Low Melt Lijmpistool

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door DeKlokkenmaker, 25 jun 2014.

  1. DeKlokkenmaker

    DeKlokkenmaker

    Lid geworden:
    23 sep 2012
    Berichten:
    28
    Vandaag heb ik mijn nieuwe Low Melt lijmpistool binnen gekregen, en heb er uiteraard gelijk een testje mee gedaan.
    Hij genereert lijm met een temperatuur van ongeveer 110 graden Celcius, volgens zeggen perfect om temperatuurgevoelige materialen mee te lijmen.
    Er worden ovale lijmstiften gebruikt, bestemd voor de 110 graden Celcius, omdat de vulopening ovaal is lukt het niet om er per ongeluk een ronde lijmstift met hogere smelttemperatuur van b.v. 200 graden Celcius in te stoppen.
    Als voorbeeld van te lijmen materialen wordt Styropor genoemd, waar ik uiteraard een testje mee heb gedaan.
    Volgens de gebruiksaanwijzing hoef je slechts 1 van de 2 te lijmen onderdelen in te smeren.

    Mijn eerste test was 2 stukjes multiplex, en na een paar minuten krijg ik ze echt niet meer van elkaar af.

    De tweede test was een druppel lijm op Styropor (piepschuim) leggen en kijken wat er gebeurt, niets dus wat niet hoort, het schuim blijft keurig heel en smelt zo te zien niet in.

    Bij de derde test worden 2 stukjes Styropor op elkaar gelijmd, en ook deze krijg ik niet meer van elkaar af.

    Test geslaagd wat mij betreft, ik heb er weer een mooi stukje gereedschap bij. :p

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Hans,

    Gebruikt dit lijmpistool andere lijmstiften? Waar heb je dit lijmpistool gekocht? Ik ben hem nog nergens tegen gekomen. Tot nu toe heb ik overigens ook nog geen problemen meegemaakt dat de lijm van mijn hot glue pistool te heet voor het materiaal was. EPP, Elapor ed. kunnen tegen de temperatuur, styropor en depron lijm ik er niet mee.

    groet,

    Erik
     
  3. DeKlokkenmaker

    DeKlokkenmaker

    Lid geworden:
    23 sep 2012
    Berichten:
    28
    @Erik,
    Mijn berichtje heb ik aangepast en er een foto van de speciale ovale lijmstift bij gedaan.
    Ik heb hem gekocht bij meneer C, gelijk met een doos ovale lijmstiften en een leuk vakantie dubbeldekkertje voor mijn dochtertje :D
     
  4. PapaHotel

    PapaHotel

    Lid geworden:
    25 jul 2008
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Den Haag
  5. steffe

    steffe

    Lid geworden:
    20 dec 2004
    Berichten:
    1.479
    Locatie:
    Belgie
    Dag Hans

    wat is het vermogen (Wattage) van dit lijmpistool ?

    groeten
    steffe
     
  6. goseca

    goseca

    Lid geworden:
    22 sep 2018
    Berichten:
    17
    Locatie:
    enschede
    De mijne is rond de 125 graaden of is dat te warm ?
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina