LRP S8 BXR Evo

December 2010 heb ik een "LRP S8 BXR Evo - 1/8 Nitro Team Kit" gekocht. Echter kom ik niet veel topics tegen waarin deze buggy wordt besproken.
Bij deze wil ik graag een algemeen topic creëren waarin deze geweldige buggy kan worden besproken. Mijn eigen foto's komen nog.

LRP S8 BXR Evo - 1/8 Nitro Team Kit

It is designed completely from scratch, featuring numerous innovations. The chassis design is completely new, only the well-proven “bullet proof” drive train has been taken over from the “old” team kit. Among the improvements is the completely new, up to date suspension design, new shock towers for even more adjustment possibilities, a completely revised chassis layout and a more centralised centre of gravity.

The new S8 BXR evo offroad buggy is the consistant advancement of the multiple championship winning S8 BX Team kit. The S8 BXR evo is THE high-end competition buggy for highest-competition racing.

The brand new LRP S8 BXR evo stands for corner handling par excellence. Through the completely new designed chassis layout with an optimised, centralised weight distribution and a centre of gravity moved frontwards, now highest speed is possible also in the corners. But this is not all: the revolutionary LRP suspension design with maximum steering angle features best steering feel and easiest corner handling at highest speed.

The new shock absorbing geometry and the newly designed and optimised rear suspension boost the performance of the car. The high-performance brake system with even bigger brake discs and pads stands for maximum and constant braking power.

Early success: the LRP S8 BXR evo starts extremely successful in its competition career!
Two spots on the podium in one of its first official races: at the German Buggy Championship 2010 Patrick Feschtschenko and Jörn Neumann finished on the 2nd and 3rd place, proving the high-level competitiveness of the all new LRP buggy!

131410_1_comments_HG_HP.jpg

prv_prd_390x298_131410.jpg

RTEmagicC_131410_feat10_kl.jpg.jpg

RTEmagicC_131410_feat09_kl.jpg.jpg

RTEmagicC_131410_feat01_kl.jpg.jpg

RTEmagicC_131410_feat04_kl.jpg.jpg

Ik heb een tijdje geleden er eentje in mijn handen gehad en het active camber op de voorwielophaning is erg fraai. Daarnaast, als deze net zo sterk is als zijn voorganger dan is het gewoon een toppertje. Ook de LRP motor is erg betrouwbaar en makkelijk af te stellen.

Ik zit al druk te kijken wat er anders is vergeleken met de eerste s8bx.
Daar rijd ik namelijk mee, met al een paar upgrades naar de evo-versie.
Eens kijken of ik hem nog meer kan aanpassen. 1 Ding heb ik al gezien: een grotere ontvangerbox !

Ik ken dan de eerste versie niet zo goed.
Is die van 2008?
Wat zijn jouw ervaringen?
Volgens mij is "active camber controll" ook nieuw en stuurt hij net een paar graden verder. Ik heb de 2008 catalogus van LRP thuis liggen en veel onderdelen komen wel overeen.

Laatst bewerkt:
De complete voorophanging is anders. De shocks zijn op andere punten gemonteerd op zowel de draagarm als de shocktower. Daardoor heeft de auto in de basis al heel veel grip.
Voor zit ook het " active Caster systeem" . Dit zorgt er voor dat de auto zowel onpower als offpower de juiste hoeveelheid stuur kan geven.
De radioplaat is verranderd voor een betere gewichtsverdeling en ook de remmen zijn iets aangepast. En zo zijn er nog wat details die aangepast en/of verbeterd zijn.

