Ik lees in veel topics wel het een en ander over een paar tandjes lager gaan in je pinion bij bijv. n grotere bandendiameter of als je motor te warm zou worden..
T verhaal erachter lijkt heel logisch als je t vertaalt naar een normale auto of de fietswereld, maar toch..
Mijn motor is t enige wat warm word bij mn standaard rustler.Kan me voorstellen dat ie dan door een kleinere pinion idd wat makkelijker gaat draaien, maar hij gaat dan toch ook meer toeren draaien.
Ik heb bij PK gelezen dat de motor daar dan juist weer minder warm (minder weerstand) van wordt.
Dat geloof ik dan ook maar,hoewel ik dat wel onlogisch vind,( behalve bij grotere snelheden natuurlijk).
Maar als t motortje meer toeren gaat draaien bij t wegtrekken? Met n fiets kom je ook sneller en makkelijker weg dan, maar je bent ook sneller opgebrand.
Enfin, ik heb nu grotere banden op de rustler gezet en zou dus een paar tandjes lager moeten gaan.
Dan ga ik dus ook weer meer acceleratie toe voegen en dat wil ik dus juist niet; heb nu al teveel power.
Heeft die vxl niet meer dan power genoeg om die grotere banden rond te draaien.
Hij slipt ja zowiezo de helft van de tijd door, zal nu niet al te veel veranderen dus...
Ik hoef mijn trekkracht dus niet te compenseren, maar ik wil wel weten of het nu echt zo slecht is voor de motor....??
T verhaal erachter lijkt heel logisch als je t vertaalt naar een normale auto of de fietswereld, maar toch..
Mijn motor is t enige wat warm word bij mn standaard rustler.Kan me voorstellen dat ie dan door een kleinere pinion idd wat makkelijker gaat draaien, maar hij gaat dan toch ook meer toeren draaien.
Ik heb bij PK gelezen dat de motor daar dan juist weer minder warm (minder weerstand) van wordt.
Dat geloof ik dan ook maar,hoewel ik dat wel onlogisch vind,( behalve bij grotere snelheden natuurlijk).
Maar als t motortje meer toeren gaat draaien bij t wegtrekken? Met n fiets kom je ook sneller en makkelijker weg dan, maar je bent ook sneller opgebrand.
Enfin, ik heb nu grotere banden op de rustler gezet en zou dus een paar tandjes lager moeten gaan.
Dan ga ik dus ook weer meer acceleratie toe voegen en dat wil ik dus juist niet; heb nu al teveel power.
Heeft die vxl niet meer dan power genoeg om die grotere banden rond te draaien.
Hij slipt ja zowiezo de helft van de tijd door, zal nu niet al te veel veranderen dus...
Ik hoef mijn trekkracht dus niet te compenseren, maar ik wil wel weten of het nu echt zo slecht is voor de motor....??