Low budget Quadcopter

Onlangs waren we (mijn buur en ik) van plan een quadcopter te kopen (GUI 330 of iets dergelijks)
Na het lezen van enkele reviews/fora en een beetje surfwerk, waren we van mening dat we zelf wel iets konden bouwen. Beide zijn we leken op het gebied van Quadcopters/heli’s. :-)

De uiteindelijk setup waar we voor kozen:
Quad Controller FY-90 Q
4 Emax CF2822
turnigy 25 amp esc
slowfly prop 10x4,5

De vliegklare quadcopter heeft een gewicht van rond de 550g

De constructie:
Simpele constructie van 2 carbon buizen in X met een 4mm gamma-ply doos-contructie.
Alles is getekend CAD en nadien gelaserd

Totale kostprijs van het frame. minder dan 20 euro
Totale kostprijs quadcopter: 220 euro.

Na de eerste vluchten, werden er ledjes gemonteerd om een betere referentie (voor/achter) tijdens het vliegen te hebben. Reeds een paar schitterende nachtvluchten gemaakt. De buren zien plotseling UFO-s rondvliegen.

Er is power met overschot. Super stabiel. Ik kan er zelfs goed mee overweg, zowel in stabilisatie als in acromode.

Er werden ondertussen al een 20-tal vluchten gemaakt. Een vliegtijd van meer dan 10 min is mogelijk.
Een GoPro camera werd reeds meegenomen zonder problemen. Je voelt de extra payload nauwelijks.

We moeten nu nog wat extra metingen verrichten zoals exact stroomverbuik/maximale payload enz..

We zijn nu bezig het ontwerp te verfijnen/verbeteren. Indien gewenst kan ik een uitgebreider bouwverslag plaatsen van versie 1.0

Hier alvast wat foto’s en een filmpje.

file-19.jpg

file-20.jpg

file-18.jpg

file-17.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonde dat ze net even niet de grote broer als chip erop gezet hadden, had je ook de betere firmware erin kunnen drukken... Nu zit je nog vast op de quad 4,5 firmware in X of +, en uiteraard de de andere varinaten, maar niet de mooie KR firmware....

Zit daar zoveel verschil in Emil, in de KK of de KR software??
Heb mijn nieuwe KK bordje (als het goed is) binnen en een programmer. Als die software van Minsoo echt beter is zal ik deze erop zetten.

(oh ja, ik zal de yaw gyro ook ff epoxyen)

Bij HK kan het in ieder geval wel uit, ze zijn al in backorder!

Back