LRP Blast s10 tx 4wd goede beginnersauto

• Topicstarter Topicstarter crazymotha
  • Startdatum Startdatum
Hoe kom je tot al deze bevindingen..
Van een paar filmpjes zou ik mn conclusies niet willen trekken.
Ook zie je vaak mensen die eigenlijk gewoon een miskoop hebben gedaan hun auto en problemen allemaal een beetje goed praten, terwijl het eigenlijk niet zo super was.
Met een goedkope brushless set zou ik iig niet op het maximale voltage gaan rijden

Ahja en ik zou geen budget RTR halen, je kan beter een kit halen en zelf de electronica uitkiezen. Want bij budget RTR wagens is de electronica vaak om te huilen.
Tamiya ben ik ook geen fan van. De TRF is wel een best mooie buggy maar zou ik ook niet nemen, de meeste tamiyas zijn mij wat te veel speelgoed, en de electronica is zon beetje altijd om te janken tamiya heeft zowieso amper iets boeiends offroad.
Ansmann hoor je wel eens dat iemand er helemaal blij mee is als begin auto, maar je ziet eigenlijk meer verhalen van pure ellende volgens mij.

Goedkoop is iig duurkoop, als je het leuk vind en er mee door wilt gaan na je aankoop.
Misschien kun je eerst ergens naar een club gaan en rijden met autos, en dan kijken voor een goede wagen, misschien een mooie 2e hands.

@geertja

Bedankt voor de info.
Het nu kopen van dit model is puur i.v.m. de kosten.
Voor 75 euro koop je namelijk geen high end auto.
In het begin zal die ook standaard blijven en ga ik kijken of ik het rijden leuk vind.
Daarna zal ik hem om gaan bouwen om te kijken hoe alles een beetje in elkaar zit.
Zal in ieder geval niet te zwaar sleutelen i.v.m. de door jou genoemde electronica ,hoewel ik over dit model nog niet slechts erover heb kunnen vinden.
Mocht de auto dan nog uit elkaar vallen is dat jammer dan.
Het is namelijk niets meer dan een test auto voor mij.
Als ik de hobby leuk vind was mijn plan idd om naar een club te gaan en te kijken wat ik mooi vind en wat echt goed is, zoals jij ook al adviseerde.

Heb een beetje lopen speuren over deze auto uiteraard en heb gezien dat de auto prima draaide met een 5,5 t brushless en 3s lipo's zonder te heet te worden.
Heb zelfs eentje gevonden die een 3 t moter heeft ingebouwd maar daar moest wel de kap vanaf i.v.m. overhitting.
Wat ik tot nu toe heb gelezen is 6,5 t prima te doen met 2s lipo's .

Los van oververhitting, ik zou deze setup niet gebruiken in de Blast, met dergelijk zware motoren krijg je enorme slijtage en de snelheid is volledig oncontroleerbaar. Beter iets kiezen tussen de 8,5 en de 13T. Zeker als je nog maar net begint ...sneller kan altijd nog ....

voor de lrp met 2,4 ghz zender en extra zwaardere accupack moet ik 75 euro neertellen ding is eigenlijk nog nieuw.
Dus denk niet dat ik met tamiya goedkoper uit zal zijn .

Een Tamiya-kit van een 2WD heb je vanaf ongeveer 60 euro, maar da's zonder zender ....

Voor dat geld (75 euro) zou ik niet twijfelen ... kijk nog wel even naar wat je erin stopt zoals hieronder aangegeven .... de Blast is een beginners-auto dus overdijf het niet .... mijn Tamiya 4WD rijdt heel leuk met een 12T...

Laatst bewerkt:
Ik ben bijna klaar met sparen en ik ga voor de GS racing die Nitrotek binnen gaat brengen

zie hier de modellen die ik bedoel???

Rc auto's

Kijk bij GS racing

Of is er iets beters waar ik voor kan gaan ik heb bijn alle ACME auto's van Nitrotek maar ik wil nu naar de volgende niveau en ik ben verteld dat GS er goed is

Ik ben bijna klaar met sparen en ik ga voor de GS racing die Nitrotek binnen gaat brengen

zie hier de modellen die ik bedoel???

Rc auto's

Kijk bij GS racing

Of is er iets beters waar ik voor kan gaan ik heb bijn alle ACME auto's van Nitrotek maar ik wil nu naar de volgende niveau en ik ben verteld dat GS er goed is

Ik denk dat je een beetje verdwaald bent, het gaat hier over de LRP S10 Blast tx.

Los daarvan als je voorbij het Acme nivo bent zou ik meteen een goede auto aanschaffen en me verre houden van Nitrotek en the like ...

Back