LRP S10 Blast 1/10 Truggy - welke accu

Ik heb vandaag 2e hands een "LRP S10 Blast TXT" gekocht nu wil ik daar graag een extra accu bij kopen maar weet niet goed welke.
Het gaat mij niet om pure snelheid of iets dergelijks maar beetje doorrijden
is natuurlijk wel leuk.
Ik heb 3 laders omdat ik al een aantal jaren met vliegtuigen vlieg dus dat
is geen probleem

Welke 2S Lipo van b.v. HK zou ik kunnen gebruiken?

Welke esc en motor zit erin

Denk dat je hebt beste gewoon een 7,4v nemen met een zo,hoog mogelijke c waarde en mah waarde

Laatst bewerkt:
5000 is niet teveel, dat betekent aantal amp uur dus hoe hoger die mah hoe langer je er mee kan rijden.
Belangrijk is dat je niet het max voltage en aantal cells overschrijdt van wat je esc kan hebben.

@tegomi

Bedankt voor je reactie, 2S Lipo is 7,4 volt dus dat gaat .... maar ik heb net ergens gelezen dat de LRP regelaar geen Lipo ondersteunt :(

Waarschijnlijk trekt hij de lipo te ver leeg omdat er geen LipoSafe opzit, nu zat ik te denken als ik een losse LipoSafe er opzet (met geluidssignaal) zou het misschien wel kunnen.

Welke 2S Lipo van b.v. HK zou ik kunnen gebruiken?

De Zippy Flightmax 2650 en 3000 zijn ongeveer even lang als een standaard NIMH-pack (6 cellen).

Wel even een schuimpje op de bodem van het batterij-vak, want ze zijn dunner. Ook is het verstandig om deze lipo's wat te verstevigen met tape, want dit zijn geen hard-case lipo's.

De Zippy Flightmax 2650 en 3000 zijn ongeveer even lang als een standaard NIMH-pack (6 cellen).

Wel even een schuimpje op de bodem van het batterij-vak, want ze zijn dunner. Ook is het verstandig om deze lipo's wat te verstevigen met tape, want dit zijn geen hard-case lipo's.

tape helpt niet echt super voor bescherming (voor wat krasjes). Wat ik wel zou doen bij softcase turnigy's de uiteinden dicht tapen anders komt er zand en vuil in. Alhoewel het niet een probleem is als er wat vuil bij je lipo koopt.

tuurlijk kun je LiPo gebruiken, deze ESC heeft volgens mij alleen geen LiPo cutoff, dus moet er een externe op

Hartelijk dank voor jullie hulp, ik ga morgen op vakantie in NL ik bestel nu bij HK 2 Lipo`s en laat ik naar de camping opsturen kan ik daar nog lekker rijden.
Moet alleen nog kijken of ik ook snel aan een Lipo monitor kan komen.

Turnigy 5000mAh 2S2P 7.4v 40C hardcase pack (DE Warehouse)

Pack Size: 139 x 46 x 26mm

Is op voorraad en heeft dezelfde afmetingen als mijn 1600 NiMH accu.
Moet dus helemaal goedkomen volgens mij.

Als je een accubay hebt met ronde gaten voor de NiMh packs zou je kunnen kijken naar de pack van Hobbycity met de bollingen in de behuizing, zit vaak net ff beter. HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly (ROAR Approved)
Tevens is zo'n pack een stuk beter stofdicht dan de versies met de vaste kabels.
Kijk maar naar plaatje van onderkant van dat pack :
Z40002S-25-2.jpg

Tuurlijk gaat een 5000mAh langer mee, maar zeker dat pack dat je nu gekozen heeft is niet makkelijk met zijn zeeeer dikke kabels. (Wel goed pack, gebruik hem zelf ook)

Laatst bewerkt:
Deze had ik nog niet gezien die ga ik zeker bestellen, die andere is in DE op voorraad dus die kan ik snel laten komen vandaar dat ik die denk ik maar alvast bestel.
Ik heb nog genoeg 5mm Gold Connectors dus ik denk dat ik die maar ga gebruiken.

Back