LRP S10 Blast Touring RTR naar Drift

• Topicstarter Topicstarter MSVPonline
  • Startdatum Startdatum
M

MSVPonline

Guest
Lezers,

ik heb vandaag een LRP S10 Blast Touring besteld..
LRP - LRP S10 Blast TC 2.4GHz RTR - 1/10 Electric Touring Car 2.4GHz RTR

Ik wil er mee gaan driften.. Ik weet niet of ik het echt leuk ga vinden vandaar dat de verkoper mij deze heeft verkocht.. Het zei dat het een goeie auto is.. Veel onderdelen voor te krijgen.. En hij was leuk geprijst.. En dat was de rede dat ik hem heb genomen..

Alleen het is een touring.. En ik moet er een drifter van gaan maken..
Nu heb ik er een set drift bandjes en velgen bij besteld.. Maar zover de verkoper mij kon vertelen was dit niet genoeg.. De afstelling zou ook aangepast moeten worden.. Hij zelf wist dit niet.. En ik ben maar een leek.. Dus vandaar dat ik hier terecht kwam..

Ik hoop dat iemand mij een beetje opweg kan helpen hoe en wat.. Ik denk zelf dat de vering softer moet? Alle hulp is welkom!

De S10 serie is leuk om mee te beginnen maar verwacht niet te veel van de accu en motor, de accu is snel leeg en de motor is niet heel krachtig, echter met een lipo gaat deze beter.

Om goed te driften moet je je center shaft er uit halen, want je wagen is 4 wheel drive en dat heb je niet nodig voor driften.
Je shokbrekers achter zo hard mogelijk afstellen en voor zo zacht mogelijk, dit kun je doen door aan de blauwe ring op de schokbreker te draaien.

Je kunt deze wagen later makkelijk upgraden naar een brushless als je vraag naar snelheid groter word.

hoop je zo een beetje geholpen te hebben
Gr. Steve

Heb je ervaring met driften want wat jij zegt no way!

Je hebt die 4wheel drive echt wel nodig en rondom rond harde veren.
Sterke motor heb je niet nodig om te driften zelfs een silvercan gaat prima!
Accu gaat ook langer mee als anders door de mindere weerstand!

Zie wel dat je wagen gekogellagerd is TS.

Heb je ervaring met driften want wat jij zegt no way!

Je hebt die 4wheel drive echt wel nodig en rondom rond harde veren.
Sterke motor heb je niet nodig om te driften zelfs een silvercan gaat prima!
Accu gaat ook langer mee als anders door de mindere weerstand!

Zie wel dat je wagen gekogellagerd is TS.

Iedereen heeft andere ervaringen met verschillende setup's

de set up die ik hierbover vermeld ging met mij style echt heel goed.(in mijn kyosho tourwagen die was ook 4wd heb ik 2wd gemaakt)
En ik heb zelf ruim een jaar met een s10 tx truggy gereden, en die standaard 1600 ma batterij is snel leeg!

nogmaals just my 2 cents...

Een truggy krijgt het ook zwaarder te verduren dan een touring..
1600mah is altijd snel leeg maar is nog steeds een groot verschil bij onroad en offroad.

luister niet echt naar Stevez26.
laat je auto 4WD anders gaat het je nooit lukken, dit komt door dat de balans van een rc auto niet overeenkomt met een 1:1 net zoals de kracht van de motor en snelheid.

driftbanden er op is al een goed plan en zorgen dat je afstelling zowel links als rechts gelijk is. over de afstelling van een drift auto wordt nogal gediscussieerd i.v.m. andere motor en set up rond om...
je hoeft de standaard vering niet eens te vervangen, dit kan je later doen als je wilt experimenteren of het dan lekkerder drift. Dingen die je kan aanpassen om te driften zijn gelijk aan het aanpassen aan een touring car, gewoon experimenteren met toe in/out, camber enzo)
Over het accu probleem, er bestaan ook betere accu's :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Gewoon driftbandjes erop leggen, kijken of alles soepel loopt. Want het is een 2ehandse?
Als de auto niet soepel loopt, loop je veel kracht mis, en drift je auto minder goed.

Back