"Loving's Love" WR-1

max z

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
Ik ga voor de WR-1 "Loving's Love", een ontwerp van Neil Loving, gebouwd door de Wayne School of Aeronautics:
WR-1_3v.jpg

En ik ben maar vast begonnen met het ontwerp:
Schermafbeelding 2022-09-18 om 11.40.51.png

Laatst bewerkt:
Ik hoor jullie denken, er gebeurt hier ook niet veel.......
Toch wel, maar in mijn tempo ( veel denken, twijfelen, herberekenen, weinig doen, enz.).

Ik kom er wel, maar of het vliegt zoals ik bedacht had.........

DSC04354.JPG

Richtingroer wordt vast, ailerons moeten nog losgesneden worden.

Max.

.
Ziet er erg leuk uit :thumbsup:
Slim die aileronservo`s in de wielbakken!
Heel benieuwd naar het vlieggedrag.

Groeten, Ramses
.

Over de knikken een bandje met epoxy??
Tsja...., niet zo erg Ebenezerstijl lijkt mij, ik heb alles met hout en lijm gedaan tot nu toe. De enige plek waar een minuscule hoeveelheid epoxy gebruikt is, is bij het handgreepje en de magneetsluiting van het acculuik....
De vleugeldelen zitten beide met de wielkast verlijmd, ik hoop eigenlijk dat dat genoeg is. En het is een "bank and yank" toestel, geen aerobatics, dus de vleugels worden in principe van onder belast. En het is ook nog eens licht en relatief langzaam (denk ik). Een radslag bij de landing zal 'ie wel niet zonder schade overleven....

Zit er ook nog rudder aansturing op het model?
Als je van de grond wilt gaan starten zal je dat wel nodig hebben verwacht ik.

Wel een prachtig model:)

Nee, geen richtingroer. Het toestel is bedoeld om op agrarisch grasland te vliegen (OHA), geen grondstart mogelijk voor kistjes van dit formaat. Bovendien heb ik maar plaats voor een klein 4-kanaals ontvangertje….

.
Wat een leuke kist geworden! :thumbsup:
Wat is de spanwijdte eigenlijk?

Groeten, Ramses
.

Wat is de spanwijdte eigenlijk?
Ongeveer 66 cm Ramses. Gewicht is momenteel 222 g, komt nog een klein beetje bij voor een spinner en misschien nog wat ballast. Alhoewel het zwaartepunt al best in de goede richting zit...
Vleugelbelasting iets onder 29 g/dm2, lijkt me wel vliegbaar. De tijd zal het leren.

Groet,
Max.

wanneer je dit aan het vliegen krijgt
Tsja, ik had het plan om dat a.s. zaterdag op OHA te gaan doen, vooral ook vanwege het meer vergevingsgezinde terrein. Mijn eigen clubveld is een beetje te hard vrees ik (of te nat nu....) omdat het kort gemaaid wordt.

Dan maar bij een andere gelegenheid proberen. Ik ben bang dat het mooie er anders gauw vanaf is bij de eerste radslag (of erger :eek:).

.
Heel erg gaaf geworden Max :thumbsup:
Succes tzt met de maiden!
Happy landings,

Groeten, Ramses
.

Back