Lovanrc heeft hulp nodig van Buggy rijders

Lovanrc is een off road circuit die gelegen is in Koekelare Belgie,
Als je de nieuwe M-auto reeds hebt gekocht hebt dan zie je een verslagje van de opening van het circuit.

Nu zouden wij graag overschakelen naar een nieuwe ondergrond,

Momenteel zitten we met gewone aarde als ondergrond maar aangezien het een zandgrond is zitten we meer op een zandbak te rijden dan op een circuit..

Wij hadden daarom gedacht om kunst gras te leggen als ondergrond,
Maar omdat wij geen ervaring hebben met de voor of nadelen van kunstgras had ik daarom graag jullie mening er over gehoord??

Ook zijn andere tips welkom voor een ondergrond.
Het zou wel budget vriendelijk moeten zijn.

groetjes
lovan rc bestuur
Lovan RC-shop

Laatst bewerkt:
Als je de nieuwe M-auto reeds hebt gekocht gestolen of gehuurd hebt dan zie je een verslagje van de opening van het circuit. Ik vind dat niet erg passen is dat Belgen humor of zo
mvg
Frederik

Wij rijden op een grasbaan en dat gaat lekker nadeel na het maaien veel rondvliegend gras
Ik heb ook gehoord van een groep die op kunstgras rijden
en dat gaat volgens hun prima
Het licht er een beetje aan welke banden je gebruikt

Er zijn 2 soorten kunstgras die veelal gebruikt worden namelijk een zandingestrooide versie en een korte gras versie.

De zandingestrooide wordt veelal op voetbalvelden gebruikt en dienen dus met een goede zand ingestrooid te worden. Nadeel van dit veld is dat het dan 30 kilo per m2 weegt en je regelmatig het zand dient terug te vegen omdat dit eruit gereden wordt. Het zand is nodig om slijtage van het gras te voorkomen maar vooral dat het materiaal blijft liggen want zonder zand is het erg licht en waait het gemakkelijk weg.

De korte gras versie wordt vooral op polo velden gebruikt wij hebben dit ook op de baan liggen en behoeft weinig onderhoud. Het weegt +- 10kg per m2 en je hoeft het dus niet in te strooien met zand. Dit gras levert wel meer grip maar goed dat is dus zoeken met de banden die je dan gebruikt. Het is alleen wel lastiger om aan dit gras te komen maar als je hebt zal je er jaren plezier van hebben.

Er zijn 2 soorten kunstgras die veelal gebruikt worden namelijk een zandingestrooide versie en een korte gras versie.

De zandingestrooide wordt veelal op voetbalvelden gebruikt en dienen dus met een goede zand ingestrooid te worden. Nadeel van dit veld is dat het dan 30 kilo per m2 weegt en je regelmatig het zand dient terug te vegen omdat dit eruit gereden wordt. Het zand is nodig om slijtage van het gras te voorkomen maar vooral dat het materiaal blijft liggen want zonder zand is het erg licht en waait het gemakkelijk weg.

De korte gras versie wordt vooral op polo velden gebruikt wij hebben dit ook op de baan liggen en behoeft weinig onderhoud. Het weegt +- 10kg per m2 en je hoeft het dus niet in te strooien met zand. Dit gras levert wel meer grip maar goed dat is dus zoeken met de banden die je dan gebruikt. Het is alleen wel lastiger om aan dit gras te komen maar als je hebt zal je er jaren plezier van hebben.

jij spreekt nu wel uit nitro auto's oogpunt

Voor electro is er maar 1 oplossing: schumacher mini pin of scuhmacher mini spike in de compound 'yellow' ongeacht welke soort kunstgras.

Als'k van jullie was, gewoon overal rondzoeken en pakken wat er te pakken valt. Diversiteit van ondergrond is ook leuk. Persoonlijk rij ik liever op versleten kunstgras dan op nieuwe.

jij spreekt nu wel uit nitro auto's oogpunt

Voor electro is er maar 1 oplossing: schumacher mini pin of scuhmacher mini spike in de compound 'yellow' ongeacht welke soort kunstgras.

Als'k van jullie was, gewoon overal rondzoeken en pakken wat er te pakken valt. Diversiteit van ondergrond is ook leuk. Persoonlijk rij ik liever op versleten kunstgras dan op nieuwe.

Euuhmmm nee ik spreek uit oogpunt van beiden :)

Op onze club rijdt 1:10 electro offroad/rally, shortcours 1:10 / 1:16 en 1:8 Nitro & Electro.

Back