LR-1 Speedcat X-treme Composite/Graupner

Ik kon het niet laten om het mooie blauw-witte lr-1 racertje mij aan te schaffen.
Het is de bedoeling dat het snel gaat maar het hoeft geen 1 meter toestel te zijn dat cont. 100 Amp trekt.
Ik heb de volgende set-up voorzien:

Servo's HS65-MG van hitec op hoogteroer en aileron. Ik denk niet dat ik de rudder zal aansturen.
Motor Align 1600 kv (ex-motor t-rex 500).
Lipo 4s 2530 Mah
45 Amp regelaar

Vandaag de motor getest met een graupner speedprop 6.5*6.5. Hij trekt dan 43 Amp statisch en de prop maakt 19800 rpm's.

Ik heb niet echt veel ervaring met dergelijke toestellen, het stond al lang op mijn verlanglijstje dus....

Zijn er mensen onder U met enige ervaring met dit toestel en wat denkt U van de gebruikte set-up, gaat dit iets of wat lukken om een aanvaardbare snelheid te behalen.
Iemand nog hints en/of tips alvorens ik hem het luchtruim instuur.

Alle info is superwelkom.

speedcatfxl4-1.jpg

Met het vliegtuig helaas niet zo bekend, maar gezien de grootte moet het met die setup leuk kunnen gaan.

Overigens denk ik dat voor het opstijgen een rudder wel erg prettig zal zijn.

Paul

opstijgen

Ik weet niet of je je machine al ingevlogen hebt?
Ik heb in alle geval een lr1 racing devil gehad en kan er maar weinig positiefs over kwijt.
Als je enige kans op succes wil heb je zeker een biljartvlakke piste nodig uit asfalt of extreem kortgeschoren gras.
Ik raad je ook aan de optionele stuurbare richting te monteren met een stuurbaar staartwiel, anders zou het kunnen dat je wel eens mag weglopen voor je eigen toestel.

Btw Ik vlieg enkel met pylonracers en very HOTliners dus wist wel waar ik mee bezig was.

Greetings Johan

Back