LRP elektro algemeen

Discussie in 'Electro offroad' gestart door poebe, 18 apr 2012.

  1. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ehhh? Kroonolie in je diff...Is niet echt de bedoeling? Rijdt ook bagger lijkt mij...

    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  2. erevo 2wd

    erevo 2wd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    genemuiden/meppel
    hallo allemaal ik ben ot en ben nieuw op het forum maar kijk er wel langere tijd op.
    hoop wijzer te worden via dit forum over rc.

    groeten
     
  3. erevo 2wd

    erevo 2wd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    genemuiden/meppel
    ja gewone kroon olie is overal goed voor. die dikke olie is maar niks, nu draait alles lekker soepel. heb het ook in m'n veren zitten en veert veel beter in het zand en gaan minder snel kapot.
     
  4. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    ATF olie 10w30 moet kunnen toch?
     
  5. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Sorry hoor maar olie is er niet voor niks... Het "niet soepel" draaien is JUIST de bedoeling....Daardoor is je rijgedrag goed van je auto.

    En kroonolie in je dempers kan al helemaal niet... Is veels te dun, je auto zal wel als een gek stuiteren over elk hobbeltje...

    Verstuurd van mijn GT-I9300
     
  6. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    ik zou gewoon diffolie kopen. het is niet super duur ofzo dus ik zie het probleem er niet van
     
  7. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    wij zien ook geen problemen met deze olie bryan... niet in theorie en ook niet in de praktijk
     
  8. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    dan mis ik iets in deze discussie volgens mij
     
  9. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    en dat is?
     
  10. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Of die olie voor je diffs of shocks is is me niet helemaal duidelijk
    Maar de genoemde olie is niet geschikt voor beide volgens mij..

    Denk ook dat bryan het niet snapt, hij vraagt volgens mij waarom niet normale olie, en jou reactie is ik zie ook geen problemen met deze olie.. kleine miscommunicatie denk ik
    Grts
     
  11. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    ik weet het ook niet waar hij het in gepleurd heeft.
    dat ding rijdt dus zal wel goed wezen ;)
     
  12. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Volgens mij is dit wat je gebruikt:
    Classic Multigrade 10W30 is een hoogwaardige minerale multigrade motorolie voor klassieke benzine motoren. Classic Multigrade 10W30 is eveneens geschikt voor klassieke dieselmotoren van personenwagens en lichte bestelwagens. Classic Multigrade 10W30 kan uitstekend toegepast worden in klassiekers van de jaren zestig, zeventig en vroege jaren tachtig welke een SAE 10W30 motorolie voorschrijven.

    Kan best werken ja maar optimaal is het niet denkik :p
     
  13. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    nu weer terug on topic a.u.b.
     
  14. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Sorry begrijp de verwarring ik reageerde ook hierop en bryans bericht
    Denk er verder ook hetzelfde over als WonderTiger
    Maar doet er dus verder niet toe
    Achja meer bekijks voor je auto etc toch :) vind het een heel mooi model trouwens
    Grts

     
  15. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    In ieder geval lijkt het plastic van de LRP auto's in ieder geval redelijk. Vandaag reed ik met de Blast over een put die net iets te diep lag. De beschermings "bumper" (ding is eigenlijk te klein om een bumper te heten) ving de klap vol op, maar er zitten alleen paar diepe krassen in, en de rest van de buggy bleef mooi buiten schot.
     
  16. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Vandaag de bij Conrad bestelde alternatieve wielen binnen. Alleen lijkt er iets fout te zijn gegaan met het labelen van de wielen, ik heb een setje voorbanden en een setje achterbanden besteld, die verschillend van dikte moeten zijn, maar ze lijken als 2 druppels water op elkaar...

