij krijgt echt de smaak te pakken. hou vol zou ik zeggen
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ongelukkige woordenkeuze.
    Joey zijn Pole in Gouda was natuurlijk niet geheel geluk.
    Die jongen kan best gas geven, geinige auto, goeie motor...heb er zelf ook 1, dus weet waar ik het over heb....
     
  17. Eskomo

    Eskomo Guest

    Ze hebben een meeting gehad over de smeermiddelen, en deze zijn vanaf heden verboden.
    Wie gepakt wordt is meteen uitgesloten van verdere deelname.
    Goede beslissing, voorkomt vals spel.
    Rick V gaat super snel, 8e plek in training, Jordy op een 41e plek en de rest onder de middemoot of in de staart van het veld.
    Het gaat heel hard en vandaag en morgen is de laatste mogelijkheid om te trainen.
    Dinsdag beginnen de eerste heats.
    Wie wordt wereldkampioen?
    Collari staat alweer 2e in de trainingen, het zal toch niet weer.............:D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 aug 2009
  18. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Hmmzzz ... vandaag de laatste 2 trainingsheats 16 en 17, en dan vanaf morgen elke dag 2 kwalificatie heats. Ben erg benieuwd ...
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.483
    Locatie:
    Sassenheim
    Tjibbe lijkt steeds sneller te gaan, enkele rondes zitten nu al in de 21 !
    Alex uitgevallen, hij lijkt ook geen winst te vinden verees ik, hij zit nog steeds in de 24 sec, maar ja, we zitten nog aan het begin.
     
  20. Eskomo

    Eskomo Guest

    Zag dat zowel Michiel en Jordy niet hadden gereden....................
    Waar blijven de berichten Pieter.............:(
     

Deel Deze Pagina