Ik ga zelf dit jaar o.a. de buggycup rijden met deze auto. Ik heb gister toevallig voor het eerst echt serieus kunnen testen met de auto in Mol en dat beviel zeer positief. De setup uit de doos is totaal niet geschikt voor kunstgras banen,maar na wat aanpassingen van met name shocks en de diffs ging de auto al heel goed rond. Ontzettend veel grip, maar daar kan nog aan gesleuteld worden. De auto heeft van nature een vrij korte overbrenging door de diff/pinion tandwielverhouding. Dus de acceleratie is echt super. Maar vor vele zal de auto denk ik iets beter rijden met een wat kleiner hoofdtandwiel of een grotere koppelingsklok.
Op www.buggycup.nl zal ik in het desbetreffende topic van LRP mijn ervaringen, modificaties en setups delen. Voor vragen kun je me altijd mailen.
Ik zit niet veel op dit forum, dus pm's etc wil ik nogal wel eens missen..

Ik heb inderdaad de 2008 uitvoering( die met de slechte kwaliteit kunststof shocks).
Ik heb tot nu toe alleen de achter ophanging veranderd naar de team-versie en de remmen vervangen naar de evo-versie, met de bij behorende remverdeling op de servo.

Op zich een hele goede auto, enorm stevig. Het grote voordeel is wel, dat de ophanging in rubbers zit. Als er iets krom gaat, kun je normaal doorrijden. (en krom was de mijne toen ik hem kocht....)

die buggy die iedere keer over de schans gaat in het midden, dat is mijn auto....

Laatst bewerkt door een moderator:
Je komt LRP misschien niet zo vaak tegen, maar uit mijn eigen ervaringen en ook gesprekken met andere LRP rijders moet ik zeggen dat ze volgens mij gewoon sterke, goede auto's bouwen en ook nog eens innovatieve dingen erop zetten (zoals het remsysteem en het active camber systeem). Ook de motoren en banden van LRP zijn overigens van bewezen kwaliteit.

O en wat ook wel handig is, de importeur heeft veel op voorraad en kan meestal snel leveren.

Ook ik heb de S8BX gehad, meteen een .28 opgeknald en vertand naar 17T clutchbell..

Reed als een dolle, backflips, zeer hoge jumps ... Alles wat ik erop gooide pakte hij en zonder problemen.. Hij bleef maar gaan..

De remmen heb ik absoluut geen probleem mee gehad.. (misschien omdat ik amper remde..) :rolling: Moet wel zeggen dat de BXR evo er enorm goed uitziet.. ik zou bijna weer een auto kopen...

misschien heeft het er ook mee te maken, dat de auto gewoon heel erg goed is. Je hoort pas wat over een auto, als er dingen fout gaan.....toch ??

Zo op het eerste gezicht, zijn er veel onderdelen hetzelfde met de 2008 versie. Wat mij meteen al opvalt zijn de (volgens mij) iets langere draagarmen, kortere schokdempers aan de voorkant en ze staan wat rechter op (andere toren).
De hevels van de remmen zijn ook iets langer (meer remdruk).

draagarmen zijn korter dan de s8bx team kit en de punten waarop de shocks gemonteerd zijn zitten ook meer naar binnen. Persoonlijk denk ik dat die punten beter waren op de oude armen, want dat is stabieler (omdat wij op kunstgras rijden). Maar voor zand en jumps en hobbeltjes is dit beter..
Het systeem voor is het active caster systeem, en niet het camber systeem..Zijn 2 verschillende dingen :) En achter is het active antisquat.

Er zijn wel aardig wat overeenkomsten met de oude versie, maar de voor en achterophanging is net iets anders.

@snelle henk: kwa rtr auto's is LRP best goed vertegenwoordigd. Maar de teamkits en met name wedstrijdauto's is voor dit merk niet de hoofdmoot. De promotie is ook echt nul... Tel daar bij op dat ze internationaal en ook in nederland niet veel rijders hebben die dit merk promoten/rijden. In Azie en dergelijke landen doet de auto het wel goed onder de naam Sh z10b. (zelfde als de evo versie).

Laatst bewerkt:
[lolmodus]Nu nog een active driver :rolling: [/lolmodus]

Idd, active caster..., zit een beetje stom te kletsen hier.
Misschien wel een idee, active camber ;)

Back