    Bij een ander setje van 4 stuks pasten de velgen nu wel zonder aan te lopen, maar... blijken voor en achter gelijke dikte. Bij nader inzien was dat op de plaatjes ook al zo, maar omdat het vorige setje van 4 buggy banden, die alleen een andere velg leken te hebben, wel verschillende dikte voor en achter had, had ik aangenomen dat het voor alle setjes zou gelden, en dat alleen de onroad en rally banden voor en achter gelijk waren. Resultaat is nu dat de spoorbreedte achter kleiner is dan voor, omdat de wieldraagarmen uitgaan van bredere achterwielen... Wel staan zwarte velgen de Blast erg goed.
     
  17. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Bij nader inzien blijkt het verschil in spoorbreedte bij de goedkope Reely wielen met 4 gelijke banden tegen te vallen. Het lijkt vooral dat het achter nu smaller is, door het toespoor van de achterwielen. Bij testrijden was de grip vergelijkbaar met de standaardbanden, wel ietsje minder, maar daardoor kun je iets makkelijker de achterkant omgooien, dus dat is niet erg voor het funrijden. Voor een setje van 4 banden voor een tientje beslist niet verkeerd, zeker als ze zo lang mee gaan als ik van anderen heb gehoord.

    Vandaag ook de LiPo erin gezet. Geeft toch weer iets meer power, al was het verschil minder dramatisch dan ik had verwacht. Blijkbaar is de meegeleverde NiMh accu best wel goed, en mogelijk dat de LiPo nog wat in vorm moet komen. Het was de eerste keer dat deze echt belast werd, en hij was niet echt warm bij het beginnen met rijden, wat Lipo's ook niet echt leuk vinden voor een optimale prestatie. In ieder geval werden regelaar en motor nauwelijks warm, dus daar geen probleem.

    De losse LiPo saver heb ik met een Tie-wrap op de achtersteun van de schokdempers vastgezet, zodat deze nog net binnen de body valt. De blauwe led is nog net te zien door de gaten in de steun, de rode alleen van heel dichtbij. Ik kan de saver ook verder naar achteren zetten, maar dat staat minder fraai. Voorlopig rijd ik totdat de blauwe led gaat knipperen, of tot dat die uit gaat, wat betekent dat de rode gaat branden.


    Ik heb trouwens een vraag aan de Twister rijders. Is de gearbox van de Twister goed dicht, dus komt er geen zand etc in de tandwielen bij het regelmatig rondcrossen? En hoe houden de plastic assen van de aandrijving zich?
     
  18. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    die gearbox is goed dicht zeker weten maar het kegeldiff. die is niet vloeistofdicht terwijl in het boekje staat dat ie dat wel moet zijn. ik heb hem afgelopen week nog volgens het boekje opnieuw opgebouwd maar helaas...

    die kunstof assen is ook niks mis mee... ook niet met een 3.5t motor. ze houden zich prima!
     
  19. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ok, dat is goed te horen. Voor het "hobby-rijden" wat ik doe heeft het diff vullen toch niet zoveel extra nut. Wat me wel opvalt is dat bij de Blast de diffassen veel speling hebben, en soms gaat eentje van het voorste diff iets scheef staan, waardoor het bij ronddraaien wat aanloopt.
     
  20. marcel kerk

    marcel kerk

    Lid geworden:
    15 mei 2010
    Berichten:
    20
    Locatie:
    Nieuw vennep
    Mijn zoon heeft ook een lrp blast overgenomen.
    Die hebben we helemaal gestript en opnieuw opgebouwd.
    De buggy rijd nu leuk met een 9,5t brushless set.

    Maar nu het probleem.
    In de blast zat een brushed lrp setje, dus standaard lrp motor met het lrp regelaartje. Dat is een AI runner reverse digital. Een rode.

    Dit gehele setje zit nu in een ansmann buggy.
    Als ik de accu aansluit, rijd de buggy achteruit. Dit is bijgesteld via de zender.
    De auto rijd dan gewoon vooruit. Als ik echter de accu los koppel en hem daarna weer aansluit, rijd de auto echter weer achteruit.

    Een setup methode voor de regelaar is er niet volgens google, alles is plug en drive.

    Wat nu te doen. Ik snap er niks meer van.
     

Deel Deze Pagina